De SET van WilliamB

Gestart door WilliamB, januari 29, 2011, 16:58:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

WilliamB

Citaat van: John Wx op oktober 03, 2013, 11:32:38
vroeguhhh keken we naar de bits en wat voor dac nu hele andere dingen  :lol:
Mooi he, dat maakt onze hobby zo interessant.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

JohnWx

Citaat van: WilliamB op oktober 03, 2013, 11:38:01
Mooi he, dat maakt onze hobby zo interessant.

Wat voor chip heb jij erin  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

xander32

Citaat van: xander32 op januari 12, 2013, 19:46:46
Ik kan het alleen maar beamen dat het gezellig was  :yes:. William en vrouw; nog bedankt voor de gastvrijheid (weer echte Brabantse gastvrijheid) en Jan voor de gezeligheid. Ik heb een leuke middag gehad!

Na kennis te hebben gemaakt met William en Jan zijn we de tot dedicated ht-room omgebouwde garage ingedoken. En dat is echt een heel fraaie ruimte geworden, je kan zien(en horen) dat er heel veel tijd en aandacht aan is besteed.

Ook daar ging het gesprek gewoon verder; William en Jan bleken aangenaam gezelschap maar we hebben ook heerlijk relaxed genoten van mooie muziek. Enne, ik ben in de garage van William ontmaagd betreft 3D ('t was mijn eerste keer) :-P

:-D

William heeft er een state of the art 3D beamer hangen (gekalibreerd) en ik was onder de indruk van het beeld  :kwijl:.

Betreft het geluid kan ik kort zijn; de set is in eerste instantie bedoelt voor HT en dat doet die op zo'n wijze dat ik helemaal in de verschillende scenes werd getrokken en geen aandacht had voor het geluid an sich ... Dan moet het wel goed zijn. Betreft het stereo; dat is ook heel aangenaam, al was het voor mijn persoonlijke smaak ietwat teveel bass en te laidback. Maar morgen wordt de "warme" Luxman opgehaald en komt er een denk ik wat meer neutrale PM11 voor in de plaats. Ik schat in dat dit wel eens een erg fijne match kan geven met de Phonars :yes:.

Zoals reeds aangegeven; ik heb een gezellige middag gehad, met fraaie muziek en indrukwekkende beelden. Top hello.
Straks samen met Drees62 naar het altijd gezellige Brabant, een wederzien met William. Kijk er naar uit :yes:. Alhoewel, we gaan eerst naar Best, dat is nou niet echt het meest gezellige stukje Brabant :roll:.

WilliamB

#813
Gaat helemaal goed komen. HB
Tot straks  byebye
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

Citaat van: WilliamB op oktober 05, 2013, 08:58:33
Gaat helemaal goed komen. HB
Tot straks  byebye
Nog behoefte om andere ic's uit te proberen vandaag? Heb hier nog het e.e.a. liggen.

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

WilliamB

Citaat van: xander32 op oktober 05, 2013, 09:46:36
Nog behoefte om andere ic's uit te proberen vandaag? Heb hier nog het e.e.a. liggen.
Ja hoor, altijd interesse.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

WilliamB

#817
Robert en Andre zijn vanmiddag op bezoek geweest.
Het was een erg leuke, en leerzame dag voor mij.

Eerst natuurlijk wat cd`s beluisterd en verteld wat ik erg goed, maar ook zeker minder vindt aan mijn SET (stereo SET).
Andre heeft met behulp van zijn pc en microfoon mijn ruimte gemeten, en hier was te zien wat goed en minder goed is aan mijn SET.

Door middel van het afstoppen van mijn baspoorten (elk heeft er twee), was de meting een stuk beter.
Natuurlijk gelijk een cd beluisterd, en het was gelijk een stuk beter (plaatjes volgen).

Ook had Andre de demo blue-ray "HSDD" bij zich. Ik herkende deze, omdat ik deze reeds voor een gedeelte heb beluisterd bij Wim.
Er zit ook een scene "Impuls", op deze blue-ray . Bij deze scene was er zo veel laag te horen (en voelen). Gaat echt door merg en been.
Gelijk gekopieerd:  en Andre, het is gelukt.!

Verder nog wat cd`s en blue-ray`s gekeken en beluisterd. Helaas vloog de tijd snel voorbij.......

Andre en Robert, bedankt voor jullie info en gezelligheid en zeker tot de volgende keer.

Groet, William
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

#818
Riet en William bedankt voor jullie gastvrijheid! Jullie hebben ons in de watten gelegd :yes:.
En samen met Andre bedankt voor de gezellige dag.

Dan de set; t.o.v. januari dit jaar zijn de PM en SA11 S1 nieuw. En beide hebben de set naar een duidelijk hoger plan gebracht. En ondanks dat beide van de tweede hands markt afkomstig zijn, zijn ze in werkelijke mint conditie; wat een fraaie aankopen :kwijl:


De metingen door Andre bevestigden zoals verwacht een bass issue. Echter, door enkel het dicht stoppen van de bas poorten van de Phonars, werdt de grootste en meest storende piek met maar liefs 13 Db. terug gebracht :-o. Hetgeen direct resulteerde in een veel homogener geluidsbeeld. Nadat ook het hoog nog iets was terug gebracht, leek er een nieuwe set te spelen. Wat een "upgrade" van deze set :yes:.

Ik denk dat William heel wat software heeft te her-ontdekken.


Verder ook nog weer genoten van het spectactulaire 3d beeld, ondersteund door o.a. de über brute SVS monster sub. Genieten/genoten HB. Nogmaals dank en vast en zeker tot weerziens.


RoGEK

Nou, dan moet ik weer een keer terug die kant op hoor ik al ;)  :schater:

Lijkt me een leuk dagje te zijn geweest!
Zeker met die gastvrijheid bij William !
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

WilliamB

#820
Citaat van: RoGEK op oktober 05, 2013, 23:15:00
Nou, dan moet ik weer een keer terug die kant op hoor ik al ;)  :schater:

Lijkt me een leuk dagje te zijn geweest!
Zeker met die gastvrijheid bij William !
Natuurlijk, je moet zeker weer een keer langskomen, en mijn SET opnieuw beluisteren.
Zeker ook een stukje ht met de demo blu-ray van HSDD.
Je hebt deze ook al een keer beluisterd bij Wim. Je weet niet wat je meemaakt.

Moeten trouwens ook een keer naar Cheratte. :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

Citaat van: WilliamB op oktober 06, 2013, 00:22:25
Natuurlijk, je moet zeker weer een keer langskomen, en mijn SET opnieuw beluisteren.
Zeker ook een stukje ht met de demo blu-ray van HSDD.
Je hebt deze ook al een keer beluisterd bij Wim. Je weet niet wat je meemaakt.

Moeten trouwens ook een keer naar Cheratte. :yes:
... Oja, detail; de brute SVS haalde gisteren steevast de 10hz. (in room)  :-o



HB

Stadium III

Gaaf dat er weer mensen blij zijn geworden ! :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

RoGEK

Citaat van: xander32 op oktober 06, 2013, 08:23:38
... Oja, detail; de brute SVS haalde gisteren steevast de 10hz. (in room)  :-o



HB

:kwijl: :kwijl:
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17