De SET van WilliamB

Gestart door WilliamB, januari 29, 2011, 16:58:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Marantz 81

Citaat van: still life op oktober 13, 2012, 16:22:47
naah, het is eerder je speakers een hoger podium geven, zodat ze kunnen zingen..

Het is toch ruimte correctie de speakers niet laten weergeven wat de acoustiek beinvloed , de meeste zullen gelukkig zijn met een SR en audessy


Citaat van: still life op oktober 13, 2012, 16:22:47
gewoon de kef's terugzetten  :-D

:schater:

Citaat van: still life op oktober 13, 2012, 16:22:47
maar die kunnen evengoed hemels klinken, als ze correct weergegeven worden..  :evil:

Ja wat je correct vindt  8-)

WilliamB

Nou vandaag de gehele dag bezig geweest met de plaatsing van mijn luidsprekers, en er is  veel vooruitgang geboekt.

Ik heb mijn luidsprekers zeker 60 cm vanuit de achterwand geplaatst, was eerst slechts 45 cm. En 30 cm van de zijwand. En ik heb ze op spikes gezet.
Het Laag is soms nog wat dik, maar is acceptabel. Ook is het hoog nu een stuk sprankelender dan eerst.
Diverse Cd's beluistert met mijn Lux, maar ook voor het eerst met mijn SR. En dit was erg verrassend.
Wat klinkt die SR toch erg goed in stereo.
Echter, sinds vanavond is het verschil niet meer zo erg groot tussen deze twee versterkers ( SR en Lux in direct geschakeld ).

Ik ga deze week het een en ander nog testen, want ik heb nog een week bedenktijd ( bedankt voor de info Leo ).

Natuurlijk kan ik altijd de KEF`s hergebruiken,  maar vind de Phonar`s nog steeds een stuk beter klinken.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Marantz 81

Laat je oren en niet je twijfels het werk doen  :wink:

Succes ermee, wat een mooie speakers  :kwijl:

WilliamB

Klopt helemaal Arjan, ik zit nu ook niet te genieten van muziek, maar alleen te luisteren naar de techniek. "zit er wel voldoende hoog, laag of toch weer niet" Pfff

Ik ga vandaag mijn zolder opruimen omdat deze volgende week daar een wand gaan plaatsen met een deur.
Zo krijg ik daar een aparte ruimte.
Waarschijnlijk gaan mijn JBL`s ook naar boven, ( ja die heb ik ook nog ) en ga daar mijn Vintage ruimte maken met mijn overige Luxman spulletjes

Kortom, ik laat beneden de boel even zo als het is en ga eind van de week weer fris luisteren naar mijn SET.
Verder zit ik te kijken naar eind november en is het weer gezellig als jullie langs komen.

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

still life

Citaat van: wbrands op oktober 13, 2012, 23:35:25
Diverse Cd's beluistert met mijn Lux, maar ook voor het eerst met mijn SR. En dit was erg verrassend.
Wat klinkt die SR toch erg goed in stereo.
Echter, sinds vanavond is het verschil niet meer zo erg groot tussen deze twee versterkers ( SR en Lux in direct geschakeld ).


:yes:

heb het wel eens eerder geschreven, in principe heb je die opdeling (stereo/HT) helemaal niet nodig
& enkel de SR biedt je de gewenste geluids-optimalisatie

1ste vereiste: dat je het aandeel van versterking/vermogen juist kunt inschatten & aanvaarden
dan pas, kun je de volgende stap zetten (& flink wat duiten in je pocket houden)  :-D

Citaat van: wbrands op oktober 14, 2012, 09:59:56
Klopt helemaal Arjan, ik zit nu ook niet te genieten van muziek, maar alleen te luisteren naar de techniek. "zit er wel voldoende hoog, laag of toch weer niet" Pfff


met adsy regel je het gewoon naar een referentie level (hoe het moet/hoort te zijn)
moet je weerom eerst kunnen accepteren,
maar daarna hoef je je ook niet meer druk te maken over bovenstaande

dan weet je: het zit gewoon in de opname

Citeer
Ik ga vandaag mijn zolder opruimen omdat deze volgende week daar een wand gaan plaatsen met een deur.
Zo krijg ik daar een aparte ruimte.
Waarschijnlijk gaan mijn JBL`s ook naar boven, ( ja die heb ik ook nog ) en ga daar mijn Vintage ruimte maken met mijn overige Luxman spulletjes


