Marantz NA11S1 probleem

Gestart door yasin89, november 06, 2020, 19:44:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

yasin89

Sinds enige tijd heb ik een 2e Marantz NA11S1, waarvan volgens mij het usb-b gedeelte niet goed functioneert.
Op het moment dat ik mijn 1e NA11S1 aansluit op een pc, dan wordt deze keurig herkend. Bij de 2e gebeurt dat echter niet. Ik gebruik hiervoor dezelfde kabel en dezelfde pc. Ik heb het tevens op een andere pc getest, waar het probleem zich ook voordoet.

Wat heb ik verder geprobeerd?
- De drivers volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Hierbij de 2e Marantz als 1e aangesloten en de 1e als 2e :-o.
- Het apparaat volledig van de stroom gehaald en ontladen d.m.v. de aan-uit knop.
- Een factory reset uitgevoerd door de input en menu knop tegelijk ingedrukt te houden terwijl de stekker wordt aangesloten.
- Een andere, kortere usb-kabel.
- Het apparaat via digitale coax aangesloten. Dit werkt wel! Ook de internet radio werkt.

Bij beide apparaten hoor ik een (soort) relais als de usb-kabel wordt aangesloten.

Heeft iemand enig idee wat ik verder kan proberen? Of wordt dit een gevalletje Audio Service Elst?

Vanquished

Hi, I'm from Bulgaria, my NA11S1 has exactly the same problem but I couldn't find a solution. I bought it a few years ago, second hand, i tested the dsd playback with an old atom cpu netbook - It worked but because of the weak cpu there were hiccups. A year later I bought a new laptop and then Windows didn't find the device, after that tried on my desktop PC - the same problem. The only way to play my DSD files on my NA11S1 is Audirvana via UPNP, but there is DSD to PCM conversion. There is no Marantz service center in Bulgaria so I can't repair it...
Sorry I'm writing here in English but this is the only Marantz forum I know.