De SET van WilliamB

Gestart door WilliamB, januari 29, 2011, 16:58:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

lo

Veel plezier vandaag  :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

pietjepc

Veel plezier inderdaad!!
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

WilliamB

De jongns zijn net de deur uit gegaan. Eerst veel gepraat, wij zagen elkaar voor de eerste keer. En later naar mijn ruimte om muziek en films te kijken.

Robert en Jan het was erg leuk en gezellig om jullie te leren kennen, de M&G was een groot succes.
Tot zeker de volgende keer.  hello

Groet, William
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

#543
Citaat van: wbrands op januari 12, 2013, 18:59:05
De jongns zijn net de deur uit gegaan. Eerst veel gepraat, wij zagen elkaar voor de eerste keer. En later naar mijn ruimte om muziek en films te kijken.

Robert en Jan het was erg leuk en gezellig om jullie te leren kennen, de M&G was een groot succes.
Tot zeker de volgende keer.  hello

Groet, William

Ik kan het alleen maar beamen dat het gezellig was  :yes:. William en vrouw; nog bedankt voor de gastvrijheid (weer echte Brabantse gastvrijheid) en Jan voor de gezeligheid. Ik heb een leuke middag gehad!

Na kennis te hebben gemaakt met William en Jan zijn we de tot dedicated ht-room omgebouwde garage ingedoken. En dat is echt een heel fraaie ruimte geworden, je kan zien(en horen) dat er heel veel tijd en aandacht aan is besteed.

Ook daar ging het gesprek gewoon verder; William en Jan bleken aangenaam gezelschap maar we hebben ook heerlijk relaxed genoten van mooie muziek. Enne, ik ben in de garage van William ontmaagd betreft 3D ('t was mijn eerste keer) :-P

:-D

William heeft er een state of the art 3D beamer hangen (gekalibreerd) en ik was onder de indruk van het beeld  :kwijl:.

Betreft het geluid kan ik kort zijn; de set is in eerste instantie bedoelt voor HT en dat doet die op zo'n wijze dat ik helemaal in de verschillende scenes werd getrokken en geen aandacht had voor het geluid an sich ... Dan moet het wel goed zijn. Betreft het stereo; dat is ook heel aangenaam, al was het voor mijn persoonlijke smaak ietwat teveel bass en te laidback. Maar morgen wordt de "warme" Luxman opgehaald en komt er een denk ik wat meer neutrale PM11 voor in de plaats. Ik schat in dat dit wel eens een erg fijne match kan geven met de Phonars :yes:.

Zoals reeds aangegeven; ik heb een gezellige middag gehad, met fraaie muziek en indrukwekkende beelden. Top hello.


Janver

Ben net terug!!

Top middag, doe morgen wel even mijn verhaal!
Hier kan uw reclame staan!

xander32

En William? Wat is het geworden ? Heb je de PM11 mee naar huis genomen?

joep

Het is echt helemaal niet netjes William om de mensen zo lang in spanning te laten wachten.

Marantz 81


Janver

Ja William, heb je hem al????
Is de verkoop van de Lux ook goedgegaan?

Ik heb gisteren een hele gezellige, luisterrijke en audiovisuele topmiddag gehad en dat met Brabantse gastvrijheid. Wat wil je meer?

Voor het eerst de gezichten achter Wbrands & Xander32 en dat was aangenaam, beide muziekliefhebbers waarbij William ook een echte filmliefhebber is.

Na een koffie maar even de garage geweest want daar staat de set. Een heel erg net aangeklede ruimte waar veel aandacht is besteed. Overal is aangedacht, verlichting, demping in de muren, zwevende vloer. De 2 heerlijke stoelen zijn gewoon gemaakt voor William en zijn vrouw. 2 mensen die kunnen genieten van een eigen HT ruimte.

De set: Veel Marantz en 1 Luxman die zijn laatste trukje mocht voltrekken in Wbrands ruimte. Dat laatste trukje werd in het begin met een kraakje uitgevoerd, daarna was het gewoon business as usual. Ik vermoed dat de opvolger net zo goed wordt en iets minder warm zal zijn. We zijn begonnen met muziek luisteren de Phonar speakers direct op de Luxman en bron was Marantz SA15. Er komt een heel aangenaam geluid uit de speakers waarbij de bas wel overheersend was. Ga je met je hoofd naar het midden van de ruimte(je zit tenslotte in 2 stoelen en dus nooit in het midden) komt er een warm gebalanceerd geluid. Er zijn vele cd's gepasseerd en op een gegeven moment werd de Luxman ontlast en mocht de SR7005 zijn werk doen. Het geluid was wat minder warm(wat mij wel aanspreekt) en misschien was het een stapje terug tov de Luxman, maar dat kon ook aan de bron liggen; namelijk de Marantz UD7005. Maar desalniettemin bleef het geluid aangenaam. We hebben de hele middag geluisterd naar de muziek ipv naar de set zonder ook maar enige opvallendheden; heel ontspannend.

Muziek met de subwoofer erbij was niet mijn ding.

Daarna kregen we nog de traktatie van 3D films. Beamer aan, brilletje en knallen met die hap. Oh nee, het begon met Hugo, leuke animatie maar ik had moeite met de scherpte verschillen in de film. Daarna was "The 3 Musketeers" aan de beurt. Wat een beeld, wat een kleuren en mooie 3D; niet te overdreven  beeldeffecten. Nu spreek ik over het beeld, maar de hele beleving in Wbrands zijn ruimte was geweldig, < links rechts, boven, onder en trillende stoelen> Echt geweldig. Ik wil ook een beamer...yammie, wat is dat mooi zeg!

Kortom, voor HT beleving is dit een hele begerenswaardige set. Echt heel erg mooi. Als stereo set kleven er kleine nadeeltjes: je zit niet in het midden en aangezien de ruimte een garage was; is deze niet breed en zal het stereo beeld nooit breder worden. Maar het belangrijkste is dat William (en vrouw) tevreden zijn en dat is toch het allerbelangrijkste.

William & Riet; hartelijk bedankt voor jullie gastvrijheid en dat ik (wij) een keer mochten genieten van jullie domein.
Hier kan uw reclame staan!

WilliamB

@ Janver, Ja hoor ik heb hem.  pompom

Vanmorgen heeft de Duitse koper mijn Lux opgehaald en dat gaf me een beetje een dubbel gevoel. In 1983 heb ik toch behoorlijk moeten sparen om de amp in mijn bezit te krijgen.
Maar goed, hij krijgt nu in Duitsland een mooi plaatsje naast nog veel andere Luxmannen.
Ja deze koper heeft thuis een heus museum met erg veel van deze versterkers, een flink kapitaal.

Gelijk na het vertrek van deze koper in de auto gestapt om mijn nieuw speeltje te halen, namelijk de PM11s1.
Bij aankomst in Limland stond deze al klaar in de huiskamer.
Volgens de verkoper zaten er twee krassen op de bovenplaat, uuuu waar ? nou daar !
En ja hoor er zitten inderdaad twee krassen van 2 mm op de bovenplaat. Wouw ziet er nog uit als nieuw!!
Ook de SA11 zag er nog als nieuw uit ( was ook te koop ), maar helaas toch iets te veel upgrade ( geld ). Misschien ooit een andere keer.

De PM even beluisteren en testen, betalen en wegwezen. Bij thuiskomst moest Riet ( mijn vrouw ) even meehelpen met uitladen.
Pff wat is deze zwaar.
Natuurlijk gelijk neergezet en....  wat is deze amp toch mooi, en wat staat hij goed tussen mijn andere Maranzen.

Maar goed,  gelijk een cd in mijn SA gedaan, en dat was erg spannend. Zeker omdat mijn Lux helemaal niet zo`n  slechte versterker was.
En wouw dit klinkt helemaal niet slecht, nee dit klinkt SUPER.

Het verschil tussen de Lux en de PM was toch wel erg duidelijk. De Lux klinkt veel warmer, en het laag meer gekleurd. ( boemerig )
De PM klinkt veel eerlijker veel sprankelijker en meer detail in zang en instrumenten.
Zo hoorde ik bij de cd van "Secret garden" het aanzetten van zang en blaasinstrumenten. Ik bedoel het in- en uitademen van de zangers en blazers.
Laag is niet zo aangezet  als bij de Lux, maar een stuk strakker.

Goed, dit is nu mijn verslag, en ga me nu terugtrekken met een glas wijn luisteren naar nog een aantal cd`s.
Mijn avond kan niet meer stuk.

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

jowa

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe versterker.
Leuk om te lezen dat deze je gelijk al zo goed bevalt.  pompom

Het is wel echt een bakbeest zoals die nu op je meubel staat. Wel een heeeel mooi bakbeest.  :-)

lo

Gefeliciteerd William, geniet ervan  pompom pompom
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.


Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Marantz 81

Mooi hoor genieten ervan  :-)