De SET van WilliamB

Gestart door WilliamB, januari 29, 2011, 16:58:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

WilliamB

Helaas geen internet TV Andre, maar heb een normale HD TV.

De Xbox werkt, en nu heb ik ook Netflix in de huiskamer. Maar het is geen echte mediaspeler wat de verkoper vertelde.
Zo kan hij alleen overweg weg met "Windows media center " en moet ik mijn PC aan laten staan om in de huiskamer te genieten van bestanden die op mijn NAS staan.
En dat werkt ook nog niet perfect want films op H.264 en AVI herkent hij (nog) niet.
Zo is het ook niet mogelijk om bestanden op de harde schijf te zetten via een losse USB stick.

Nog iets over mijn Touch;
Deze werkt nu prima en zit nu regelmatig te genieten van de muziek die op mijn NAS staat. Nu mijn NAS permanent aan staat is de opstart tijd maar een paar seconden.
Via de kabel werkt de Touch nog niet, maar misschien kan Ferry mij daar volgendeweek mee helpen.
Volgende week krijg ik Ferry en Hans namelijk op luisterbezoek.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Whisper.nl

Citaat van: WilliamB op november 09, 2014, 11:06:41

Volgende week krijg ik Ferry en Hans namelijk op luisterbezoek.

Cd's liggen al klaar. ik heb er weer zin in  :yes:

byebye Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

WilliamB

Komt helemaal goed Hans. We maken er een leuke middag van. HB
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

QuattroNL

Ik heb er ook goed zin in!  :yes:
Ik hoop dat m'n verkoudheid net op tijd over zal zijn  clown1

Ik sta mogelijk al wat vroeger op je stoep, moet (mag) eerst ietsje verderop een setje Totem speakers ophalen  HB   Stuur je nog wel een PM.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

WilliamB

Citaat van: QuattroNL op november 12, 2014, 22:11:13
Ik heb er ook goed zin in!  :yes:
Ik hoop dat m'n verkoudheid net op tijd over zal zijn  clown1

Ik sta mogelijk al wat vroeger op je stoep, moet (mag) eerst ietsje verderop een setje Totem speakers ophalen  HB   Stuur je nog wel een PM.
Geen probleem, en misschien heb je dan wel even tijd om naar mijn Touch/netwerk te kijken.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

QuattroNL

Citaat van: WilliamB op november 12, 2014, 23:08:07
Geen probleem, en misschien heb je dan wel even tijd om naar mijn Touch/netwerk te kijken.
Maar natuurlijk!
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Whisper.nl

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

WilliamB

Hans en vriend ( even zijn naam kwijt ) en Ferry zijn net de deur uitgegaan.
Vandaag twee sets beluisterd namelijk de huiskamer en ht ruimte. Hans had diverse cd's meegenomen en de meeste hebben we beluisterd.
Ook had hij een plaat meegenomen die we hebben getest onder de PM11, en hocus pocus er is duidelijk verschil.
Met deze plaat is het geluid meer open en zijn de instrumenten beter te plaatsen. Hoe dit komt? Geen idee, maar we waren met zijn vieren van overtuigd. Met plaat klinkt het gewoon beter.
Ferry heeft ook nog mijn netwerk getest want de Touch werkt alleen maar draadloos. Wat blijkt, het was een trage switcher in het netwerk. Ferry nog bedankt  notworthy
Later nog even een demo gegeven van het ht gebeuren en toen was het weer tijd om afscheid te nemen van een geslaagde middag.
Heren nog bedankt voor jullie gezelligheid, cd's en het oplossen van mijn Touch probleem.
Tot zeker de volgende keer.
Groet, William
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

WilliamB

Ferry wat voor een plaat had je ook al weer meegenomen ?
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

QuattroNL

Het was idd erg gezellig William. Jullie hebben een mooi ingericht huis en de bios is erg bekwijlenswaardig!  :kwijl:
De AF's zetten een erg mooi beeld neer, toch wel enigszins vergelijkbaar met de Totems (open, sprankelend, mooie 3D beeld).
De SVS sub gaf een zeer indrukwekkend laag!

Het was even zoeken wat de traagheid in het netwerk veroorzaakte maar gelukkig is de dader gevonden.

We spreken zeker nog een keer af, de afstand is het probleem niet :)
Vanavond eens genieten van de muziek die ik gekopieerd heb.

William: erg indrukwekkende sets heb je, ik heb genoten!  pompom
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

WilliamB

Citaat van: QuattroNL op november 15, 2014, 18:34:57
Het was idd erg gezellig William. Jullie hebben een mooi ingericht huis en de bios is erg bekwijlenswaardig!  :kwijl:
De AF's zetten een erg mooi beeld neer, toch wel enigszins vergelijkbaar met de Totems (open, sprankelend, mooie 3D beeld).
De SVS sub gaf een zeer indrukwekkend laag!

Het was even zoeken wat de traagheid in het netwerk veroorzaakte maar gelukkig is de dader gevonden.

We spreken zeker nog een keer af, de afstand is het probleem niet :)
Vanavond eens genieten van de muziek die ik gekopieerd heb.

William: erg indrukwekkende sets heb je, ik heb genoten!  pompom
Was zeker geslaagd en voor herhaling vatbaar.
Ik ben trouwens ook benieuwd naar je gekochte Totem's. Ik lees je verslag wel een keer  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

QuattroNL

Citaat van: WilliamB op november 15, 2014, 18:11:22
Ferry wat voor een plaat had je ook al weer meegenomen ?
Het is een Crusade Audio Diamond II dempingsplaat, zie http://www.ca-electronics.com/products/ca-damping-plates/  (al staat deze versie 2 er nog niet op).
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

WilliamB

Citaat van: QuattroNL op november 15, 2014, 19:28:37
Het is een Crusade Audio Diamond II dempingsplaat, zie http://www.ca-electronics.com/products/ca-damping-plates/  (al staat deze versie 2 er nog niet op).
Ik zal het eens een keer meer in verdiepen. Blijf mij nog steeds verbazen  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

WilliamB

Ik ga begin volgende week mijn nieuwe Jib interlink tussen mijn DAC en PM7004 aansluiten.
Moet hier even de TV kast van de muur plaatsen voor meer ruimte.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

Zo te lezen weer een toffe middag geweest bij de immer gastvrije William en Riet.