De SET van WilliamB

Gestart door WilliamB, januari 29, 2011, 16:58:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

RoGEK

Ik heb meer bij me dan alleen een set speakers..
Heb het idee om eerst wat anders te testen namelijk...
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

WilliamB

Ik denk diverse luidsprekerkabels. :yes:

Zit te denken om eerst wat te beluisteren met de Phonar`s ( heb je weer een idee hoe ze klinken )
en later het zelfde te doen met de AP`s
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

lo

Voor zo dadelijk, Have fun   :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

RoGEK

Citaat van: WilliamB op maart 17, 2014, 14:13:36
Ik denk diverse luidsprekerkabels. :yes:

Zit te denken om eerst wat te beluisteren met de Phonar`s ( heb je weer een idee hoe ze klinken )
en later het zelfde te doen met de AP`s

Precies mijn idee....
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

xander32

En, wat is de uitkomst, wat is jullie conclusie?

Of ben ik nu te ongedurig :-D.

RoGEK

We zijn nog druk bezig .......
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

lo

Wordt waarschijnlijk nachtwerk  :-P
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Citaat van: RoGEK op maart 17, 2014, 19:41:37
We zijn nog druk bezig .......
Dat pleziertje gun ik jullie beide van harte, de details hoef ik er niet van te weten, maar het is mij te doen om de test met de AP's in William z'n luisterruimte :yes:.


:-D

Cornelis1921

 stupid Nogmaals, ziet er puik uit, William. :yes: notworthy byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

WilliamB

Roger is net de duur uit gegaan met zijn eigengemaakte UTP gevlochten kabels en zijn kleine vloerstaanders uit zijn ht hoek de "Audio Physic Yara"
De bedoeling was om eens te kijken hoe deze AP`s klinken in mijn SET.

Na de koffie zijn we vertrokken naar mijn ht ruimte, en hebben als eerste de luidspreker kabels vervangen door die van Roger.
En gelijk was het geluid van de Phonar`s een stuk aangenamer en sprankelender.
Nooit geweten dat dit zo veel verschil kan maken.

Oké waren de Audio Physic`s aan de beurt.
Het laag van deze AP`s was veel gecontroleerder en strakker en gaan een stuk dieper dan mijn Phonar`s maar ik miste toch wat dynamiek in het midden gebied.
Ook was het hoog soms wat aan de scherpe kant.

Maar de AP`s kwamen helemaal los toen we deze wat dichter tegen de achterwand plaatsten.
Wouw, dit had ik nog nooit gehoord. Het middengebied was nu eens een stuk beter...Nee gewoon erg goed, en wat kunnen die AP`s laag zeg.

Verder de hele middag diverse Cd's beluisterd, en was het helaas tijd om afscheid te nemen van......De Yara`s..... en natuurlijk Roger.

Conclusie :
De Phonar`s zijn echt geen verkeerde luidsprekers, maar doen het minder goed in kleine ruimtes.
De AP`s Yara daar in tegen klinken echt een stuk beter, en zijn gemaakt voor kleine ruimtes.
Hoog is sprankelender, midden klinkt goed, en gaan een flink stuk lager dan mijn Phonar`s
Was erg verbaast over het geluid van deze AP`s en neem deze zeker mee in mijn Zoektocht naar andere luidsprekers.

Roger nog bedankt voor je luisterbezoek,  en het meenemen van de Yara`s en zeker tot de volgende keer.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

RoGEK

Ik ben inmiddels weer thuis..

Stiekem toch nog 9 uur geworden voor ik vertrok.
Het complete verslag laat ik even aan William zelf over.

Ik zal hier een aantal steekwoorden neergooien in willekeurige volgorde..

Gezellig, gastvrij, enthousiast, goeie koffie, verrast, mooie ruimte, 2 set speakers, 3 set speakerkabels, kippenvel, lekker gegeten, ontelbaar kabels omsteken, vaak speakers omwisselen, speakers schuiven, verbaasd, zowat 90dB en tussendoor heel veel muziek geluisterd.

Denk dat ik het daarmee wel samengevat heb ;)
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

WilliamB

Citaat van: RoGEK op maart 17, 2014, 22:25:56
Ik ben inmiddels weer thuis..

Stiekem toch nog 9 uur geworden voor ik vertrok.
Het complete verslag laat ik even aan William zelf over.

Ik zal hier een aantal steekwoorden neergooien in willekeurige volgorde..

Gezellig, gastvrij, enthousiast, goeie koffie, verrast, mooie ruimte, 2 set speakers, 3 set speakerkabels, kippenvel, lekker gegeten, ontelbaar kabels omsteken, vaak speakers omwisselen, speakers schuiven, verbaasd, zowat 90dB en tussendoor heel veel muziek geluisterd.

Denk dat ik het daarmee wel samengevat heb ;)
Ik was je net voor hi hi.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

RoGEK

30 seconden ;)

Nja, mijn mond viel vandaag echt een paar keer open..

Ik doe eigenlijk de yara's echt tekort in mijn HT hoek.

Wat komen die dingen tot leven in de juiste setup zeg....
mag ook wel... "instap" yara's op pm/sa11 setup.

Plaatsing in de ruimte was ook opvallend, iets dichter bij de achterwand dat het midlaag ook echt opbloeide.. Net wat ze nodig hadden in die ruimte.

Zowat het laatste uurtje hebben we gewoon echt met plezier geluisterd op lekker volume..

Het lijkt wel hoe harder hoe beter ze gaan klinken.
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Whisper.nl

Het was weer gezelig lees. ik  notworthy

Toch altijd weer leuk zo'n M&G, om andere sets eens te beluisteren, en de mensen er eens bij te zien.

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet