De SET van WilliamB

Gestart door WilliamB, januari 29, 2011, 16:58:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Whisper.nl

Citaat van: Cornelis1921 op februari 15, 2014, 14:30:27
Sommige mensen hebben nu eenmaal overal verstand van. :wink:
:no:

Heb jij de (Chinese) WAR drums dan wel eens op een Totem gehoord. ?
Dan weet je dat je opmerking niet correct is.

Groet Whisper

Laten we on topic blijven en laat WilliamB gewoon gaan luisteren naar de speaker die bij hem en zijn set passen
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

xander32

Citaat van: Whisper.nl op februari 15, 2014, 20:03:51
  :no:

Heb jij de (Chinese) WAR drums dan wel eens op een Totem gehoord. ?
Dan weet je dat je opmerking niet correct is.

Groet Whisper

Laten we on topic blijven en laat WilliamB gewoon gaan luisteren naar de speaker die bij hem en zijn set passen
De Sttafs gaan diep, zeer zeker gezien hun formaat, maar leveren niet echt heel veel slam, punch, druk. En ik denk dat Arjan doelde op dat laatste.

Marantz 81

Hoe eenieder iets ervaart kan wel verschillend zijn ,het is ook niet zo raar als je kijkt wat voor speakers ik zelf heb staan , mijn referentie,s liggen beetje anders denk ik , je weet toch ook wat die Contour S3.4 doen   :wink:

precies zoals xander het uitlegt ja ze gaan diep en laten hele tonen bereik horen ,maar slam punch druk  :no: het is echt een mooie en goed klinkende speaker die Staff maar het blijft een klein zuiltje met 5 inch woofer



drees62

Citaat van: Marantz 81 op februari 15, 2014, 22:39:54
Hoe eenieder iets ervaart kan wel verschillend zijn ,het is ook niet zo raar als je kijkt wat voor speakers ik zelf heb staan , mijn referentie,s liggen beetje anders denk ik , je weet toch ook wat die Contour S3.4 doen   :wink:

precies zoals xander het uitlegt ja ze gaan diep en laten hele tonen bereik horen ,maar slam punch druk  :no: het is echt een mooie en goed klinkende speaker die Staff maar het blijft een klein zuiltje met 5 inch woofer

Kan altijd nog een (gesloten) subje bij, bijv. een REL Strata III
Die speelde hier toen mee tijdens de shoot-out ( en nu nog  :wink:)

xander32

Citaat van: drees62 op februari 15, 2014, 23:07:21
Kan altijd nog een (gesloten) subje bij, bijv. een REL Strata III
Die speelde hier toen mee tijdens de shoot-out ( en nu nog  :wink:)
... the best of both worlds :yes:.

Cornelis1921

Citaat van: Rob46 op februari 15, 2014, 18:14:25
Hij heeft de Staff bij mij beluisterd, volgens mij 'drumde' deze er toen lustig op los......
:-D notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Citaat van: Marantz 81 op februari 15, 2014, 22:39:54
... Het is echt een mooie en goed klinkende speaker die Staff maar het blijft een klein zuiltje met 5 inch woofer
En juist daarom waarschijnlijk zeer geschikt in William zijn situatie :wink:.
Daar staan nu speakers die wel de nodige druk genereren, hetgeen problemen geeft (zonder het sluiten van een reflexpoort). Ik denk dan ook dat een monitor die relatief veel druk geeft, hetzelfde euvel zal kennen in de ruimte van William.

Marantz 81

Citaat van: drees62 op februari 15, 2014, 23:07:21
Kan altijd nog een (gesloten) subje bij, bijv. een REL Strata III
Die speelde hier toen mee tijdens de shoot-out ( en nu nog  :wink:)

Sub kan zeker een goed aanvulling zijn denk ook dat het fantatisch klinkt met een sub die goed in te regelen is , ik was pasgeleden op visite bij william en gaf hij aan dat vanwege de kracht dynamiek Dynaudio zo goed vond gaat meer over het gehele tonenbereik en vooral het midden gebied ,dat kun je met een Sub niet aanvullen zo kun je het wel ervaren omdat die veel lucht kan verplaatsen maar boven 80 Hz ( of lager ) nemen de zuilen het over

Ofdat hij nou Totem/Dynaudio of Audio Physic neemt maakt niet zoveel uit het zijn alleemaal goede speakers  :yes:


Citaat van: xander32 op februari 16, 2014, 07:26:25
En juist daarom waarschijnlijk zeer geschikt in William zijn situatie :wink:.
Daar staan nu speakers die wel de nodige druk genereren, hetgeen problemen geeft (zonder het sluiten van een reflexpoort). Ik denk dan ook dat een monitor die relatief veel druk geeft, hetzelfde euvel zal kennen in de ruimte van William.

Daarom leek mij het ook slim om die Focus 140 monitoren thuis te proberen dan weet je hoe dat uitpakt ,maar ja william is Blut  clown1



xander32

Citaat van: Marantz 81 op februari 16, 2014, 09:00:49
Sub kan zeker een goed aanvulling zijn denk ook dat het fantatisch klinkt met een sub die goed in te regelen is , ik was pasgeleden op visite bij william en gaf hij aan dat vanwege de kracht dynamiek Dynaudio zo goed vond gaat meer over het gehele tonenbereik en vooral het midden gebied ,dat kun je met een Sub niet aanvullen zo kun je het wel ervaren omdat die veel lucht kan verplaatsen maar boven 80 Hz ( of lager ) nemen de zuilen het over

Ofdat hij nou Totem/Dynaudio of Audio Physic neemt maakt niet zoveel uit het zijn alleemaal goede speakers  :yes:


Daarom leek mij het ook slim om die Focus 140 monitoren thuis te proberen dan weet je hoe dat uitpakt ,maar ja william is Blut  clown1
... William heeft nu andere prioriteiten en gelijk heeft hij; er is meer in het leven dan ht en hifi en er is voorsts niets mis met het hebben van wensen. Daarnaast is het ook nu niet echt behelpen voor hem :-).

WilliamB

Helaas nog even blut, en zit nog te wachten op wat extra filmwerk. Maar ben wat aan het kijken en luisteren wat zeker erg leuk is, en misschien eind of in de loop van volgend jaar. HB

Heb al een keer de Staff mogen beluisteren bij André en deze klonken erg goed.
Maar dat is weer even geleden, daarom toch weer even een afspraak gemaakt met Hans.
( kan trouwens deze niet meer zien op de site van Totem :-( wel de Arro en de Hawk. )

Ook was ik erg onder de indruk van de Dynaudio's van Arjan. Zeker de kracht wat deze vloerstaanders.
Maar ik ben bang dat deze vloerstaanders het probleem in mijn ruimte alleen maar versterkt.
Daarom ben ik ook erg benieuwd naar de nieuwe Focus 160. Moet erg goed klinken met de nieuwe drivers.

Maar heb nog even de tijd, dus kan ik alles nog goed overwegen.
Ga trouwens de Phonar's dit weekeind even in de huiskamer zetten.
Ben benieuwd.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

WilliamB

#910
Citaat van: xander32 op februari 16, 2014, 09:18:28
... William heeft nu andere prioriteiten en gelijk heeft hij; er is meer in het leven dan ht en hifi en er is voorsts niets mis met het hebben van wensen. Daarnaast is het ook nu niet echt behelpen voor hem :-).
Klopt Robert, mag zeker niet klagen.

Binnenkort mag ik de AP' 's beluisteren van Roger in mijn eigen ruimte. hello
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

RoGEK

Citaat van: WilliamB op februari 16, 2014, 09:43:49
Klopt Robert, mag zeker niet klagen.

Binnenkort mag ik de AP' 's beluisteren van Roger in mijn eigen ruimte. hello

De "kleine" AP's ja..
De grote zijn me wat te kostbaar om mee te slepen en verwacht dat die hetzelfde gaan doen als de Phonar's die er nu staan en wat een Dyn 220 ook hoogstwaarschijnlijk zal gaan doen.
Het idee is juist om er iets met slanker laag neer te zetten om te kijken hoe de ruimte er op reageert.

Aangezien William redelijk dicht bij mijn werk woont ( een 20 km ) valt dat een keer na het werk te combineren.
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

joep

Citaat van: Whisper.nl op februari 15, 2014, 20:03:51
  :no:

Heb jij de (Chinese) WAR drums dan wel eens op een Totem gehoord. ?
Dan weet je dat je opmerking niet correct is.


En dan denk ik ach waar zou ik me druk om maken. Het komt bijna altijd neer op de te kleine ruimte waarin men naar muziek luistert. Versterkers maar vooral luidsprekers worden uitgezocht naar hun reputatie, prijs of merk. En dus worden o zo mooie spullen gekocht. Maar naar een tijdje thuis te hebben geluisterd komt de twijfel gevolgd door de teleurstelling. Bijna overal waar ik de laatste jaren heb mogen luisteren was dat het geval. Mensen hadden een sloophamer gekocht om een pinda te kraken. En men was verbaasd als er alleen maar gruis overbleef. Als je niet over een kamer beschikt van 50 m2 of meer hou je dan ver van al dat geweld. Voor minder geld zijn betere resultaten te behalen. Beter voor jouw beurs en beter voor je gemoedsrust.

WilliamB

Tja, ik denk dat je helemaal gelijk hebt Joep.
Daarom wil ik het nu in een keer goed aanpakken, en niet te snel beslissen.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Cornelis1921

Citaat van: WilliamB op februari 16, 2014, 10:58:15
Tja, ik denk dat je helemaal gelijk hebt Joep.
Daarom wil ik het nu in een keer goed aanpakken, en niet te snel beslissen.
Harbeth BBC-monitor... wellicht? :angel: byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *