De SET van WilliamB

Gestart door WilliamB, januari 29, 2011, 16:58:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Marantz 81

Citaat van: xander32 op maart 09, 2013, 07:35:03
Van hier naar William is het 40 minuten rijden, dan heb je enig idee voor de 23e. Je zal wel via de A50 naar William gaan?

Naar jou toe ongv ook 40 min gewoon heel eind de A15 uit,  naar william is verder ongv uur  A15> gornichem A2 > s,hertogenbosch

xander32

Citaat van: Marantz 81 op maart 09, 2013, 07:45:12
Naar jou toe ongv ook 40 min gewoon heel eind de A15 uit,  naar william is verder ongv uur  A15> gornichem A2 > s,hertogenbosch
Ja, de A2. Ik woon op zes minuten van de A15 en toch relatief landelijk wonen.

Maarre; ben benieuwd wat je van de vernieuwde set (PM11) van William gaat vinden.

Marantz 81

Ja das niet verkeerd  :-) zou dat ook wel graag willen in de toekomst

joep

Gaat lukken zonet een verlofpas van de luit gekregen!

WilliamB

Mooi  Joep  HB
Tot straks mannen
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WilliamB

Mannen zijn net de deur uit, en het was weer een geslaagde M&G  notworthy

Ik ga nu naar een regiofeest van mijn werk ( Enexis )   HB
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Marantz 81

Was een gezzelige dag net thuis even eten en dan weer weg morgen meer  byebye

joep

#638


Vandaag dus de M&G bij William. Eerst Lo opgehaald, ik reed zodat we niet bang hoefden te zijn voor kwade buurmannen welke hun tuin afscheiding aan flarden was gereden. Ik zal jullie een hoop bla bla ontvangst, kennismaken koffie worstenbrood etc etc besparen dat zullen de andere mannen allemaal wel neerpennen.
Ga dus gelijk over naar mijn reguliere onderwerp "ik zou het anders doen". En daar bedoel ik mee dat ik de PM-11 en SA-15  niet in de HT ruimte zou zetten maar deze een plaats zou geven wat hen toekomt en dat is in de woonkamer.
Een paar mooie boxen erbij en je hebt "top of the bill" op stereo gebied. Een PM-11 is echt een bak voor het leven. Wat een rust gaat er van dat ding uit. Nooit meer nadenken over een andere versterker. Nooit, nooit, nooit! een investering voor het leven.
Het HT gebeuren is een ruimte die met veel liefde voor detail is gemaakt. Een zeer aangename plaats om te verpozen en een filmpje te kijken. Het enige probleem is dat in deze toch wat beperkte ruimte de luidsprekers in het laag al snel gaan brommen. Denk dat door de front speakers te vervangen door luidsprekers als achter de Kef Q3 er een hoop te verbeteren valt. Maar dat moet natuurlijk proefmatig worden uitgevonden.  Verder niets dan lof.
Bij deze nog even William danken voor de gastvrijheid, Arjan en Leo voor het gezelschap en hopen op een snel wederzien met William.

xander32

Citaat van: joep op maart 09, 2013, 19:07:47


Vandaag dus de M&G bij William. Eerst Lo opgehaald, ik reed zodat we niet bang hoefden te zijn voor kwade buurmannen welke hun tuin afscheiding aan flarden was gereden. Ik zal jullie een hoop bla bla ontvangst, kennismaken koffie worstenbrood etc etc besparen dat zullen de andere mannen allemaal wel neerpennen.
Ga dus gelijk over naar mijn reguliere onderwerp "ik zou het anders doen". En daar bedoel ik mee dat ik de PM-11 en SA-15  niet in de HT ruimte zou zetten maar deze een plaats zou geven wat hen toekomt en dat is in de woonkamer.
Een paar mooie boxen erbij en je hebt "top of the bill" op stereo gebied. Een PM-11 is echt een bak voor het leven. Wat een rust gaat er van dat ding uit. Nooit meer nadenken over een andere versterker. Nooit, nooit, nooit! een investering voor het leven.
Het HT gebeuren is een ruimte die met veel liefde voor detail is gemaakt. Een zeer aangename plaats om te verpozen en een filmpje te kijken. Het enige probleem is dat in deze toch wat beperkte ruimte de luidsprekers in het laag al snel gaan brommen. Denk dat door de front speakers te vervangen door luidsprekers als achter de Kef Q3 er een hoop te verbeteren valt. Maar dat moet natuurlijk proefmatig worden uitgevonden.  Verder niets dan lof.
Bij deze nog even William danken voor de gastvrijheid, Arjan en Leo voor het gezelschap en hopen op een snel wederzien met William.

