De SET van WilliamB

Gestart door WilliamB, januari 29, 2011, 16:58:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

lo

Zoals gezegd, het was weer erg gezellig en goed verzorgd gisteren middag. (ik heb al wel eens vaker aangegeven dat dit zo'n beetje de hoofd reden wordt voor onze M&G's  :-D)

Na een lekker bakkie koffie en een smakelijke koek, die wat verlaat was  :schater:, de luisterruimte van William weer opgezocht. Blijft toch telkens weer een lust voor het oog en lichaam om deze ruimte te betreden en plaats te nemen in de comfortabele zetels!
De Phonar's hebben een plaatsje gekregen naast de video montagetafel en doen daar nu dienst om de filmreportages van geluid te voorzien. Op hun oude plek staan nu de AP,s te stralen, zo kun je dat gerust noemen, tis weer een mooi plaatje daar bij William. De AP's zijn mooie zuilen, netjes afgewerkt en aangesloten met een zelfbouw kabel die ontsproten is aan de huisvlijt van Rogek. Mooi hoor :yes:
Een CD van Michael Jackson verdwijnt in de CD speler, en ja hoor zoals ik het al bij Arjan had gehoord op zijn AP,s, daar was de hoge resolutie en open klank weer duidelijk waar te nemen. Het basfundament is erg mooi en strak aanwezig het midden gebied zou ik eerder als het tegenovergestelde van opdringerig omschrijven. Klinkt erg mooi en in mijn oren een beduidende up-grade tov de Phonar's in de ruimte van William. Mijn conclusie is dat William een weloverwogen zoektocht naar vervangers voor de Phonar's uitstekend heeft afgesloten met deze speakers!
William wilde natuurlijk ook nog even een indruk van de bas met en zonder zijn sub demonstreren met een CD van Byonce, titel van het nummer is me ontgaan maar d'r zat mega laag in.
Op de PM11 SA11 set komt dat er erg mooi uit zonder wollig of vervormt te worden. Daarna zijn HT set weer op de AP's aangesloten met hetzelfde nummer. Wat hoor ik nu.... de totale body is uit het nummer.... de bas is maar een fractie meer van wat het was op de premium van Marantz.... natuurlijk de sub van William schakelt op een bepaald frequentiegebied bij en dan wordt de bas weer overweldigend maar daarboven  :no: Wat een verschil in mijn oren.

Mannen het was weer gezellig, tot de volgende keer.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

RoGEK

lo, die kabels doen echt ongelofelijk veel..

wellicht wil william ook nog een set voor de ht versterker ;)
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

xander32

Wanneer je ze netjes gaat confectioneren zoals onderstaande, kan je er ook maar zo een high-end prijsje aan hangen;

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143631.0


Leuk als bij-verdienste Rogek :yes:.

WilliamB

#1158
Mooi omschreven Leo, en inderdaad is het met mijn AP's helemaal af.
Voorlopig geen wensen meer, alleen maar muziek luisteren.

tja de kabels, die gaan hier niet meer weg. HB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

RoGEK

Citaat van: xander32 op juli 06, 2014, 14:09:37
Wanneer je ze netjes gaat confectioneren zoals onderstaande, kan je er ook maar zo een high-end prijsje aan hangen;

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143631.0


Leuk als bij-verdienste Rogek :yes:.

Ik doe er liever een forumgenoot een plezier mee.

Wellicht eens experimenteren met snakeskin....
Niet dat dit heel lelijk is..

Wekt juist vragen op....
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

xander32


RoGEK

Bij jouw m&g wil ik best eens een set meenemen, kan je ze ook testen..

;)

Wellicht ga je ook overstag..
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Marantz 81

#1162
Gisteren bij william op bezoek geweest ,nadat we een bakkie hadden gedaan en bijna waren uitgehongert  clown1 kregen toch nog een koek ,beetje buurten en  byebye richting de luisterruimte  notworthy

Eerst de nieuwe aanwinsten bekeken mooi vorm gegeven zwarte zuilen , de eerste klanken waren vrij bekend aangezien ikzelf 2 maanden Sitara,s heb gehad ,de Tempo,s hebben duidelijk meer body en definitie in het laag maar overal hetzelfde kwa klank enzv 

Wat vooral opviel is dat er veel meer een 3 D geluidsbeeld en diepte is als met de vorige speakers je zit vrij dicht erop en ruimte zelf is vrij smal zo heb ik het niet eerder gehoord bij william deze Audio Physic zijn echt veel beter als die Phonar , er is allerlei muziek gedraaid het klinkt echt fantastisch mede door de PM en SA11 , verder is het vooral ook persoonlijke smaak welke speaker je de voorkeur aan geeft daar hebben we het nog uitgbreid over gehad  :yes:  de Tempo,s klinken heel uitgebalanceerd over het gehele tonenbereik daar is geen speld tussen te krijgen , persoonlijk vindt ik het hoog wel vrij aanwezig en hoog midden gebied wat slagkracht missen

Tussendoor ook nog met met de SR reciever en sub geluisterd daarna weer met de PM11/SA11 wat een groot verschil  :-o  in 3D Stereo beeld kracht breedte diepte hoogte , dat wisten in princiepe al maar toch wij luisteren niet me een Multimeter maar met onze oren wat een uiterst precies instrument is , misschien volgende keer een gordijntje ervoor hoor je het verschil niet meer  :schater:

Nadat Leo naar huis moest vanwege familie verplichtingen , hebben william en ik nog een wijntje genomen en flink gas gegeven met de HT en stereo set  HB

Het was allemaal goed verzorg met eten en drinken ,het was weer een dag genieten in die mooie HT ruimte  pompom

RoGEK

Wat mij al zo vaak aan de ruimte van William is opgevallen ( zelfs met de yara's toen), je kan er gewoon op oorlogssterkte draaien zonder problemen...

Met de pm11 lijkt het wel, hoe harder hoe beter....


- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

lo

Er is slechts 1 begrenzing... en dat is je gehoor, maar verder volledig mee eens. Genieten  :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WilliamB

#1165
Mooi verslag Arjan, en zeker tot de volgende keer.


Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

WilliamB

Citaat van: RoGEK op juli 06, 2014, 21:55:44
Bij jouw m&g wil ik best eens een set meenemen, kan je ze ook testen..

;)

Wellicht ga je ook overstag..
Ik was in ieder geval onder de indruk, en ben blij met mijn kabels.  :yes:

@Roger, tot de 19e  HB
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

WilliamB

Zaterdag ga ik met Roger drie luidsprekers beluisteren wat ze doen in mijn ht, en huiskamer.
En natuurlijk belangrijk de gezelligheid, en muziek beluisteren.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

Welke speakers zijn het William?

WilliamB

Citaat van: xander32 op juli 17, 2014, 23:02:45
Welke speakers zijn het William?
Dat zijn de Audio Physic Tempo, Yara en de Phonar's. Deze laatste heb ik al een keer in de huiskamer geplaatst, en het opvallende was dat toen het stereobeeld een stuk beter en breder was.
Is natuurlijk ook logisch, omdat hier veel meer ruimte is.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3