De SET van WilliamB

Gestart door WilliamB, januari 29, 2011, 16:58:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

WilliamB

Citaat van: xander32 op februari 15, 2016, 06:12:14
Jullie gaan snel zeg William. Gaan jullie direct naar hèt huis en deze verbouwen wanneer jullie er in zitten, of eerst naar een tijdelijke woning?
Tijdelijk gaan we in het hoofdgebouw ( huisje slapen ) rond april gaan ze een tweede gebouw zetten ( biosgebouw )
Later als het hoofdgebouw wordt verbouwd, dan gaan we tijdelijk in de bios wonen..

Hopeljk is de gehele verbouwing klaar tussen oktober/november.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

Jullie hebben dus nog even te gaan, maar de eerste stappen zijn gezet :yes:.
Gaan jullie alles uitbesteden of moet je zelf ook nog aan de bak?


Citaat van: WilliamB op februari 15, 2016, 21:41:17
Tijdelijk gaan we in het hoofdgebouw ( huisje slapen ) rond april gaan ze een tweede gebouw zetten ( biosgebouw )
Later als het hoofdgebouw wordt verbouwd, dan gaan we tijdelijk in de bios wonen..

Hopeljk is de gehele verbouwing klaar tussen oktober/november.

WilliamB

Citaat van: xander32 op februari 16, 2016, 07:13:32
Jullie hebben dus nog even te gaan, maar de eerste stappen zijn gezet :yes:.
Gaan jullie alles uitbesteden of moet je zelf ook nog aan de bak?
Het meeste wordt uitbesteed, en zo een beetje alles wordt aangepakt. Zo komt er een nieuwe cv, en elektra installatie en wordt het geheel huis aan beide kanten uitgebouwd, en komt er een nieuw dakbedekking op het dak plus dakkapel. alleen het bouwen van de box in box in mijn bios doe ik zelf.

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

jowa

Goed bezig.
Verstandig om nu gelijk alles goed aan te pakken voordat je bent verhuisd. Scheelt zo een hoop klusjes die je dan moet oppakken.
Succes met inbouwen van je speakers


Sent from my iPhone using Tapatalk

WilliamB

Citaat van: jowa op februari 16, 2016, 08:54:51
Goed bezig.
Verstandig om nu gelijk alles goed aan te pakken voordat je bent verhuisd. Scheelt zo een hoop klusjes die je dan moet oppakken.
Succes met inbouwen van je speakers


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bedankt Joost,
Tegen die tijd dat ik mijn nieuwe bios ga bouwen dan zal ik dat stap voor stap toelichten met foto's.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

lo

Succes met de verhuizing en andere activiteiten William. Al bij al wordt het toch nog een heel project als ik het allemaal goed lees. Mocht je samen met Riet er even tussen uit willen dan weet je dat jij/jullie altijd welkom zijn!  :yes: Mocht je het muzikale geweld teveel missen en tussendoor een 'shotje' nodig hebt, idem hè  :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WilliamB

Citaat van: lo op februari 16, 2016, 20:18:16
Succes met de verhuizing en andere activiteiten William. Al bij al wordt het toch nog een heel project als ik het allemaal goed lees. Mocht je samen met Riet er even tussen uit willen dan weet je dat jij/jullie altijd welkom zijn!  :yes: Mocht je het muzikale geweld teveel missen en tussendoor een 'shotje' nodig hebt, idem hè  :-D
Bedankt Leo.  byebye HB
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

Lekker hoor om zo over een tijdje een geheel nieuw huis te hebben. Betreft de bios daar heb je bij jouw vorige al laten zien hoe hoog de lat ligt; die gaat vast ook weer goed doordacht en met een top afwerking worden  :yes:.


Citaat van: WilliamB op februari 16, 2016, 08:29:46
Het meeste wordt uitbesteed, en zo een beetje alles wordt aangepakt. Zo komt er een nieuwe cv, en elektra installatie en wordt het geheel huis aan beide kanten uitgebouwd, en komt er een nieuw dakbedekking op het dak plus dakkapel. alleen het bouwen van de box in box in mijn bios doe ik zelf.

