De SET van WilliamB

Gestart door WilliamB, januari 29, 2011, 16:58:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WilliamB

Zit nu de muziek te luisteren van Hans via mijn NAS  HB
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

QuattroNL

Citaat van: WilliamB op november 15, 2014, 23:30:14
Zit nu de muziek te luisteren van Hans via mijn NAS  HB
Via een werkende Touch  HB

M'n vrouw en ik hebben gisteravond ook de nieuwe muziek beluisterd. Ook zij vond de Dali cd en London Grammar erg goed  :yes:
Ook dat is het leuke van M&G's!
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Rob46

Wederom goed om te lezen dat er weer een geslaagde M&G heeft plaatsgevonden! De 'op de bank bij' agenda wordt ook regelmatig aangesproken......... :yes:

WilliamB

#1519
Citaat van: QuattroNL op november 16, 2014, 08:37:41
Via een werkende Touch  HB

M'n vrouw en ik hebben gisteravond ook de nieuwe muziek beluisterd. Ook zij vond de Dali cd en London Grammar erg goed  :yes:
Ook dat is het leuke van M&G's!
Kijk dus weer zeer geslaagd. Ik ondertussen ook jou muziek gezien op de NAS, en zal deze vandaag eens beluisteren.

@rob tot volgend jaar ( wat klinkt dat toch nog ver weg  byebye )
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Whisper.nl

#1520
Beste mede forumleden

Ik had mijn vriend Siert meegenomen, ik ken hem  ruim 40 jaar.
Na een ziekteperiode door darmkanker en 21 dagen in coma gehouden in het ziekenhuis gaat het
langszaam maar zeker weer de goede kant op. Iedere dag thuiszitten is niet goed en dus eropuit gegaan naar WilliamB.

Ca. een uurtje rijden met de gele kanarie komen we aan bij WilliamB.
Weer eens kennis mogen maken van/met de Brabantse gastvrijheid. 

Genoten van een lekker bakje koffie en luisteren naar de "huiskamer set"
Niks mis mee. Hier kan ik prima mee leven.
Een mooi stereo beeld met een strak gestoken midden.
Links en rechts worden de instrumenten uitstekend neergezet.
Een paar cd's meegenomen met een heel erg laag deel.
De cd van Budi Siebert
Een klarinet die tot diep laag gaat en daarna overgaat naar een Didgerdoo.

https://www.youtube.com/watch?v=RKTh9dG3bNM
Ach je moet er maar van houden :-)

De tibetaans hoorn komt hier niet echt "de verf"
Ik heb 'm anders beleefd op mijn eigen set.

https://www.youtube.com/watch?v=U7R9M6zz3Fg

Een aantal cd's en een paar sigareten verder overgegaan naar de luisterruimte van William.
Respect hoor hoe mooi die is ingericht. Twee bioscoopstoelen. Tafeltje erbij voor de snacks en drankje.
Uitzicht op een meer dan modale audio set.  notworthy  :kwijl:
Hier komt het laag er beter tot zijn recht. Bij tijd en wijle gaat ie net over het randje heen.
Maar dat is natuurlijk een persoonlijk voorkeur.
Er zijn forumgenoten waarbij de broekspijpen moeten  gaan wapperen.  8-)

Daarna kennis mogen maken met de surround set.
Diep en verbaasd in de stoel weggezakt. Gatver wat geeft die sub een denderend mooi laag.
(off the record: er kan nog meer uikomen. "wat nog meer " ) 
Een paar demo's mogen beleven waarin de sub even in actie komt.
Het was goed dat ik mijn glas in de hand had en dat ie niet op het tafeltje stond.
Werkelijk indrukwekkend.

En dan, dan is het helaas weer tijd om afscheid te nemen.
De dag was weer eens veels te kort weer eens veel te gezellig.  HB

William dank voor gastvrijheid en de overweldigende indrukken die beide sets bij mij heeft achter gelaten . :yes:

Groet Hans aka Whisper





De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

xander32

Leuke verslaglegging van een middagje muziek/film genieten. Top dat je daarin jouw kameraad betrekt :yes:.

WilliamB

#1522
Citaat van: Whisper.nl op november 16, 2014, 11:19:21
Beste mede forumleden

Ik had mijn vriend Siert meegenomen, ik ken hem  ruim 40 jaar.
Na een ziekteperiode door darmkanker en 21 dagen in coma gehouden in het ziekenhuis gaat het
langszaam maar zeker weer de goede kant op. Iedere dag thuiszitten is niet goed en dus eropuit gegaan naar WilliamB.

Ca. een uurtje rijden met de gele kanarie komen we aan bij WilliamB.
Weer eens kennis mogen maken van/met de Brabantse gastvrijheid. 

