2ch Afspelen - Fronts op large en subwoofer op LFE

Gestart door dmeerpa, mei 12, 2024, 11:44:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

dmeerpa

Citaat van: RHK op Gisteren om 16:22:47We zijn er weer lekker mee bezig. Maaarreehh, hoe is dan je surround weergave met een film bijv. zonder Audyssey ingeschakeld in pure direkt? Zo heb ik bijv. dat allemaal onder preset 2 gezet als de streamingsdiensten wat teveel laag in hun codecs gestopt hebben. Dan schakel in naar preset 2 in pure direkt en dan passeer ik de Audyssey meting en software. En dat klinkt eigenlijk best goed.En al mijn speakers kunnen ook aardig laag gaan en toch is het dan acceptabel.

Mijn surrounds gaan tot 60HZ de center 75Hz en beide 45HZ (-10db) op papier. De Audyssey meet ze allemaal op 40Hz op -5db, vanaf dan vallen ze heel snel af.

Ik heb totaal geen last van films en series van streamingsdiensten met teveel laag. ik zou eerder zeggen dat surround van komende van Blue-Rays vaak nog iets luider gaat.

Direct heb ik nog niet geprobeerd, doe ik straks wel eens als test als ik voor de TV zit. Ik heb momenteel een 7.1.2 setup, en bij streaming heb ik vaak maar 5.1, dan verlies ik wel 2 surrounds. Dus daarom nooit geprobeerd.

Weet dat ik in een appartement woon en dat pieken van 80db hier echt het maximum zijn en dat ik Dynamic EQ heb opstaan.
Gisteren heb ik de Godzilla x Kong: The New Empire (Amazon) bekeken, bron was 5.1 DD+ (geen Atmos). Ik vond het laag zelfs iets te stil. Nu dat was ook de eerste keer dat ik dat had.
Gisteren ook de film Sisu gezien, bron was 5.1 DD+ (Atmos), en daar was het laag zoals het hoort.

Wanneer ik naar mijn TV box kijk (bron PCM 2.0), heb ik de sub wel +3db staan.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

RHK

Ok. Met die streamingsdiensten verschilt het nog wel eens in de opnamekwaliteit, maar dat is mijn ervaring.  Ik heb alle softwarematige toevoegingen uit staan. Dyn. EQ dus ook. Maar ik snap je, in een appartement kun je niet onbeperkt hard draaien. Dus dat is een beetje zoeken naar de beste audio instelling. Dyn. EQ helpt daar wel goed bij voor wat dynamiek met niet teveel volume. Ik heb een houten huis, maar wel goed geisoleerd en half vrijstaand. Ik heb de luxe dat de buren aan de andere kant niet klagen over mn bioscoopgeluid van een film of een concert van Queen.  8-)  Muziek draai ik in stereo en film met 7.2 opstelling. 
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*