WilliamB

Gaat helemaal goed komen. Het gehele interieur gaat mee, dus de wanden plinten plus zwevende vloer, alleen wil ik niet de zelfde fout maken als eerst.
Zo slokte mijn ht ruimte te veel laag op en kon ik niet in het midden zitten.
Een bank heb ik al gekocht  :-D

Ik ga mj de volgende tijd bezig houden met, isolatie, welke plafondluidsprekers en eindversterker ik ga kopen.
En wil ik zo ver gaan om eerst metingen te laten doen, of ga ik zelf experimenteren.
Wordt vervolgt. :yes:




Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

WilliamB

Al een week wonen wij in ons nieuwe huisje  :yes: De SET die ik nu heb is : PM7004, SBT met MF, M1 Dac en KEF IQ70.
Klinkt leuk, maar ik begin toch een beetje mij Audio Physic's te missen.

Volgende week gaan ze beginnen met het uitgraven en het storten van beton voor de fundering.
Het begin van mijn nieuwe HT/stereo ruimte.

Wordt vervolgdt incl foto's

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

Alvast heel veel woonplezier op jullie nieuwe stek. En ach, ook een IQ70 staat niet in ieder huishouden; een beetje verwend ben je wel  :wink:.

Citaat van: WilliamB op maart 04, 2016, 22:47:13
Al een week wonen wij in ons nieuwe huisje  :yes: De SET die ik nu heb is : PM7004, SBT met MF, M1 Dac en KEF IQ70.
Klinkt leuk, maar ik begin toch een beetje mij Audio Physic's te missen.

Volgende week gaan ze beginnen met het uitgraven en het storten van beton voor de fundering.
Het begin van mijn nieuwe HT/stereo ruimte.

Wordt vervolgdt incl foto's

WilliamB

#1752
De fundering van de nieuwe ht ruimte is gemaakt. Volgende week gaan ze de wanden zetten. De ruimte wordt box in box en waarschijnlijk gemaakt van het systeem Merdford ( iemand tips of andere merk ervaringen ?)

Voor degene die het heeft gemist, de ruimte wordt vrijstaand gemaakt en geheel gemaakt van hout. De afmeting van de ruimte wordt 8 bij 4 meter waarvan 3 bij 4 voor mijn vrouw en 5 bij 4 voor de ht ruimte.. Het is de bedoeling dat ik ga draaien met dolby Atmos, 7.1.4 ( 4 extra plafondluidsprekers ) In de ruimtee wordt een geluidsdicht raam en deur geplaats ,met een binnenluik voor het raam om het geheel donker te maken.

Binnenkort plaats is wat foto's
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

Foto's ?

Succes met de voortgang William, maar zo te lezen loopt het gestaag door.

WilliamB

#1754
Citaat van: WilliamB op maart 26, 2016, 00:17:31
De fundering van de nieuwe ht ruimte is gemaakt. Volgende week gaan ze de wanden zetten. De ruimte wordt box in box en waarschijnlijk gemaakt van het systeem Merdford ( iemand tips of andere merk ervaringen ?)

Voor degene die het heeft gemist, de ruimte wordt vrijstaand gemaakt en geheel gemaakt van hout. De afmeting van de ruimte wordt 8 bij 4 meter waarvan 3 bij 4 voor mijn vrouw en 5 bij 4 voor de ht ruimte.. Het is de bedoeling dat ik ga draaien met dolby Atmos, 7.1.4 ( 4 extra plafondluidsprekers ) In de ruimtee wordt een geluidsdicht raam en deur geplaats ,met een binnenluik voor het raam om het geheel donker te maken.

Binnenkort plaats is wat foto's
Volgende week gaan we beginnen met het bouwen van de luisterruimte/bios

Nog wat foto`s
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3