De SET van WilliamB

Gestart door WilliamB, januari 29, 2011, 16:58:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

WilliamB

Mooi verslag, en ga weer wat cd`s bestellen. HB

Roger tot ziens. :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

RoGEK

Citaat van: wbrands op mei 04, 2013, 21:33:55
Mooi verslag, en ga weer wat cd`s bestellen. HB

Roger tot ziens. :yes:

Dat had ik bewust even niet gezegd ;) LOL

Ik had weer wat leuks meegenomen vandaag ja...  HB HB HB HB

En ik ben er nog steeds zo over verbaasd dat het zo herkenbaar klinkt.....  HLP
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

RoGEK

#722
Oja, even terug komend op dat live optreden van Ellie Goulding.


http://www.youtube.com/watch?v=gR2ny40RQ7A

Als je een uurtje niks te doen hebt ;)

En ze is iets ouder dan ik dacht, 26 namelijk.
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

AndreC

Citaat van: RoGEK op mei 04, 2013, 21:29:07
Na een toeristische route bij William aangekomen vanmiddag.

Na het gezellige ontvangst (William stond al in de deuropening toen ik de wagen nog aan het parkeren was) even in de woonkamer plaatsgenomen en onder het genot van een bakkie koffie en een appelkoek wat bijgekletst.

Toch wel vrij snel daarna ons verplaatst naar de ruimte waar de HT en ST set staat.

Echt heel mooi om te zien met hoeveel zorg deze ruimte opgebouwd en ingericht is.
De stoelen zijn echt zalig om in te zitten !
Aan de kant waar het scherm staat een meubeltje met daarin een aardige verzameling apparatuur.

Het eerste waar we mee gespeeld hebben is de combi PM-11S1, SA-15S1 en een mooi setje Phonar fronts.

Na de eerste paar cd's viel me echt iets op...
Dit klinkt heel erg bekend.
Op wat kleine details/verschillen na klinkt het hetzelfde als mijn set.
Het karakter van de klank is gewoon gelijk bedoel ik dan.
Dit was heel aangenaam en dus bijna alsof ik naar mijn eigen set aan het luisteren was.

Na wat cd's en sacd's door de speler gehad te hebben de speakerkabels omgestoken naar de HT set en een indrukwekkende demo van multichannel Dire Straits gehad.

De 3D demo van "The Three Musketeers" was echt indrukwekkend.
Beeld, geluid, ervaring, alles bij mekaar..
Hier is de ruimte echt op z'n top.

Hierna weer terug geswitched naar de stereo setup.
Bij het luisteren van een cd van George Michael hadden we het over het relatief smalle stereobeeld in de ruimte.
Op het aanraden van William toen plaats genomen net achter de rear surround speakers.
Hier was het stereobeeld wel lekker breed.
Daardoor kwam ik op de conclusie dat het een probleem van reflectie/absorptie betrof.

De wanden van de ruime zijn van stof voorzien met om de (ongeveer) 2 meter een verticale "balk" van een 4 a 5 houten schrootjes.

Op het punt achter de stoelen bij de rear surround kon ik in principe een rechte reflectielijn trekken van de tweeter via de verticale "balk" en dan richting mijn oren.

Op de luisterpositie kon dit niet en werd al het hoog dus gedempt door de stoffen bekleding aan de muur.

Na wat "brainstormen" werden er ineens 2 grote plexiglazen platen uit de woonkamer getoverd en deze langs de speakers tegen de muur gezet bij het stof gedeelte.

Hierdoor kon het hoog reflecteren via die platen naar de luisterpositie waar je dus een stuk breder stereobeeld kreeg.

Hierna nog wat cd's door de speler gehad o.a.  Melody Gardot, George Michael, Ellie Goulding en Laura Pausini.

Inmiddels was het al na 6-en en werd het toch eens tijd om weer richting het zuiden te gaan.

William, nogmaals bedankt voor de gastvrijheid en de gezellige middag!

Ik hoop dat je met je vrouw een compromis kan sluiten over een wijziging van de wandbekleding ;)
Mooi verslag.
Hopelijk krijgt hij medewerking van het vrouwtje  :yes:
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

retriever

Citaat van: RoGEK op mei 04, 2013, 21:29:07
Na een toeristische route bij William aangekomen vanmiddag.

Na het gezellige ontvangst (William stond al in de deuropening toen ik de wagen nog aan het parkeren was) even in de woonkamer plaatsgenomen en onder het genot van een bakkie koffie en een appelkoek wat bijgekletst.

Toch wel vrij snel daarna ons verplaatst naar de ruimte waar de HT en ST set staat.

Echt heel mooi om te zien met hoeveel zorg deze ruimte opgebouwd en ingericht is.
De stoelen zijn echt zalig om in te zitten !
Aan de kant waar het scherm staat een meubeltje met daarin een aardige verzameling apparatuur.

Het eerste waar we mee gespeeld hebben is de combi PM-11S1, SA-15S1 en een mooi setje Phonar fronts.

