De SET van WilliamB

Gestart door WilliamB, januari 29, 2011, 16:58:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

WilliamB

#1275
Natuurlijk gelijk aan de slag.
Eerst een account aanmaken. Email en paswoord ingevuld, maar weet even niet hoe ik het moet bevestigen.
Kan geen oké knop op de afstandsbediening vinden  violent1

Oké morgen even kijken naar software, om de communicatie tot stand te brengen tussen mijn Qnap NAS en Touch.
Is toch niet zo eenvoudig dan ik had gedacht, maar goed daar kom ik wel uit.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Cornelis1921

William, gefeliciteerd met jouw nieuste aanwinst; veel plezier. hello pompom byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

MauZ

Congrats met je nieuwe aanwinst.   Staat eigenlijk ook op mijn verlanglijstje.  [emoji4]
*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004*Marantz CD5005*TAGA Platinum V.2 F-100*TAGA Platinum V.2 C-40PR*TAGA Platinum V.2 S-40*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables en W&M LS (center/surrounds*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*

xander32

... ik weet het niet meer zeker omdat ik het slechts eenmaal heb moeten uitvoeren en dat moment al weer ruim twee jaar terug ligt, maar volgens mij heb ik destijds de SBT in het netwerk gehangen en vervolgens LMS op mijn laptop geïnstalleerd, daar een account aangemaakt en alles ingesteld (middels de laptop).

Ik ben echt een noob wanneer het om ict gaat maar heb het destijds als plug&play ervaren :yes:. Daarom denk ik ook dat je iets niet goed doet, het te ingewikkeloos hebt gemaakt.

Vraag anders Wim even, die werkt al jaren met de Logitech streamers.



Citaat van: WilliamB op september 10, 2014, 23:23:56
Natuurlijk gelijk aan de slag.
Eerst een account aanmaken. Email en paswoord ingevuld, maar weet even niet hoe ik het moet bevestigen.
Kan geen oké knop op de afstandsbediening vinden  violent1

Oké morgen even kijken naar software, om de communicatie tot stand te brengen tussen mijn Qnap NAS en Touch.
Is toch niet zo eenvoudig dan ik had gedacht, maar goed daar kom ik wel uit.

QuattroNL

Gefeliciteerd William!

't Is ook voor mij een tijd geleden dat ik mijn SBT heb geconfigureerd.
Eerst LMS (Logitech Media Server) op je NAS installeren.
Je moet op de SBT aangeven in welke map je muziek staat. Dat is dus een map op je NAS. Die zal je ook gedeeld moeten hebben.

Spotify zal je via LMS op je NAS moeten installeren. Dan komt ie er op je SBT vanzelf bij.

Op je slimme telefoon op tablet kan je de standaard (gratis) Logitech Squeezebox app installeren. Daar zit i.i.g. een OK knop op  clown1

Vele plezier ermee!
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

WilliamB

#1280
Bedankt voor de tips Ferry en Robert. Ga vandaag aan de slag.
Heb gisteren al een account aangemaakt via internet, alleen wil het nog niet lukken op de SBT.
Waarschijnlijk is het account van de verkoper nog actief.

Nog een vraagje: moet de PC waar de software is geïnstalleerd aan staan bij de afspelen ?
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

pietjepc

Volgens mij: als je vanaf diezelfde pc muziek af wilt spelen wel. Wanneer de software eenmaal op je NAS staat, kun je daar vanaf spelen en kan de pc uit... Als groentje op dit gebied, is dit mijn vermoeden :wink:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

WilliamB

Citaat van: pietjepc op september 11, 2014, 10:05:26
Volgens mij: als je vanaf diezelfde pc muziek af wilt spelen wel. Wanneer de software eenmaal op je NAS staat, kun je daar vanaf spelen en kan de pc uit... Als groentje op dit gebied, is dit mijn vermoeden :wink:
Elke tip is welkom, en ik ben hier ook een groentje in, maar we kunnen zo veel van elkaar leren  notworthy
Wat betreft jou tip, daar zit wel iets in. Ga het gewoon uitproberen.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

QuattroNL

Wat heb je op je PC geïnstalleerd dan? Je muziek staat toch op je NAS? Dan hoeft je PC niks te doen.

