De SET van WilliamB

Gestart door WilliamB, januari 29, 2011, 16:58:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

WilliamB

Zou goed kunnen Andre.

Maar ik zit ook te denken dat het aan de akoestiek ligt.
Ik probeer het uit te leggen.

Het lijkt of ik een boost in mijn geluid heb net iets boven het laag. Dus tussen mijn midden en diepste laag.
Ik denk zelf niet dat de PM11s1 de hoofdoorzaak is, omdat ik dit probleem ook al met mijn Lux amp had.

Tja, ik weet niet of dit op te lossen is, omdat ik ook niet te veel concessies aan mijn ruimte wil gaan doen.
In de toekomst wil ik nog wat experimenteren met diverse interlinks en zilver is een mooie optie.
Heb nu een koperen uitvoering ( vdh The waterfall )

Verder is het nog mogelijk om het filter van mijn Phonar`s nog wat aan te passen. Achter op deze vloerstaander zit nog een shunt die ik nog en stap hoger kan zetten.

Maar in het algemeen ben ik best tevreden hoor, en zeker met mijn laatste upgrade.
Het hoog en midden is nu nog gedetailleerder, en het laag is dieper.

Kortom ik geniet elke avond van mijn SET.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

Citaat van: wbrands op mei 10, 2013, 00:01:31
Zou goed kunnen Andre.

Maar ik zit ook te denken dat het aan de akoestiek ligt.
Ik probeer het uit te leggen.

Het lijkt of ik een boost in mijn geluid heb net iets boven het laag. Dus tussen mijn midden en diepste laag.
Ik denk zelf niet dat de PM11s1 de hoofdoorzaak is, omdat ik dit probleem ook al met mijn Lux amp had.

Tja, ik weet niet of dit op te lossen is, omdat ik ook niet te veel concessies aan mijn ruimte wil gaan doen.
In de toekomst wil ik nog wat experimenteren met diverse interlinks en zilver is een mooie optie.
Heb nu een koperen uitvoering ( vdh The waterfall )

Verder is het nog mogelijk om het filter van mijn Phonar`s nog wat aan te passen. Achter op deze vloerstaander zit nog een shunt die ik nog en stap hoger kan zetten.

Maar in het algemeen ben ik best tevreden hoor, en zeker met mijn laatste upgrade.
Het hoog en midden is nu nog gedetailleerder, en het laag is dieper.

Kortom ik geniet elke avond van mijn SET.
Meten is weten; Drees, kom er maar in!

:-)

drees62

Citaat van: xander32 op mei 10, 2013, 06:17:33
Meten is weten; Drees, kom er maar in!

:-)

Haha, here I am!

Ik kan idd een keer jou ruimte meten en in kaart brengen wat deze akoestisch doet. Je kunt dan ook weloverwogen een oplossing gaan zoeken voor je probleem mocht je dit willen.
Ik heb dus een complete meetset met (semi-) proffesionele meetmicrofoon, die gecalibreerd is voor het te gebruiken meetprogramma (REW).
Lijkt me leuk om een keer te doen met een luistersessie bij jou, samen met enkele andere geïnteresseerden wellicht. Eventueel heb ik zelfs een kleine ppt-presentatie, die ik mooi op jouw beamer kan vertonen met de basisbeginselen en -begrippen van de wondere wereld van de akoestiek.

Ik kan dan ook mijn interlink wel meenemen  :wink:

xander32

Citaat van: drees62 op mei 10, 2013, 11:48:46
Haha, here I am!

Ik kan idd een keer jou ruimte meten en in kaart brengen wat deze akoestisch doet. Je kunt dan ook weloverwogen een oplossing gaan zoeken voor je probleem mocht je dit willen.
Ik heb dus een complete meetset met (semi-) proffesionele meetmicrofoon, die gecalibreerd is voor het te gebruiken meetprogramma (REW).
Lijkt me leuk om een keer te doen met een luistersessie bij jou, samen met enkele andere geïnteresseerden wellicht. Eventueel heb ik zelfs een kleine ppt-presentatie, die ik mooi op jouw beamer kan vertonen met de basisbeginselen en -begrippen van de wondere wereld van de akoestiek.

Ik kan dan ook mijn interlink wel meenemen  :wink:
Ook ik mag nog weer een x bij William op audiëntie - allicht is e.e.a. te combineren? De 8e juni zien wij elkaar, allicht is er dan iets verder af te stemmen ¿

WilliamB

Super Andre, hier ben ik blij mee. hello

Ik zal een aantal datum`s doormailen.
Misschien leuk samen met Robert.  :yes:

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

WilliamB

Citaat van: xander32 op mei 10, 2013, 11:51:24
Ook ik mag nog weer een x bij William op audiëntie - allicht is e.e.a. te combineren? De 8e juni zien wij elkaar, allicht is er dan iets verder af te stemmen ¿
Je was mij net voor Robert.
Goed plan.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

drees62

#771
Citaat van: xander32 op mei 10, 2013, 11:51:24
Ook ik mag nog weer een x bij William op audiëntie - allicht is e.e.a. te combineren? De 8e juni zien wij elkaar, allicht is er dan iets verder af te stemmen ¿

Citaat van: wbrands op mei 10, 2013, 11:53:41
Super Andre, hier ben ik blij mee. hello

Ik zal een aantal datum`s doormailen.
Misschien leuk samen met Robert.  :yes:

Gaan we roggelen!  :-D :yes:

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

RoGEK

Citaat van: wbrands op mei 10, 2013, 11:53:41
Super Andre, hier ben ik blij mee. hello

Ik zal een aantal datum`s doormailen.
Misschien leuk samen met Robert.  :yes:

wil me niet opdringen, maar uhr... hier heb ik ook wel interesse in......

geluid/akoestiek en dan zeker jouw ruimte is wel interessant.
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Rob46

Citaat van: drees62 op mei 10, 2013, 11:48:46
Haha, here I am!

Ik kan idd een keer jou ruimte meten en in kaart brengen wat deze akoestisch doet. Je kunt dan ook weloverwogen een oplossing gaan zoeken voor je probleem mocht je dit willen.
Ik heb dus een complete meetset met (semi-) proffesionele meetmicrofoon, die gecalibreerd is voor het te gebruiken meetprogramma (REW).
Lijkt me leuk om een keer te doen met een luistersessie bij jou, samen met enkele andere geïnteresseerden wellicht. Eventueel heb ik zelfs een kleine ppt-presentatie, die ik mooi op jouw beamer kan vertonen met de basisbeginselen en -begrippen van de wondere wereld van de akoestiek.

Ik kan dan ook mijn interlink wel meenemen  :wink:

Interessant!! :yes: :yes: :yes:


drees62

Citaat van: RoGEK op mei 11, 2013, 11:25:45
wil me niet opdringen, maar uhr... hier heb ik ook wel interesse in......

geluid/akoestiek en dan zeker jouw ruimte is wel interessant.

Ik laat dat gedeelte uiteraard aan William over, weet niet hoeveel mensen hij in zijn ruimte kwijt kan (en wil  :-D)
Ik heb in ieder geval genoeg info voor een leuke middag waarbij uiteraard ook de muziek aan de orde moet komen  :yes:

AndreC

Citaat van: wbrands op mei 10, 2013, 11:53:41
Super Andre, hier ben ik blij mee. hello

Ik zal een aantal datum`s doormailen.
Misschien leuk samen met Robert.  :yes:

Wil niet opdringerig zijn, maar heb ook wel interesse om eens te komen luisteren.
Uiteraard ook om meerdere forumleden te leren kennen
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

RoGEK

Citaat van: drees62 op mei 11, 2013, 15:15:38
Ik laat dat gedeelte uiteraard aan William over, weet niet hoeveel mensen hij in zijn ruimte kwijt kan (en wil  :-D)
Ik heb in ieder geval genoeg info voor een leuke middag waarbij uiteraard ook de muziek aan de orde moet komen  :yes:

Tja, ik wil nog wel een setje interlinks en speakerkabels in de test gooien ;)
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

WilliamB

Mijn ruimte is maar erg klein, maar als iemand geen probleem heeft om even te gaan staan of achter in de ruimte te gaan zitten..dan maakt mij het niet uit.
Helaas heb ik wel maar twee brillen voor de 3d demo, dus niet vechten  clown1

Ik zie Andre op 8 juni en zal met hem overleggen en een datum prikken.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3