... Er ondersteboven van?

:-D

joep

Zekers! Zou maar wat graag zo'n HT ruimte bezitten.

JohnWx

Citaat van: joep op maart 09, 2013, 19:07:47


Vandaag dus de M&G bij William. Eerst Lo opgehaald, ik reed zodat we niet bang hoefden te zijn voor kwade buurmannen welke hun tuin afscheiding aan flarden was gereden.

zeer benieuwd naar dit verhaal  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Was inderdaad weer een geslaagde middag bij William.
Natuurlijk weer de brabantse gastvrijheid en ontvangen met een lekker bakkie koffie met een grote koek zoals wij dat hier noemen. Vervolgens van de vrouw des huizes nog een lekkere bonbon gevuld met advocaat...mmmmm...lekker was die (zo even de aanvulling gegeven op Joep's verhaal).
Daarna fluks naar de HT/stereo ruimte van William. Inmiddels al erg bekend voor mij natuurlijk maar toch een opvallende verandering, drie stoelen naast elkaar om ons met zijn drieën naast elkaar te kunnen "huisvesten". Mooi opgelost William!

Dan natuurlijk William's nieuwe pronkstuk, de PM11. Zoals Joep al aangaf een schitterende versterker qua looks en zeker ook qua prestaties. Snel luisteren dan maar en het eerste CD-tje verdwijnt in de SA15. Binnen de eerste 5 minuten, eigenlijk binnen de eerste tonen hoor ik het verschil met zijn voormalige versterker al. Helder en dynamisch, kracht en resolutie, veel meer controle in het laag, duidelijker stereo beeld zijn de termen waarmee ik eea wil duiden. Diverse nummers van diverse CD's komen ten tonele, het gevoel van verbetering tov de vorige situatie blijft aanwezig in mijn beeld. William heeft een wel overwogen keuze gemaakt en heeft met pijn in zijn hart zijn luxman verkocht en de PM 11 daarvoor in de plaats gezet. Een goede vervanging William! Daar hoef je geen spijt van te hebben. Natuurlijk hoor je ook de beperkingen in de ruimte zoals deze is, daar waar de bas een stuk dieper gaat krijg je ogenschijnlijk last van een staande golf, of zoals Joep het verwoordt "het gaat brommen". Ik denk niet dat je hier veel aan kunt doen. Ik heb nog een aantal kleine "testjes" gedaan door korter bij en verder weg van de speakers te gaan luisteren. Dan hoor je inderdaad dat "het brommen" minder wordt in kracht. Tsja, zoals inmiddels vaker blijkt zijn de ruimtes waarin we luistern en de akoestiek hiervan op enig moment de beperkende factor aan het worden. Ik heb hier in het verleden al wel eens meer met William over gesproken.

Daarna nog even de Three musketeers in 3D, zonder 3D bril, gekeken  :-o :schater:... even uitleggen, William heeft twee 3D  brillen en Joep had natuurlijk al snel de eerste bemachtigd en ik gunde de 2e graag aan Arjan. Dus bleven William en ik zonder brilletje over  :-D. Iedere keer weer heel indrukwekkend de geluidsbeleving in die ruimte bij William en dat niet in de laatste plaats door zijn geweldige subwoofer... petje af voor dat ding.

Ik heb het weer als een zeer geslaagde M&G mogen ervaren met weer een meer dan sublieme verzorging.
Arjan en Joep bedankt voor het gezelschap en William en zijn vrouw bedankt voor de gastvrijheid en gezelligheid.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

joep



Als enige brildrager aanwezig kreeg ik van William als eerste de speciale 3D bril. En terecht natuurlijk!

lo

Citaat van: joep op maart 09, 2013, 20:51:40
Als enige brildrager aanwezig kreeg ik van William als eerste de speciale 3D bril. En terecht natuurlijk!

Dan kun je gerust met je bril terug naar de opticiën  :schater: :schater:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.