Met account aanmaken bedoel je een Spotify account?
Ik heb dat niet maar dat zal wel online moeten. Daarna op je NAS in LMS installeren en je accountgegevens invoeren.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

WilliamB

#1284
Citaat van: QuattroNL op september 11, 2014, 12:51:53
Wat heb je op je PC geïnstalleerd dan? Je muziek staat toch op je NAS? Dan hoeft je PC niks te doen.

Met account aanmaken bedoel je een Spotify account?
Ik heb dat niet maar dat zal wel online moeten. Daarna op je NAS in LMS installeren en je accountgegevens invoeren.
Ik heb een account aangemaakt bij Logitech, en met mijn Touch ingelogd .Volgens mij werkt het niet zonder account, want nu kan ik ineens van alles instellen.

Op mijn PC heb ik niets staan. Alles staat op mijn NAS, dus als ik LMS installeer dan moet het werken. Toch ?
Ga vanavond weer even verder met installeren. Komt goed  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

drees62

Citaat van: WilliamB op september 10, 2014, 22:35:31


@ Robert, Ik heb ook gehoord dat de Touch een goede DAC heeft, en kan makkelijk concurreren met een gemiddelde CD speler.
In de ht ruimte komt hij niet, want dan moet hij het opnemen tegen mijn SA11.
Helaas heeft mijn SA geen optische ingang, en moet ik dan naar een externe DAC, wat ik niet ga doen.
( cd's draaien is ook leuk )

Hoi William, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. De SBT heeft idd een redelijke DAC maar er valt (op termijn) veel winst te halen met een betere DAC. Verder is het ding onverslaanbaar voor het geld. Veel plezier ermee!

WilliamB

#1286
De gehele avond bezig geweest, en alles werkt  pompom
Wat een geweldig apparaat voor dat geld, en er zit nog een mooie DAC in.
Geluid is sprankelend en van goede kwaliteit.
De Touch heb ik bedraad aangesloten.

Wat heb ik gedaan;
1-account aangemaakt bij Logitech.( werkte niet via de Toch, maar wel op het net )
2-via mijn PC ingelogd in mijn Qnap NAS.
3-op de qnap pagina (center ) de Logitech mediaserver app gedownload.
4-diverse instellingen gedaan in de app.
5-Logitech Toch aangezet, en via het menu diverse instellingen gedaan.
Dit is erg eenvoudig omdat hij er zelf om vraagt
6-de Logitech bedieningsapp gedownload op mijn IPad en iPhone

Conclusie. Helemaal happy met mijn Touch.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Cornelis1921

 stupid Toppie, William! En nu lekker luisteren en genieten. pompom byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

... en mocht je toevallig KPN Premium hebben, dan kan je ook Spotify install. for free 8-).


Citaat van: WilliamB op september 11, 2014, 23:47:56
De gehele avond bezig geweest, en alles werkt  pompom
Wat een geweldig apparaat voor dat geld, en er zit nog een mooie DAC in.
Geluid is sprankelend en van goede kwaliteit.
De Touch heb ik bedraad aangesloten.

Wat heb ik gedaan;
1-account aangemaakt bij Logitech.( werkte niet via de Toch, maar wel op het net )
2-via mijn PC ingelogd in mijn Qnap NAS.
3-op de qnap pagina (center ) de Logitech mediaserver app gedownload.
4-diverse instellingen gedaan in de app.
5-Logitech Toch aangezet, en via het menu diverse instellingen gedaan.
Dit is erg eenvoudig omdat hij er zelf om vraagt
6-de Logitech bedieningsapp gedownload op mijn IPad en iPhone

Conclusie. Helemaal happy met mijn Touch.

WilliamB

KPN Premium is alles in een ?
Helaas ik heb KPN bel vrij. Ik heb gisteren nog geprobeerd , maar helaas  nopompom
Voor de rest van internetradio gaat er een hele nieuwe wereld open.

Vandaag even de boel aansluiten in de huiskamer, want hij staat nu in de ht ruimte.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3