De SET van WilliamB

Gestart door WilliamB, januari 29, 2011, 16:58:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

WilliamB

Citaat van: RoGEK op april 05, 2014, 23:45:08
EN EN EN EN???? ;)
Weet het nog niet, maar ga morgen verder met testen en verzetten .
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

... waar ben je de 220's aan het testen William? Toch niet in de ht-room? Dat zou ik een wat onbegrijpelijke move vinden :roll:.

RoGEK

ik doelde meer op een set kabels.

En als ik William zo hoor, is hij er nog niet van overtuigd en klinkt een setje yara's in die ruimte beter ;)

clown1 clown1
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

WilliamB

 Ik heb me al jarenlang  afgevraagd hoe Dynaudio`s 220 het zouden doen in mijn ruimte.
Natuurlijk was ik al bang dat deze het bas probleem nog meer zouden versterken, omdat deze nog krachtiger zijn dan mijn Phonar`s.
Maar luisteren is weten, en ik was blij dat ik deze even mocht lenen van Arjan.

Dus zaterdag even op en neer gereden, en natuurlijk bij terugkomst direct in mijn ht ruimte geplaatst.
De Dyn`s zijn even groot als mijn Phonar`s, maar dat is alleen met de kast want als je de frontjes eraf haalt dan zie je toch wel dat de drivers een stuk groter zijn.

Bij de eerste cd, was het al wouw, wat een kracht komt er uit deze vloerstaanders.
Vol laag, en ik merkte zelfs dat bij sommige cd`s mijn vloer mee begon te trillen.
Dyn`s een stuk naar voren gezet, meer ingedraaid, maar ik kwam al snel tot de conclusie dat dit toch veel van het goede was.
Ook is het zo, dat mijn ruimte het laag absorbeert, want ik weet dat deze erg laag kunnen, maar dat kwam toch niet tot uiting in mijn ruimte.

Conclusie: De Dyn`s zijn mooie en krachtige luidsprekers. Zeker met blaas en drums zijn ze helemaal in hun element.
Helaas was het toch iets te veel voor mij, en had dit eigenlijk ook wel een beetje verwacht.
Ik heb zelf even gekeken om deze niet in de huiskamer te plaatsen want dat is voor mij ook een wens, maar mijn interieur is zwart met grijs.

Arjan nog bedankt voor het uitlenen van je 220`s, en ik weet zeker dat deze binnenkort iemand blij zullen gaan maken.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

lo

Begrijp ik nu goed dat je ze niet meer in de huiskamer hebt uitgeprobeert?
Indien je dat niet gedaan hebt zou ik dat toch ook proberen hoor, los van de kleur, dan krijg je hieromtrent ook aanvullende informatie  :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

RoGEK

Mooie kabels zitten ertussen ;)
wat was trouwens je ervaring nu je daar nog een keer hebt kunnen wisselen daarmee?

mbt de dyn's, helaas hadden we dit al verwacht....
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

WilliamB

Geeft een beter sprankelend hoog. Hoor gewoon meer detail.
Verder heb ik mijn oude kabels niet teruggeplaatst, want het verschil was de laatste keer wel duidelijk, toen jij ze had meegenomen.
Laat ze gewoon lekker zitten  HB en zien er ook erg stoer uit. :-D

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

WilliamB

Citaat van: lo op april 06, 2014, 22:12:53
Begrijp ik nu goed dat je ze niet meer in de huiskamer hebt uitgeprobeert?
Indien je dat niet gedaan hebt zou ik dat toch ook proberen hoor, los van de kleur, dan krijg je hieromtrent ook aanvullende informatie  :yes:
Niet aan gedacht. Waarschijnlijk morgenvroeg even opnieuw testen in de huiskamer. :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Marantz 81

Ik had het wel en niet verwacht , wel omdat je al laagproblemen had ,niet omdat ik wist dat je zo goed vindt klinken en ze daarom toch ging proberen

