De SET van WilliamB

Gestart door WilliamB, januari 29, 2011, 16:58:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

WimPeu

Had het ff gemist maar mooie upgrade hoor zo'n PM. Blijft een mooi ding om te zien en horen. Geniet er van.  hello
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WilliamB

Citaat van: WimPeu op januari 14, 2013, 18:09:17
Had het ff gemist maar mooie upgrade hoor zo'n PM. Blijft een mooi ding om te zien en horen. Geniet er van.  hello
Klopt Wim, ik ben er ook erg blij mee, zeker in die staat ( nieuwstaat )
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Janver

Citaat van: xander32 op januari 14, 2013, 17:06:34
... ik kom graag nog een x terug naar S  hello.

Zaterdag jl. heb ik echter ook de SR i.c.m. de Phonars mogen beluisteren in stereo en dat was al zeer aangenaam. Maar de PM zal alles nog een pak beter doen.

Super aankoop dus, have fun!

stupid
Hier kan uw reclame staan!

joep

Mogen wij nog een uitgebreider verslag verwachten over het wel en wee van de PM? Eventueel opgevrolijkt door foto's?

WilliamB

#591
Citaat van: wbrands op januari 13, 2013, 20:11:12
@ Janver, Ja hoor ik heb hem.  pompom

Vanmorgen heeft de Duitse koper mijn Lux opgehaald en dat gaf me een beetje een dubbel gevoel. In 1983 heb ik toch behoorlijk moeten sparen om de amp in mijn bezit te krijgen.
Maar goed, hij krijgt nu in Duitsland een mooi plaatsje naast nog veel andere Luxmannen.
Ja deze koper heeft thuis een heus museum met erg veel van deze versterkers, een flink kapitaal.

Gelijk na het vertrek van deze koper in de auto gestapt om mijn nieuw speeltje te halen, namelijk de PM11s1.
Bij aankomst in Limland stond deze al klaar in de huiskamer.
Volgens de verkoper zaten er twee krassen op de bovenplaat, uuuu waar ? nou daar !
En ja hoor er zitten inderdaad twee krassen van 2 mm op de bovenplaat. Wouw ziet er nog uit als nieuw!!
Ook de SA11 zag er nog als nieuw uit ( was ook te koop ), maar helaas toch iets te veel upgrade ( geld ). Misschien ooit een andere keer.

De PM even beluisteren en testen, betalen en wegwezen. Bij thuiskomst moest Riet ( mijn vrouw ) even meehelpen met uitladen.
Pff wat is deze zwaar.
Natuurlijk gelijk neergezet en....  wat is deze amp toch mooi, en wat staat hij goed tussen mijn andere Maranzen.

Maar goed,  gelijk een cd in mijn SA gedaan, en dat was erg spannend. Zeker omdat mijn Lux helemaal niet zo`n  slechte versterker was.
En wouw dit klinkt helemaal niet slecht, nee dit klinkt SUPER.

Het verschil tussen de Lux en de PM was toch wel erg duidelijk. De Lux klinkt veel warmer, en het laag meer gekleurd. ( boemerig )
De PM klinkt veel eerlijker veel sprankelijker en meer detail in zang en instrumenten.
Zo hoorde ik bij de cd van "Secret garden" het aanzetten van zang en blaasinstrumenten. Ik bedoel het in- en uitademen van de zangers en blazers.
Laag is niet zo aangezet  als bij de Lux, maar een stuk strakker.

Goed, dit is nu mijn verslag, en ga me nu terugtrekken met een glas wijn luisteren naar nog een aantal cd`s.
Mijn avond kan niet meer stuk.
Joep, hier het verslag,
Maar je moet zelf een keer komen luisteren. HB
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Janver

Citaat van: wbrands op januari 18, 2013, 21:56:55
Joep, hier het verslag,
Maar je moet zelf een keer komen luisteren. HB

Ik vind het plaatje mooier met Pm11 dan Luxman!

Is Riet ook meer tevreden?

Ben wel benieuwd hoe het klinkt...
Hier kan uw reclame staan!

WilliamB

Citaat van: Janver op januari 19, 2013, 00:44:33
Ik vind het plaatje mooier met Pm11 dan Luxman!

Is Riet ook meer tevreden?

Ben wel benieuwd hoe het klinkt...
Klopt Jan, het staat inderdaad een stuk beter dan mijn Lux, en Riet is blij  :yes:
Zij heeft de Lux nooit mooi gevonden. Grappig dat ik nu alles van Marantz heb. hello

Ik stuur over een tijdje wel een nieuwe uitnodiging, kan je samen met Cor komen.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Cornelis1921

Citaat van: wbrands op januari 19, 2013, 09:55:00
Klopt Jan, het staat inderdaad een stuk beter dan mijn Lux, en Riet is blij  :yes:
Zij heeft de Lux nooit mooi gevonden. Grappig dat ik nu alles van Marantz heb. hello

Ik stuur over een tijdje wel een nieuwe uitnodiging, kan je samen met Cor komen.
:yes: pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Shepherd Moon

proficiat met die upgrade in je set, ziet er al smakelijk uit zo  8-) 8-)
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

SB_Marantz

Blijft toch je zoon......euh....Marantz he?  8-) :schater:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Marantz 81

Citaat van: SB_Marantz op januari 20, 2013, 02:12:19
Blijft toch je zoon......euh....Marantz he?  8-) :schater:

Toevallig Flodder 3 gekeken gisterenavond toen ik bij vrienden op bezoek was weer goed gelachen  :schater: geweldige film  :-D

WilliamB

#598
Gisteren weer zitten genieten van de muziek van George Michael, Trijntje Oosterhuis en Diana Krall. De PM klinkt toch wel erg goed, al is het nog wel een beetje wennen met het laag.
De Lux was hier wat meer gekleurder in, maar ook wat wolliger.

Verder wat zitten experimenteren met de toonregeling van de PM, en nu klinkt hat laag wat meer als de Lux. Maar of ik dit zo laat staan?  Is misschien een kwestie van wennen, heb normaal deze uit staan.
"Trouwens wat een mooie regeling heeft deze PM!!. Ik kan per luidspreker het hoog en laag regelen"

Maar ik ben nog steeds ik erg tevreden met mijn nieuwe PM. Klinkt beter, staat mooier, en een afstandsbediening is ook wel erg fijn... :yes:

En.... Ik heb tijdelijk mijn Lux weer terug.  nopompom
Volgende week gaat hij weer terug naar de koper in Duitsland. Probleem was een defecte Phono ingang, maar dat is weer gerepareerd door Jon.
Had hem al verkocht, maar ik voelde mij hier toch nog verantwoordelijk voor.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

lo

Ik zou bijna zeggen, je bent te goed voor deze maarschappij  :-D

Mooi dat de "11" zo goed bevalt, maar je bent met de bas aan het experimenteren? Vind je het niet voldoende via de 11?
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.