De SET van WilliamB

Gestart door WilliamB, januari 29, 2011, 16:58:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

WilliamB

Vandaag bezoek gehad van Wim en Leo. Veel muziek beluisterd en films gekeken en natuurlijk VEEL gepraat over van alles en nog wat.
Alleen het streamen met een laptop is toch niet mijn ding  violent1

Heren nog bedankt voor jullie gezelligheid, en zeker tot de volgende keer  HB
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Rob46


lo

Yep... vandaag, samen met Wim, te gast mogen zijn bij William en zijn vrouw. Is weer een erg leuke dag geworden met een meer dan prima verzorging en weer erg leuke gesprekken waarvoor nogmaals mijn dank!!

Morgen ga ik er even voor zitten om een leuk verslag van onze belevenissen te maken.  :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

RoGEK

Ben heel benieuwd naar jullie ervaring met de nieuwe setup/locatie...

Ik moet ook maar eens gaan inplannen om langs te gaan ;)
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

WilliamB

Citaat van: RoGEK op oktober 28, 2017, 19:21:01
Ben heel benieuwd naar jullie ervaring met de nieuwe setup/locatie...

Ik moet ook maar eens gaan inplannen om langs te gaan ;)
Gaat goedkomen  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

WimPeu

Was iid weer erg geslaagd. Wou dit 5 jaar geleden al doen maar er kwam altijd wat tussen. Nu eindelijk de super mooie ruimte van William bewonderd.

William, Riet en Leo natuurlijk nogmaals bedankt voor de fijne dag.!!

Zal maandag wel even een review  :-D schrijven. Nu eerst koffie.

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

... William ken ik als een detaillist, tot in de puntjes, dat zal in het nieuwe huis vast niet anders zijn. En nog veel voornamer, samen met Riet als super gastvrij, het zijn aardige mensen.

lo

Even tijd vrij maken om een weergave van gisteren op papier te zetten.

Ik denk dat het inmiddels alweer enkele jaren geleden is dat William en Riet aan hebben gegeven ooit nog eens te willen verhuizen om op die manier toe te werken naar een lang gekoesterde toekomstdroom. Dat een en ander op een gegeven moment in een stroomversnelling is geraakt en dat ze uiteindelijk op hun huidige stekje zijn beland, hadden ze waarschijnlijk zelf ook niet kunnen vermoeden. Een mooi klein groen parkje in een evenzo klein Brabants dorpje met zelfs een slagboom om een selectie te kunnen maken van wie wel of niet wordt toegelaten. Gelukkig mocht ik, en later Wim ook, toetreden tot hun domicilie, waar we buiten ontvangen werden door William die de laatste koersaanwijzingen probeerde te geven zodat we op de juiste plaats terecht zouden komen.

Een erg mooi huisje is het geworden wat helemaal is verbouwd, uitgebouwd, aangepast en verfraaid naar hun beider visie en smaak. Heel erg mooi en netjes afgewerkt, het werk is nog niet helemaal klaar maar begint zich nu te beperken tot de afwerking van de laatste klussen. Heel erg veel wordt door hen zelf uitgevoerd, het was zelfs zo dat Riet gisteren de kwast nog ter hand nam om hier en daar nog de puntjes op de i te zetten. Knap dat jullie zo toegewijd zijn om het allemaal weer super netjes en tot in de puntjes verzorgt voor elkaar te krijgen... erg... erg mooi!!
Na een overheerlijke lunch, die al op ons stond te wachten, gaan we door de tuin naar de "luisterruimte". Een imposant bijgebouw waarin ruimte is gecreëerd voor een ateliertje annex opslagruimte met daarnaast natuurlijk de HT/stereo ruimte. Ook hier valt weer het oog voor detail en afwerking op. Binnen in de HT ruimte herken je de wandafwerking vanuit hun vorige woning. De muurpanelen zijn mee verhuisd naar de nieuwe ruimte omdat ze natuurlijk gewoon erg mooi zijn maar ook omdat ze destijds door Riet zelf zijn gemaakt. Knap hoor!! Verder valt op dat er geen plafond aanwezig is maar je direct tegen de dakafwerking van het puntdak kijkt. Dat is toch een goed idee geweest, nu heb je boven je hoofd lekker de ruimte en krijg je geen "opgesloten" gevoel zoals bij een laag plafond. Tevens is het voordeel natuurlijk dat de speakers aan het dak, voor het Atmossysteem, ook lekker hoog hangen waardoor dit systeem erg goed tot zijn recht komt.

Dan wordt het tijd om onszelf te gaan concentreren op het doel van deze ruimte, MUZIEK en FILM. De componenten om een en ander ten gehore en in beeld te brengen staan voor de luister positie, een riante tweezitsbank, opgesteld. Een aantal zijn hetzelfde gebleven en een aantal zijn erbij gekomen om er voor te zorgen dat alle luidsprekers aangestuurd kunnen worden. Achter ons hangt natuurlijk de beamer en in de hoek staat de subwoofer, nog steeds een imposant apparaat. Verder achter en boven ons een aantal speakers en voor ons de front en center speakers. Nou William, laat maar eens wat horen.... Heb je een CD Leo? Ja natuurlijk William. Een gebrande CD "Dali volume 1" verdwijnt in de speler. Wat we horen klinkt niet verkeerd, erg mooi eigenlijk wel. Kenmerkende eigenschap van William zijn speakers is dat ze erg naturel en open klinken met een mooie resolutie en basperformance. William maakt zich eigenlijk zorgen over een te overweldigend laag, toch hebben Wim en ik dat gisteren niet als zodanig ervaren. Sterker nog, William Heeft menig nummer moeten zoeken waarin volgens hem een basboost zit, terwijl wij zoiets hadden van, ja de bas is aanwezig, je voelt hem ook enigszins, maar om nu te zeggen help dit is niet goed... nee hoor niets van dat al. Natuurlijk, zoals we allemaal weten zijn er muzieknummers waar de bas "opgepompt" wordt om dit op systemen met weinig "body" ook nog goed te laten klinken maar die moet je eerder als uitzondering dan als norm beschouwen. Ik denk dat William zich bij de eerste testen van zijn luisterruimte erg heeft gefocust op hoe of de bas klinkt of gaat klinken dat je daar dus eigenlijk een soort van "cognitieve dissonantie" voor ontwikkelt. Gewoon lekker luisteren en genieten William, en dan komt er best wel eens een nummer voorbij met veel laag, maar "so what".
Natuurlijk ook nog een aantal filmfragmenten bekeken. Elektrisch wordt het scherm naar beneden gelaten (de unit is 4 meter breed!!!), de beamer aangezet, de verlichting gedimd om alvast in de sfeer te komen, en dan kan het los gaan, zo kun je dat gerust noemen...
Opvallend is de rust en detaillering in het geluid. Nergens geen pieken of dalen in het geluid bij de speaker posities waaruit zou blijken dat deze te hard of te zacht staan. Nergens geen tetterend hoog in mijn oren of wat voor onaangenaamheden dan ook. Gewoon een hartstikke beheerste en mooie weergave. Knap dat dit zo kan!! Vergis je trouwens niet, als je zou kunnen gaan denken dat het "te lief"is hahaha. Nee hoor de knallen en klappen hoor je zie je en voel je net alsof je zelf middenin de scene zit. Je maag vind het gezellig dat ie mee mag doen, de bank vind het leuk dat hij de kracht in de muziek aan je door kan geven.... Ik heb ervan genoten en ben onder de indruk van hetgeen hier wordt neer gezet en gepresenteerd. William en Riet, ik denk dat jullie erg tevreden met en trots op dit resultaat mogen zijn!! Hulde voor de manier van aanpak van de diverse projecten en het resultaat daarvan. Jullie zijn een goed team!!

Ik hoop dat ik een indruk heb kunnen geven van datgene wat Wim en ik gisteren hebben mogen beleven. Het was meer dan top!!
Wim ik wil je bedanken voor de gezelligheid en het bijpraten van gisteren, was eigenlijk alweer te lang geleden hè.

William en Riet, jullie wil ik heel erg bedanken voor de gastvrijheid en de erg goede verzorging weer. Jullie hebben iets heel moois bereikt/neergezet. Daar kunnen jullie enorm trots op zijn!!!


Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Cornelis1921

Volgens Leo zijn woorden, hebben jullie, William en Riet, het nu prima voor elkaar, dus (eindelijk) genieten maar!!! :-) :-) :-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Mooi verslag Leo 👍🏻

Citaat van: Cornelis1921 op oktober 29, 2017, 14:18:37
Volgens Leo zijn woorden, hebben jullie, William en Riet, het nu prima voor elkaar, dus (eindelijk) genieten maar!!! :-) :-) :-)

:gp:

Rob46

Donders, dat is een leuke M&G geweest  :yes: Je hebt mij helemaal in jouw verhaal en dus een stuk van jouw beleving meegetrokken Leo, zeer mooi omschreven, complimenten! Gaaf dat William en Riet hun droom hebben kunnen waarmaken! En evenzo gaaf dat de set van William in 'zijn' dedicated luisterruimte top klinkt! William, hard werken is hard ontspannen, en volgens mij gaat dit straks helemaal goed komen! notworthy

Stadium III

Zeer mooi om te lezen dat de ruimte icm de set lekker tot de oren komt
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Zep

Super verslag weer, Leo  HB
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

jowa