Ben benieuwd wat ze in de woonkamer doen je kunt zal altijd nog laten overspuiten ,of gewoon een setje Focus 260 halen voor in de woonkamer die klinken nog beter

Voor in je HT ruimte zou ik toch gaan voor Dynaudio monitoren  byebye die geven ook die dynamiek en kracht

xander32

Citaat van: WilliamB op april 06, 2014, 21:57:52
Ik heb me al jarenlang  afgevraagd hoe Dynaudio`s 220 het zouden doen in mijn ruimte.
Natuurlijk was ik al bang dat deze het bas probleem nog meer zouden versterken, omdat deze nog krachtiger zijn dan mijn Phonar`s.
Maar luisteren is weten, en ik was blij dat ik deze even mocht lenen van Arjan.
...
Natuurlijk top van Arjan dat je ze thuis kon uitproberen. De uitkomst was m.i. redelijk voorspelbaar; je hebt een bass issue met de P4 en zet er vervolgens de nog meer bass heavy 220's neer ...

Maar je hebt het zelf mogen ervaren, dat is ook wat waard. Ben benieuwd waar de zoektocht eindigt, vast bij iets moois :yes:.

WilliamB

#1030
Inderdaad, mooi dat ik deze 220's mocht testen.

Op ja, nog iets vergeten, tijdens het testen had ik mijn stoel in het midden gezet, en Riet zo ver gekregen voor een blinde luistertest.
Tijdens het luisteren, vertelde ze dat mijn centerspeaker erg mooi klinkt
Hi hi nee Riet, dat is nou Stereo, en komt gewoon uit de vloerstaanders.  clown1

@ Arjan, de Dyn's focus 160 blijft een optie, maar ook heb ik goede verhalen gehoord over de Scan Speak Reference monitor.
Verder zijn interessant , de Totem's en niet gegeten de Audio Physic's. Deze heb ik al diverse keren mogen beluisteren, en blijf mij steeds verbazen  notworthy
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

... Nu gaat het dan toch echt gebeuren William; de huidige staan te koop en op zoek naar beter passende?
Dan ga je vast een leuke tijd tegemoet; alleen de voorpret al. Geniet van het zoeken en succes met het vinden :yes:.

WilliamB

#1032
Citaat van: xander32 op april 10, 2014, 07:07:21
... Nu gaat het dan toch echt gebeuren William; de huidige staan te koop en op zoek naar beter passende?
Dan ga je vast een leuke tijd tegemoet; alleen de voorpret al. Geniet van het zoeken en succes met het vinden :yes:.
Bedankt Robert,

Ik heb de laatste tijd toch wat SET`s mogen beluisteren en heb mij nu een beetje beperkt tot drie merken.
Totem Staff, Dynaudio Focus 160, of de Audio Physic Classic 10. Deze laatste is special gemaakt voor kleine ruimtes omdat deze geen baspoort heeft, maar spleten op de hoekse kanten.
Stassen verkoopt ook de Focus, en de Audio Physic, en misschien is er wel een deal mogelijk met mijn Phonar`s
( bedankt voor de tip Marcel )

Blijft er altijd nog een optie om alles om te gooien en twee SETS te maken, namelijk een aparte ht en stereo ruimte. Deze laatste komt dan in de huiskamer te staan, en dan is alles mogelijk.
Zelfs een Audio Physic tempo 6, die ik laatst goed heb beluisterd bij Roger. :kwijl:

Plan, om pas rond juli andere luidsprekers te kopen. Dit is natuurlijk afhankelijk of ik mijn Phonar`s kan verkopen, en er niet iets eerder voorbij komt op mp
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

WilliamB

Het is zwart een meter hoog en komt in de huiskamer te staan.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

Citaat van: WilliamB op april 12, 2014, 21:21:43
Het is zwart een meter hoog en komt in de huiskamer te staan.
...  Ap ...


                                            :roll: