De SET van WilliamB

Gestart door WilliamB, januari 29, 2011, 16:58:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

WilliamB

Het heeft even geduurd, maar het is gelukt om films en Flac's te beluisteren via de Minix. pompom

Het probleem was het toewijzen van de NAS en submappen in de xbmc. Dit menu is zeer uitgebreid en voor dat ik dit gevonden had  violent1
Maar goed het is gelukt. Even de optische uitgang geselecteerd, de MF M1 DAC op het juiste kanaal en we hebben muziek  pompom
Nu nog even kijken of deze Flac's kan afspelen in 96khz want ik lees diverse tegenstrijdige berichten over het wel of niet kunnen lezen van deze bestanden, dus er is nog wat huiswerk te doen.

Verder is deze MInix zeer uitgebreid met meer dan 90 filmkanalen waar de nieuwste films te zien zijn. Er moeten zelf een aantal kanalen in 3D zijn want de Minix is een volwaardige 3D speler.


Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

WilliamB

Ook net even de video instellingen vast gezet op 1080p en en beeld is nu super strak zonder haperingen in de panbewegingen .
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

jowa

Volgmodus aan.
Mooie vorderingen. :yes:

Op termijn wil ik ook naar minder kastjes, ik denk zelf dat ik voor een passieve ht pc ga.
Wel wat werk om er één te maken, maar al zo vaak zelf een pc in elkaar gezet. Gaat wel lukken.

WilliamB

#1593
Citaat van: jowa op december 14, 2014, 23:08:47
Volgmodus aan.
Mooie vorderingen. :yes:

Op termijn wil ik ook naar minder kastjes, ik denk zelf dat ik voor een passieve ht pc ga.
Wel wat werk om er één te maken, maar al zo vaak zelf een pc in elkaar gezet. Gaat wel lukken.
Groot gelijk.  :yes:
In mijn geval zien de H.264 files er nog strakker uit dan als ik ze op blu-Ray brand.
Zit echt een groot verschil in. Even voor de duidelijkheid. Dit zijn grote AVCHD bestanden die ik opneem met mijn camera. Later edit ik deze, en maak hier een H.264 file van.
Niet normaal wat een verschil.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

WilliamB

#1594
Nu ik de Minix een aantal dagen het geprobeerd ben ik tot de conclusie gekomen.
Ik blijf mij verbazen over het beeld wat deze kleine netwerkspeler neerzet. Erg fijn om mijn eigen gemaakte films te kijken zonder dat deze gaat haperen in de panbewegingen.
Ook hoor ik geen verschil in geluid tussen mijn Touch en Minix,maar dat heeft denk ik veel te maken met mijn Musical Fidelity M1 DAC die de Flac's upsampeld naar 192kHz.

Toch moet ik een kanttekening plaatsen want de Minix kan geen Flac's weergeven die groter zijn dan 48 kHz. Is dit belangrijk, dan is de Nuc 2820 denk ik een betere keus omdat deze dat wel kan. Helaas heeft deze alleen USB uitgangen, wat een usb DAC noodzakelijk maakt. ( toch Roger ? )

De Minix oogt wat plastic aan, en is de optische uitgang niet van hoge meganische kwaliteit. De kabel zit wel vast met een klik, maar Is makelijk op-en-neer te bewegen.
Ook vindt ik het programma xbmc vrij complex en heeft het een aantal dagen geduurd voor dat ik het een beetje onder de knie had, maar dit heeft waarschijnlijk te maken met mijn beperkte kennis op dit gebied.

Maar gaat de Minix de Touch vervangen, dat heeft alles te maken het bedieningsgemak van de gezochte abb.
Er zijn voor mij twee opties namelijk; De Touch blijft, en gebruik de Minix alleen voor films ( moet deze dan wel elke keer loskoppelen, maar goed het zijn maar twee kabels ex voedingskabel )
Of ik verkoop de Touch en koop een tweede Minx. In de huiskamer als muziek en video streamer, en in de ht ruimte als video streamer.
Ik weet het nog niet.

Is het dan toch dan wel de goede keus ?  jawel want het beeld van mijn eigen films is super, en dat was ook de hoofdreden dat ik een Speler in de huiskamer wilde hebben.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Zoldar

de M1 is ook een USB Dac, afhankelijk van versie geloof ik tot 96 of 192 kHz.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WilliamB

Misschien heb ik het een beetje vreemd omschreven, maar ik heb de Minix gekocht.
Het was eigenlijk bedoeld voor iedereen die een aankoop Minix overweegt.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

Morgen rond 12-en richting huize W., heb er zin in :yes:.
Zal vandaag wat cd's bij elkaar zoeken en de usb-stick aanvullen met wat nieuwe albums.

WilliamB

Ik heb er ook zin in. HB

De eerste SET die we gaan beluisteren zijn de Phonar's met de PM7004. Het leuke is dat je de Phonar's al goed kent in de ht SET, dus extra benieuwd naar jullie bevindingen nu deze in de huiskamer staan.
De tweede SET is al een beetje vertrouwd, maar wat wel nieuw is zijn de Tempo's. Deze doen het gewoon een stuk beter, al blijft het laagprobleem bestaan. Verder natuurlijk een stukje 3D kijken en een stukje geweld horen/voelen met mijn SVS sub.
Kortom het wordt weer een druk en gezellige middag.

Robert, en Rob tot morgen  pompom
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

jowa

Allen veel plezier morgen bij William  pompom

Ik ben zelf nog druk in de weekenden in huis. Morgen garderobe kasten in elkaar zetten en de gordijnen worden op lengte gemaakt. Huis op orde maken gaat nu even voor, anders had ik graag mee gegaan.

WilliamB

Citaat van: jowa op januari 30, 2015, 15:15:55
Allen veel plezier morgen bij William  pompom

Ik ben zelf nog druk in de weekenden in huis. Morgen garderobe kasten in elkaar zetten en de gordijnen worden op lengte gemaakt. Huis op orde maken gaat nu even voor, anders had ik graag mee gegaan.
Geen probleem Joost, er komt zeker weer een volgende keer.
Succes met je huis  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

lo

Mannen, veel plezier morgen, geniet ervan  HB
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Rob46

Citaat van: jowa op januari 30, 2015, 15:15:55
Allen veel plezier morgen bij William  pompom

Ik ben zelf nog druk in de weekenden in huis. Morgen garderobe kasten in elkaar zetten en de gordijnen worden op lengte gemaakt. Huis op orde maken gaat nu even voor, anders had ik graag mee gegaan.

William, kan je mij jouw adres nog eens pm'en?

Rob46

Citaat van: Rob46 op januari 30, 2015, 19:37:57
William, kan je mij jouw adres nog eens pm'en?

Hoho, ik heb het al gevonden William....... 8-) violent1 :yes: