De SET van WilliamB

Gestart door WilliamB, januari 29, 2011, 16:58:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

WilliamB

Ze zouden alle twee niet misstaan in mijn ruimte.
Het voordeel van de Pearl is dat deze een stuk jonger is.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

Citaat van: John Wx op april 27, 2013, 11:04:38
Marantz PM15 s2 LE  ||  Marantz SA15 s2 LE  (ook dikke plasser werk hoor)   shutup

:yes:

Wist niet dat je zo'n goede smaak had J. :wink:.

xander32

#707
Citaat van: wbrands op april 27, 2013, 13:02:33
Ze zouden alle twee niet misstaan in mijn ruimte.
Het voordeel van de Pearl is dat deze een stuk jonger is.

Citaat van: lo op april 27, 2013, 12:41:35
Idd voor wat betreft looks en karakter  :yes:
Ik denk juist dat de ietwat frisser spelende Pearl het betreft karakter wel eens erg goed kan doen in William zijn set. Maar dat betreft een smaakkwestie.

WilliamB

Straks mijn PM en SA opstarten.
Roger komt straks langs.

Gaan diverse cd`s beluisteren en natuurlijk een stukje 3d kijken.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

RoGEK

Ken nie wachten nie ;)

Ben echt heel benieuwd..

Altijd gevaarlijk om ergens te gaan luisteren/kijken..  HLP
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

JohnWx

Citaat van: wbrands op mei 04, 2013, 07:48:43
Straks mijn PM en SA opstarten.
Roger komt straks langs.

Gaan diverse cd`s beluisteren en natuurlijk een stukje 3d kijken.

opstarten, dan moet je wel opschieten voordat de elektronica is ingespeeld  :roll:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WilliamB

Roger is net richting huis gegaan. Was weer een gezellige en interessante middag.
Roger had een tip om mijn ruimte ( geluid ) een stuk breder te maken.

We zijn bezig geweest met diverse plastic platen en.....Het hielp. :yes:
Geluid is nu een stuk breder. Even kijken hoe ik dit kan monteren.
Verder diverse cd`s beluisterd, en een stukje 3d laten zien.

Roger het was erg gezellig, en bedankt voor je tips. hello

Groet, William
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

Citaat van: wbrands op mei 04, 2013, 19:08:12
Roger is net richting huis gegaan. Was weer een gezellige en interessante middag.
Roger had een tip om mijn ruimte ( geluid ) een stuk breder te maken.

We zijn bezig geweest met diverse plastic platen en.....Het hielp. :yes:
Geluid is nu een stuk breder. Even kijken hoe ik dit kan monteren.
Verder diverse cd`s beluisterd, en een stukje 3d laten zien.

Roger het was erg gezellig, en bedankt voor je tips. hello

Groet, William
Wederom een gezellige en waardevolle M&G in huize W. :yes:.

JohnWx

Citaat van: xander32 op mei 04, 2013, 19:21:18
Wederom een gezellige en waardevolle M&G in huize W. :yes:.

de set kan nu een cooling down doen  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

RoGEK

ik ga even wat eten en ga er een lappie tekst neer gooien..

:yes:
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

JohnWx

Citaat van: RoGEK op mei 04, 2013, 19:51:00
ik ga even wat eten en ga er een lappie tekst neer gooien..

:yes:

eet smakelijk en zie er naar uit wel effe 2 minuten niet smakken
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Actionhost

Citaat van: John Wx op mei 04, 2013, 10:36:57
opstarten, dan moet je wel opschieten voordat de elektronica is ingespeeld  :roll:

:schater:
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

RoGEK

Na een toeristische route bij William aangekomen vanmiddag.

Na het gezellige ontvangst (William stond al in de deuropening toen ik de wagen nog aan het parkeren was) even in de woonkamer plaatsgenomen en onder het genot van een bakkie koffie en een appelkoek wat bijgekletst.

Toch wel vrij snel daarna ons verplaatst naar de ruimte waar de HT en ST set staat.

Echt heel mooi om te zien met hoeveel zorg deze ruimte opgebouwd en ingericht is.
De stoelen zijn echt zalig om in te zitten !
Aan de kant waar het scherm staat een meubeltje met daarin een aardige verzameling apparatuur.

Het eerste waar we mee gespeeld hebben is de combi PM-11S1, SA-15S1 en een mooi setje Phonar fronts.

Na de eerste paar cd's viel me echt iets op...
Dit klinkt heel erg bekend.
Op wat kleine details/verschillen na klinkt het hetzelfde als mijn set.
Het karakter van de klank is gewoon gelijk bedoel ik dan.
Dit was heel aangenaam en dus bijna alsof ik naar mijn eigen set aan het luisteren was.

Na wat cd's en sacd's door de speler gehad te hebben de speakerkabels omgestoken naar de HT set en een indrukwekkende demo van multichannel Dire Straits gehad.

De 3D demo van "The Three Musketeers" was echt indrukwekkend.
Beeld, geluid, ervaring, alles bij mekaar..
Hier is de ruimte echt op z'n top.

Hierna weer terug geswitched naar de stereo setup.
Bij het luisteren van een cd van George Michael hadden we het over het relatief smalle stereobeeld in de ruimte.
Op het aanraden van William toen plaats genomen net achter de rear surround speakers.
Hier was het stereobeeld wel lekker breed.
Daardoor kwam ik op de conclusie dat het een probleem van reflectie/absorptie betrof.

De wanden van de ruime zijn van stof voorzien met om de (ongeveer) 2 meter een verticale "balk" van een 4 a 5 houten schrootjes.

Op het punt achter de stoelen bij de rear surround kon ik in principe een rechte reflectielijn trekken van de tweeter via de verticale "balk" en dan richting mijn oren.

Op de luisterpositie kon dit niet en werd al het hoog dus gedempt door de stoffen bekleding aan de muur.

Na wat "brainstormen" werden er ineens 2 grote plexiglazen platen uit de woonkamer getoverd en deze langs de speakers tegen de muur gezet bij het stof gedeelte.

Hierdoor kon het hoog reflecteren via die platen naar de luisterpositie waar je dus een stuk breder stereobeeld kreeg.

Hierna nog wat cd's door de speler gehad o.a.  Melody Gardot, George Michael, Ellie Goulding en Laura Pausini.

Inmiddels was het al na 6-en en werd het toch eens tijd om weer richting het zuiden te gaan.

William, nogmaals bedankt voor de gastvrijheid en de gezellige middag!

Ik hoop dat je met je vrouw een compromis kan sluiten over een wijziging van de wandbekleding ;)
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17