De SET van WilliamB

Gestart door WilliamB, januari 29, 2011, 16:58:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

pietjepc

Heel erg mooi allemaal :yes:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

WilliamB

Bedankt voor jullie complimenten, Ben je een keer in Brabant. Koffie staat klaar. HB
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

WilliamB

#483
Vandaag krijg ik Arjan en Leo op luister en kijkbezoek  HB Ik ben erg benieuwd wat zij van mijn laatste upgrade vinden.  pompom

En misschien hebben ze nog wat tips om mijn (stereo) geluid te verbeteren.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

pietjepc

Veel plezier vandaag, mannen!
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

xander32

Citaat van: wbrands op november 14, 2012, 13:27:19
Bedankt voor jullie complimenten, Ben je een keer in Brabant. Koffie staat klaar. HB
.. ik woon zelf op de grens van Gelderland/Brabant, kom graag een x aan :yes:.

lo

Citaat van: pietjepc op november 24, 2012, 09:35:44
Veel plezier vandaag, mannen!

Gaat helemaal goed komen daar in brabant... :-P :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WilliamB

Citaat van: xander32 op november 24, 2012, 10:23:12
.. ik woon zelf op de grens van Gelderland/Brabant, kom graag een x aan :yes:.
Als je nog tijd hebt dan ben je welkom vandaag. Ik zie anders ook in januari bij Arjan. Maken we gelijk een afspraak.
lijkt mij leuk. HB
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

Citaat van: wbrands op november 24, 2012, 12:15:37
Als je nog tijd hebt dan ben je welkom vandaag. Ik zie anders ook in januari bij Arjan. Maken we gelijk een afspraak.
lijkt mij leuk. HB
... vandaag gaat niet meer lukken, maar bij Arjan gaan we e.e.a. concretiseren :yes:.
En jij bent uiteraard ook welkom in `t Land van Maas & Waal.

lo

#489
Vandaag bij William te gast geweest om zijn nieuwe aanwinsten te bewonderen en te beluisteren.
Eerst begonnen met een lekker kopje nespresso met een heerlijke gevulde koek. In de tussen tijd is Arjan ook gearriveerd en nadat hij ook zijn kopje op had, naar de luisterruimte getogen.

Toch altijd weer een aparte beleving om zo'n dedicated HT cq luisterruimte te betreden, nog steeds heel erg mooi. Naast het nieuwe, erg mooie, stereomeubel staan William's nieuwe luidsprekers te schitteren. Mooie slanke zuilen in statig mat zwart. Bij het verwijderen van de grill's worden twee bescheiden woofers en een mooie soft dome tweeter zichtbaar. Achterop de aansluitingen in Bi-wire configuratie en een bruggetje wat op verschillende manieren in connectors is te positioneren zodat je invloed uit kunt oefen op de verhouding hoog/midden en laag. We konden idd het verschil waarnemen.

Toen maar eens serieus luisteren met ERA. Erg mooie muziek wordt er tevoorschijn getoverd, naar mijn mening een aantal nivo's beter dan zijn vorige KEF Q90 speakers. Een zijde zacht hoog wat heel erg mooi de fijnste details in de muziek laat horen. Een midden gebied wat goed is vertegenwoordigt en in balans is met het hoog en laag. Het laag was meer dan voldoende aanwezig en varieerde in "presence" door op andere plaatsen in de ruimte te gaan zitten of staan. Zoals inmiddels bij velen van ons bekend kan het laag voor problemen zorgen, ook William heeft hier mee te kampen gehad, maar heeft dat naar meer dan tevredenheid kunnen oplossen door zijn speakers verder van de achterwand af te halen. Een combinatie met de luxman die heel erg mooi en gedetailleerd klinkt met een prettig basfundament en een heel erg mooi en precies stereobeeld. Er zijn natuurlijk meerdere CD's de revue gepasseerd en telkens werden we "gepakt" door de wijze waarop de hardware de muziek ten gehore bracht! William ik denk dat je op dit moment een erg mooie en muziekale set hebt staan waar je, naar mijn smaak, eigenlijk geen veranderingen in toe hoeft te passen. Het enige waar je nog winst mee kunt boeken is een andere zitplaats zodat je, op het moment dat je stereo draait, in het midden kunt gaan zitten. Verder...  notworthy notworthy

Vervolgens was natuurlijk het HT gebeuren aan de beurt met de nieuwe Sony beamer. Een hele mooie resolutie met mooie kleuren en zwart tinten. Een stuk van een muziek DVD van Adèle gekeken en beluisterd... mooi!
Daarna Avatar in 3D. Allemaal een brilletje op en .....wow.... mooi man  notworthy notworthy Genieten!

