De SET van WilliamB

Gestart door WilliamB, januari 29, 2011, 16:58:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

xander32

Idd. het 1+1=3 verhaal.

Citaat van: lo op september 29, 2014, 21:21:08
Onderlinge match, "synergie" dus, tussen componenten van het zelfde merk.  :yes:

xander32

 :yes:

Maar altijd gaan voor de optie waarbij jij zelf het beste gevoel hebt. Het zijn jouw centen.


Citaat van: WilliamB op september 29, 2014, 21:44:56
Bedankt Leo. Weer wat bijgeleerd  :yes:

Robert, je bedoeld dat de NA het wel goed zal doen in kombinatie met de PM7004  :yes:

( staat trouwens een Teac UD-501 tekoop op mp. Is een demo zonder doos en handleiding )

WilliamB

Klopt ook helemaal, maar elk advies betreft dac's zijn welkom.
De bedoeling is dat de DAC gaat werken in kombinatie met de Touch, en wordt versterkt via de PM7004.
Ook heb ik mijn eisen een beetje naar beneden bijgesteld, want concurreren met de SA11 is niet helemaal real.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

... jij licht er enkele schakels uit jouw hifi keten uit, maar de voornaamste(n) vergeet jij; de ls.  :-).
Een externe dac zal een nieuwe en extra schakel in jouw keten gaan vormen, die zal van invloed zijn op het eindresultaat.

Betreft het bijstellen van eisen; je kan jouw eisen ook op een andere wijze bijstellen. Tussen de regels door meen ik te lezen dat jij de behoefte hebt om deze wens binnen niet al te lange tijd in te vullen. Om die te kunnen realiseren stel je jouw budget naar beneden bij. Maar je zou ook jouw behoefte wat kunnen uitstellen en dan over een tijdje toch voor die echt fraaie oplossing kunnen gaan (de tijd nemen om te sparen) ... Keuzes.



Citaat van: WilliamB op september 29, 2014, 22:41:49
Klopt ook helemaal, maar elk advies betreft dac's zijn welkom.
De bedoeling is dat de DAC gaat werken in kombinatie met de Touch, en wordt versterkt via de PM7004.
Ook heb ik mijn eisen een beetje naar beneden bijgesteld, want concurreren met de SA11 is niet helemaal real.

WilliamB

Ik heb de tijd om het een en ander door te lezen, dus Absolut geen haast.
Streamen heeft natuurlijk zijn voordelen, maar zilveren plaatjes blijf ik altijd draaien.

De Phonar`s klinken wat aan de warme kant, dus zoek ik een streamer die het geheel wat frisser maakt. De Teac UD-501 kan je geheel naar eigen wens instellen, dus een interessante optie.
Even kijken of ik deze eens kan uitproberen in mijn eigen SET.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

QuattroNL

Met kabels (interlinks) kan je het geluid ook enigszins tweaken.
Zo brachten de JIB's tussen de PM en SBT bij mij een wat frisser geluid.

Ook de CA dempingsplaat bracht mij veel. Ik durf te stellen dat die meer bracht dan een even dure DAC.

Beiden neem ik naar je toe mee....wordt nog druk :)

Kortom: er is meer dan een DAC alleen die veel met je geluid kan doen.

Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Zoldar

Citaat van: WilliamB op september 30, 2014, 11:40:07
Ik heb de tijd om het een en ander door te lezen, dus Absolut geen haast.
Streamen heeft natuurlijk zijn voordelen, maar zilveren plaatjes blijf ik altijd draaien.

De Phonar`s klinken wat aan de warme kant, dus zoek ik een streamer die het geheel wat frisser maakt. De Teac UD-501 kan je geheel naar eigen wens instellen, dus een interessante optie.
Even kijken of ik deze eens kan uitproberen in mijn eigen SET.

Ik er een geleend bij hifi studio zwaard in rotterdam. Goede hifi zaak met niet alledaagse merken.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WilliamB

Citaat van: Zoldar op september 30, 2014, 15:07:57
Ik er een geleend bij hifi studio zwaard in rotterdam. Goede hifi zaak met niet alledaagse merken.
Bedankt voor de tip.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

Misschien kan je jouw vraag ook stellen op het buurforum; daar zijn ook een behoorlijk aantal leden die echt al meerdere DAC`s hebben vergeleken :yes:

Citaat van: WilliamB op september 30, 2014, 15:13:32
Bedankt voor de tip.

WilliamB

#1344
Citaat van: xander32 op september 30, 2014, 19:28:11
Misschien kan je jouw vraag ook stellen op het buurforum; daar zijn ook een behoorlijk aantal leden die echt al meerdere DAC`s hebben vergeleken :yes:
Ik ben al het gehele forum aan het doorspitten  HB

Ik kom tijdens het zoeken op het net nog een mooie DAC tegen namelijk de Teac UD-301.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

WilliamB

Citaat van: QuattroNL op september 30, 2014, 13:13:21
Met kabels (interlinks) kan je het geluid ook enigszins tweaken.
Zo brachten de JIB's tussen de PM en SBT bij mij een wat frisser geluid.

Ook de CA dempingsplaat bracht mij veel. Ik durf te stellen dat die meer bracht dan een even dure DAC.

Beiden neem ik naar je toe mee....wordt nog druk :)

Kortom: er is meer dan een DAC alleen die veel met je geluid kan doen.
Dat interlinks veel kunnen doen, heb ik een keer ervaren in mijn ht SET. Dus ben ik ook erg benieuwd wat de jib interlink ga doen in de huiskamer set.
Wordt inderdaad een drukke middag, maar dat maakt het juist extra leuk.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

gerard

Citaat van: WilliamB op september 28, 2014, 22:10:08
weet iemand waar ik op moet letten bij het aankopen van een losse DAC ?
Hier ben ik dus een echte leek in, en er zijn zoveel modellen en mogelijkheden die ik niet begrijp  violent1
De DAC moet een upgrade worden voor mijn Touch.

Ik heb al gehoord dat Rega een goed merk is, en zit ook te kijken naar een Cambridge dacmagic plus.
Deze laatste is puur gekozen op het uiterlijk.

Waar ben je naar opzoek bij een losse DAC, wat beschouw je als "verbetering" tov de Touch?
Een clean/koel geluid, opzoek naar details, meer vloeiend geluid, een mooi kastje?
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

WilliamB

Een tijdje geleden heb ik de Touch gekocht, en ik ben hier erg mee tevreden, alleen als ik deze ga vergelijken met mijn blu-ray speler " sony BDP d570"  mis ik detail en blijft het geluid meer plakken aan de luidspreker.

Ik hoop door middel van een DAC en interlinks het geluid wat te verbeteren.
Of de DAC in het zilver, of zwart is maakt mij eigenlijk niet uit, want hij komt toch in de kast te staan.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

WilliamB

Nog iets vergeten. De muziek staat in Flac op mijn NAS.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

#1349
Die Accu betreft "slechts" een s3 in een te duur jasje en dito prijskaartje :-D.
Dan beter voor die s3 gaan en je hebt vervolgens nog voldoende budget om lekker een weekje met z'n 2-en op vakantie te gaan ... en dat kan je nog een keer herhalen ook :yes:.


Citaat van: joep op september 29, 2014, 09:27:15
Spaar door voor een SA-11 s3 of iets van Accuphase o.i.d. Dan sla je 2 vliegen in èèn klap.