Genoten van een lekker bakje koffie en luisteren naar de "huiskamer set"
Niks mis mee. Hier kan ik prima mee leven.
Een mooi stereo beeld met een strak gestoken midden.
Links en rechts worden de instrumenten uitstekend neergezet.
Een paar cd's meegenomen met een heel erg laag deel.
De cd van Budi Siebert
Een klarinet die tot diep laag gaat en daarna overgaat naar een Didgerdoo.

https://www.youtube.com/watch?v=RKTh9dG3bNM
Ach je moet er maar van houden :-)

De tibetaans hoorn komt hier niet echt "de verf"
Ik heb 'm anders beleefd op mijn eigen set.

https://www.youtube.com/watch?v=U7R9M6zz3Fg

Een aantal cd's en een paar sigareten verder overgegaan naar de luisterruimte van William.
Respect hoor hoe mooi die is ingericht. Twee bioscoopstoelen. Tafeltje erbij voor de snacks en drankje.
Uitzicht op een meer dan modale audio set.  notworthy  :kwijl:
Hier komt het laag er beter tot zijn recht. Bij tijd en wijle gaat ie net over het randje heen.
Maar dat is natuurlijk een persoonlijk voorkeur.
Er zijn forumgenoten waarbij de broekspijpen moeten  gaan wapperen.  8-)

Daarna kennis mogen maken met de surround set.
Diep en verbaasd in de stoel weggezakt. Gatver wat geeft die sub een denderend mooi laag.
(off the record: er kan nog meer uikomen. "wat nog meer " ) 
Een paar demo's mogen beleven waarin de sub even in actie komt.
Het was goed dat ik mijn glas in de hand had en dat ie niet op het tafeltje stond.
Werkelijk indrukwekkend.

En dan, dan is het helaas weer tijd om afscheid te nemen.
De dag was weer eens veels te kort weer eens veel te gezellig.  HB

William dank voor gastvrijheid en de overweldigende indrukken die beide sets bij mij heeft achter gelaten . :yes:

Groet Hans aka Whisper
Was zeker gezellig Hans en leuk dat jou vriend ook een leuke middag heeft gehad  notworthy
Zeker tot ziens  byebye

@Ferry niet alleen is het opgelost met mijn Touch, maar ook het gehele internet is een stuk sneller geworden.
Ik schiet nu door de pagina's heen met mijn ipad. notworthy
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Rob46

Een serieuze, hele serieuze M&G. Respect!

QuattroNL

Citaat van: WilliamB op november 16, 2014, 13:54:13@Ferry niet alleen is het opgelost met mijn Touch, maar ook het gehele internet is een stuk sneller geworden.
Ik schiet nu door de pagina's heen met mijn ipad. notworthy
Kijkaan, mooi meegenomen!

Nu nog even een nieuwe gigabit switch halen en je hebt tussen je NAS en PC nóg sneller verkeer.
(bijv. deze: http://www.mycom.nl/desktops-randapparatuur/netwerk-internet/switch/7328/icidu-gigabit-switch-8-ports, al heb ik zelf alles van Netgear, is in mijn ogen een beter merk en maar ietsje duurder, bijv. https://www.wifimedia.eu/catalog/netgear-prosafe-gs105ge-101001000-switch-p-340.html, en de 8-poorts is maar 5 euro duurder).
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

pietjepc

Man o man, vervelend dat jullie een aardig eindje uit de buurt wonen. Begint, na zulke verslagen, toch wel wat te kriebelen om eens een m&g bij te (mogen) wonen. :yes:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

xander32

Afstanden binnen NL, waar hebben we het nou over :wink:.


Citaat van: pietjepc op november 16, 2014, 21:46:50
Man o man, vervelend dat jullie een aardig eindje uit de buurt wonen. Begint, na zulke verslagen, toch wel wat te kriebelen om eens een m&g bij te (mogen) wonen. :yes:

WilliamB

Citaat van: QuattroNL op november 16, 2014, 17:23:07
Kijkaan, mooi meegenomen!

Nu nog even een nieuwe gigabit switch halen en je hebt tussen je NAS en PC nóg sneller verkeer.
(bijv. deze: http://www.mycom.nl/desktops-randapparatuur/netwerk-internet/switch/7328/icidu-gigabit-switch-8-ports, al heb ik zelf alles van Netgear, is in mijn ogen een beter merk en maar ietsje duurder, bijv. https://www.wifimedia.eu/catalog/netgear-prosafe-gs105ge-101001000-switch-p-340.html, en de 8-poorts is maar 5 euro duurder).
De laatste switch van netgear heb ik in mijn ht set zitten. Binnenkort maar even bestellen  :yes:

@pietjepc Dat is zo leuk met M&G  :yes: je komt mensen tegen met verschillende sets en verhalen.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Whisper.nl

Citaat van: pietjepc op november 17, 2014, 17:21:44
Is ook zo :yes:

Volgende M&G waarschijnlijk in de week van 18 t/m 24 mei 2015.

Je bent dan van harte welkom.


Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet