De SET van WilliamB

Gestart door WilliamB, januari 29, 2011, 16:58:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

Gentlemen, have lots of fun at William's place! pompom notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

WilliamB

Gisterenavond was ineens mijn verbinding weg tussen de SBT en NAS, en ben nu alles opnieuw aan het opstarten .
En dit moet juist vandaag gebeuren  violent1
Wordt straks dus cd's draaien, want dat werkt gelukkig wel.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Rob46

Onderweg naar William! 'Op de bank bij' ........... pompom

xander32

... een goede rit gewenst. Ik wacht nog een kwartiertje of drie :-).

Citaat van: Rob46 op januari 31, 2015, 11:30:29
Onderweg naar William! 'Op de bank bij' ........... pompom

WilliamB

De heren zijn weer naar huis, en was weer een gezellige M&G.
Rob en Robert nog bedankt voor jullie gezelligheid, en zeker tot de volgende keer.

Groet, William
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

#1611
Vandaag, al weer voor een derde keer, vertrokken naar de altijd gastvrije William en Riet in het Brabantse land.

Sinds de vorige keer heeft William er naast de set in zijn reeds bekende dedicated ht-room, er nu ook in hun living een fraaie stereoset staan. De hoofdspelers daarvan zijn een Marantz (what else) PM7004, een SBT als bron en als ls. de Phonars, welke zijn verplaatst van de ht-room naar de living.

Daar op de bank zat reeds de man van het draadje "Op de bank bij ..." en tevens gewaardeerd Marantzforumlid, Rob. Hetgeen overigens ietwat pijnlijk is, is dat laats genoemde geen enkel Marantz component meer in zijn bezit heeft ... its a shame  :evil:!

De set stond al op de achtergrond rustig warm te draaien. En nadat William ons voorzien had van een bakje pleur en aansluitend Riet van boven kwam om manlief er aan te herinneren de gasten ook de (heerlijke!) gevulde koeken aan te bieden  :-D, gingen wij er eens goed voor zitten, om deze "nieuwe"stereoketen aan de tand te voelen. En dat was geen straf. De set speelt heerlijk ongedwongen, kent een rustig, ietwat warm karakter. Moeilijk te geloven, dat dit dezelfde ls. zijn die in de dedicated ht-room bij sommige tracks haast agressief klonken ...  Wederom het bewijs dat de match van een ruimte en de. ls., een set kan maken of breken.

Vervolgens, bijna struikelend over 29 kilo konijn redface, gaan wij richting de dedicated ht-room. En ondanks dat ik al voor de derde keer betreffende ruimte mag betreden, ben ik ook nu weer onder de indruk van deze sfeervolle ruimte met zijn hoogwaardige afwerking. Jaloersmodus: ON.

De naar de living verbande Phonars, zijn daar vervangen door een setje AP Tempo. En dat bleek al snel een mooie keuze; betreft diens voorkomen, maar zeer zeker ook aangaande diens presteren in deze ruimte. Een fraai stereobeeld, waarin het geluid stabiel tussen en ietwat achter de ls. staat.
En ze zetten er in deze ruimte een veel meer homogeen geluid neer, dan de ls. die zij vervangen. Wel is er ook met de Tempo`s sprake van een staande golf, die in sommige muziekpassages de kop op steekt. Echter heb ik deze niet als hinderlijk ervaren.

Na de nodige fraaie stereotracks, was het tijd om ook Rob kennis te laten maken, met het beruchte monster van Noord-Brabant; de SVS sub. Wat een geweld, wat een beleving. Dat dankzij deze monstersub, maar ook dankzij de verders evenwichtige ht-set en de indrukwekkende (3D) plaatjes. Genieten !

En dat genieten was er ook van alle hapjes en drankjes, verzorgd door de uitstekende gastheer William.

William en Riet, dank wederom voor jullie gastvrijheid  notworthy en Rob dank voor de gezelligheid. Ik heb genoten :yes:.

WilliamB

#1612
mooi verslag van een geslaagde middag. En niet vergeten nog bedankt voor je muziek  HB

http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,13044.0.html
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Marantz 81

#1615
Mooi verslag  :yes:  wat je omschrijft over het verschil met de speakers in de HT ruimte ervaarde ik ook zo de laatste keer best een goed stereo beeld ondanks het zo smal is echt veel beter als met die Phonar,s , de staande golf vindt ik meevalleen ervaar het meer als aangezet laag in de zin van dat het niet na ijlt

Het is een hele mooie sfeervolle ruimte daar in brabant waar het iedere keer weer genieten is  pompom

xander32

... jij bent zelf dan ook een basshead :wink:.


Citaat van: Marantz 81 op februari 01, 2015, 12:34:44
Mooi verslag  :yes:  wat je omschrijft over het verschil met de speakers in de HT ruimte ervaarde ik ook zo de laatste keer best een goed stereo beeld ondanks het zo smal is echt veel beter als met die Phonar,s , de staande golf vindt ik meevalleen ervaar het meer als aangezet laag in de zin van dat het niet na ijlt

Het is een hele mooie sfeervolle ruimte daar in brabant waar het iedere keer weer genieten is  pompom

Marantz 81

Dat klopt maar je heb aangezet laag wat mooi kan zijn

en laag uit balans dat je in een klein frequentie gebied heel veel in de + gaat waar ik hier last van heb

Marantz 81

Zaterdag eens de sets van William aan de tand voelen  :-D

xander32

Op naar de worstenbroodjes, jammie :kwijl:.

:-D

Citaat van: Marantz 81 op maart 26, 2015, 22:09:28
Zaterdag eens de sets van William aan de tand voelen  :-D