Helaas zo als altijd gaat het weer te snel en moest ik weer snel vertrekken van deze erg gezellige en muzikale middag die werd afgesloten met een prachtig stukje visueel vermaak.

William, ik wil jou en je vrouw hartelijk danken voor de gezellige middag die weer uitstekend was verzorgd!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WilliamB

Leo en Arjan nog bedankt voor jullie gezelligheid, we hebben weer lekker gebabbeld over vakanties, auto`s, muziek enz enz.
Kortom een geslaagde M&G die jammer genoeg altijd te kort zijn.

Tot januari . HB

Groet,William
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Marantz 81

#491
Vandaag afgereisd naar william na 2 keer verkeerd gereden omdat men navigatie de weg kwijt  HLP was iets te laat en was men plek bij de oprit al ingenomen  nopompom  :-D

Hartelijk werd de deur opegedaan mannen de hand geschud ,bakkie gedaan in de woonkamer en was het tijd om naar de HT/stereo ruimte te gaan mooie speakers om te zien en wat een grote beamer zeg  :-o william haalde de frontjes eraf mooie units met 13 cm woofers en een softdome tweeter peerlees en scan speak units  een kleine en grote basspoort en dubbele aansluitingen aan de achterzijde ,we werden gelijk voorzien van een biertje en leo een sap en wat versnaperingen ,cd in de SA15S1 luxman aanzetten en gaan zitten in de relaxte stoelen  :mrgreen: klinkt zeer aangenaam en uitgewogen er zijn div cd,s doorheen gegaan Dali cd ( van alles wat erop )  ERA ,dire straits, Enigma, nikkie nog wat , Vaya con dios, en nog het e.e.a ,tussendoor kwam zijn vrouw nog langs en heeft ze een paar heerlijke worstenbroodjes voor ons gebakken  :kwijl:

We vroegen ons ook af tijdens het wisselen van de Jumper achterop wat precies wordt gewijzigd naar 1 of + 2 DB leek mij de tweeter aangezien dat bij caraudio gebruikelijk is ,heb het even opgezocht en het klopt zie hier KLIKKIE  ow ja die van william zijn gemodificeerd ( verbeterd )

Betreft de weergave van de speakers die is echt heel goed ,meer dan genoeg bassfundament heel mooi openklank en detail diepte weergave van stemmen en instrumenten  notworthy echt een goede koop aan gedaan ,weet bijna wel zeker dat dit de betere keus is voor je ruimte die focus 220 II van dynaudio waar je eerst voor wilde gaan had het laag echt teveel geweest  :lol:

Het laag is vrij aanwezig maar niet storend wat wel opviel als je achter de stoelen ging staan en met name precies tussen de speakers dat de gehele weergave beter is en het laag precies goed  :-)

Daarna HT  Andre bocelli-live in Toscane,Adele-live at royal albert hall , pink floyd-Pulse hadden geen tijd meer voor ,hierna nog een stuk Avatar 3D heel mooi en fantastisch beeld wat ook opviel is het grote verschil in beeldkwaliteit een gewone dvd tenopzichte van Bleu ray , ook ht klinkt mooi uitgewogen al vondt ik de sub vorige keer dat ik bij je was beter klinken en minder lokaliseerbaar

Het was weer een gezzelige dag bedankt voor de hapjes en drank ,tot de volgende keer  byebye

WilliamB

bedankt voor jullie verslagen. @ Arjan..Tijdens het luisteren van de Blu-Ray van Adele miste ik ook iets. Ik heb dan ook tijdens het luisteren het volume iets opgeschroefd.

Ik heb vorige week opnieuw de boel afgeregeld met behulp van audyssey. Misschien is er toen iets fout gegaan.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Marvin

Audessy maakt geen fouten, tenminste dat zegt Ron.
Dat zal je dus bij jezelf moeten zoeken....  :-D

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3