Na de eerste paar cd's viel me echt iets op...
Dit klinkt heel erg bekend.
Op wat kleine details/verschillen na klinkt het hetzelfde als mijn set.
Het karakter van de klank is gewoon gelijk bedoel ik dan.
Dit was heel aangenaam en dus bijna alsof ik naar mijn eigen set aan het luisteren was.

Na wat cd's en sacd's door de speler gehad te hebben de speakerkabels omgestoken naar de HT set en een indrukwekkende demo van multichannel Dire Straits gehad.

De 3D demo van "The Three Musketeers" was echt indrukwekkend.
Beeld, geluid, ervaring, alles bij mekaar..
Hier is de ruimte echt op z'n top.

Hierna weer terug geswitched naar de stereo setup.
Bij het luisteren van een cd van George Michael hadden we het over het relatief smalle stereobeeld in de ruimte.
Op het aanraden van William toen plaats genomen net achter de rear surround speakers.
Hier was het stereobeeld wel lekker breed.
Daardoor kwam ik op de conclusie dat het een probleem van reflectie/absorptie betrof.

De wanden van de ruime zijn van stof voorzien met om de (ongeveer) 2 meter een verticale "balk" van een 4 a 5 houten schrootjes.

Op het punt achter de stoelen bij de rear surround kon ik in principe een rechte reflectielijn trekken van de tweeter via de verticale "balk" en dan richting mijn oren.

Op de luisterpositie kon dit niet en werd al het hoog dus gedempt door de stoffen bekleding aan de muur.

Na wat "brainstormen" werden er ineens 2 grote plexiglazen platen uit de woonkamer getoverd en deze langs de speakers tegen de muur gezet bij het stof gedeelte.

Hierdoor kon het hoog reflecteren via die platen naar de luisterpositie waar je dus een stuk breder stereobeeld kreeg.

Hierna nog wat cd's door de speler gehad o.a.  Melody Gardot, George Michael, Ellie Goulding en Laura Pausini.

Inmiddels was het al na 6-en en werd het toch eens tijd om weer richting het zuiden te gaan.

William, nogmaals bedankt voor de gastvrijheid en de gezellige middag!

Ik hoop dat je met je vrouw een compromis kan sluiten over een wijziging van de wandbekleding ;)
Goed verslag, leuk om te lezen !!  :-)
versterker pm7004 / pm15S2, cd onkyo c-7070,  speakers B&W 683, Boston Acoustics A26, monitor audio BX2, phono Reloop RP 6000 MK 6 B, sub B&W 610 XP.

WilliamB

Zoek de verschillen.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

JohnWx

Citaat van: RoGEK op mei 04, 2013, 21:59:03
Oja, even terug komend op dat live optreden van Ellie Goulding.


http://www.youtube.com/watch?v=gR2ny40RQ7A

Als je een uurtje niks te doen hebt ;)

En ze is iets ouder dan ik dacht, 26 namelijk.

Veel te oud  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: wbrands op mei 06, 2013, 22:14:40
Zoek de verschillen.

Groene stroom ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

AndreC

#729
Citaat van: wbrands op mei 06, 2013, 22:14:40
Zoek de verschillen.

Bij de onderste zilveren ontbreekt er in het midden 2 knopjes.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

WilliamB

Citaat van: AndreC op mei 06, 2013, 22:54:42
Bij de onderste zilveren ontbreekt er in het midden 2 knopjes.
:yes:

Vanavond gekocht een SA11s1 in absolute nieuwstaat.
Geen krasje en vlekje te zien.

Toch wel even getest met diverse cd`s SACD en gekopieerde cd`s. Alles draait er op.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

bramdg

Citaat van: wbrands op mei 06, 2013, 23:07:29
:yes:

Vanavond gekocht een SA11s1 in absolute nieuwstaat.
Geen krasje en vlekje te zien.

Toch wel even getest met diverse cd`s SACD en gekopieerde cd`s. Alles draait er op.

SOOOOOOOOOOOOOOOOOOO  :kwijl:  :kwijl:  :kwijl:

dat gaat klinken  pompom

Veel plezier ermee :yes:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

AndreC

Citaat van: wbrands op mei 06, 2013, 23:07:29
:yes:

Vanavond gekocht een SA11s1 in absolute nieuwstaat.
Geen krasje en vlekje te zien.

Toch wel even getest met diverse cd`s SACD en gekopieerde cd`s. Alles draait er op.

Mooie aanwinst, veel plezier ermee.  hello
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

JohnWx

Citaat van: AndreC op mei 06, 2013, 22:54:42
Bij de onderste zilveren ontbreekt er in het midden 2 knopjes.

notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

RoGEK

#734
Hey William,

Dat is snel gegaan.

Afspraak was eigenlijk morgenavond toch?? (Stiekem wist ik dit zaterdag al)

Upgrade van SA-15S1 naar SA-11S1 !!  hello hello hello

Nu wordt voor mij het wachten nog frustrerender, wetende dat er een SA-15S1 niks staat te doen !

- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17