8-)
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

WilliamB

20 dagen zijn om, dus de phonar`s moeten blijven.... Maar dat is een bewuste keuze. Het laag probleem wat ik eerst nog had is bijna geheel verdwenen. :yes:

Mijn luidsprekers staan nu zeker 70 cm vanuit de achterwand, en 25 cm vanuit de zijwand. Daardoor is mijn laag nu veel strakker en meer in balans met het midden en hoog.
Ze krijgen nu veel meer lucht.
Natuurlijk is het laag bij sommige Cd's nog iets te dik, maar dat is acceptabel.

Alleen moet ik nog wat experimenteren met de opstelling van mijn stoelen. Mijn stoelen staan nu precies in een driehoek met de vloerstaanders. En omdat ik twee stoelen heb, zit ik niet precies in het midden. Hierdoor is mijn stereo niet optimaal. :no:
De oplossing is, om mijn stoelen iets naar achter te zetten, maar kan komen ze weer te dicht tegen mijn achter luidsprekers.... Pffff compromis, compromis....

In November komt een inspectie/ testteam, namelijk Leo en Arjan luisteren, en ongetwijfeld hebben deze nog trucs en tips voor mij.
Ik ben ook erg benieuwd wat zij vinden tussen de klankkleur tussen mijn Lux en Marantz.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

Citaat van: wbrands op oktober 17, 2012, 10:11:18
20 dagen zijn om, dus de phonar`s moeten blijven.... Maar dat is een bewuste keuze. Het laag probleem wat ik eerst nog had is bijna geheel verdwenen. :yes:

Mijn luidsprekers staan nu zeker 70 cm vanuit de achterwand, en 25 cm vanuit de zijwand. Daardoor is mijn laag nu veel strakker en meer in balans met het midden en hoog.
Ze krijgen nu veel meer lucht.
Natuurlijk is het laag bij sommige Cd's nog iets te dik, maar dat is acceptabel.

Alleen moet ik nog wat experimenteren met de opstelling van mijn stoelen. Mijn stoelen staan nu precies in een driehoek met de vloerstaanders. En omdat ik twee stoelen heb, zit ik niet precies in het midden. Hierdoor is mijn stereo niet optimaal. :no:
De oplossing is, om mijn stoelen iets naar achter te zetten, maar kan komen ze weer te dicht tegen mijn achter luidsprekers.... Pffff compromis, compromis....

In November komt een inspectie/ testteam, namelijk Leo en Arjan luisteren, en ongetwijfeld hebben deze nog trucs en tips voor mij.
Ik ben ook erg benieuwd wat zij vinden tussen de klankkleur tussen mijn Lux en Marantz.
Goed bezig hoor. En ja; een set in een huiskameropstelling waar vooral ook geleeft dient te worden, betreft altijd een compromis.


Ik ben erg benieuwd naar de Phonars, heb deze nog nooit kunnen beluisteren. Toevallig gisteren wel per abuis door Tegelen gereden waar volgens mij de firma Stassen ook gevestigd is - ik heb er nog ff aan gedacht om deze op te zoeken maar er werd elders op mij gewacht dus toch maar doorgereden :roll:.

WilliamB

#412
Natuurlijk kom je een keer luisteren, erg gezellig  en ik ben ook erg benieuwd naar jou bevindingen.
Ik heb deze niet in de huiskamer staan, maar in een zelfgemaakte biosje.

Als het goed is dan zie ik jou in januari. Neem dan maar gelijk je agenda mee. hello
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

Citaat van: wbrands op oktober 17, 2012, 11:54:04
Natuurlijk kom je een keer luisteren, erg gezellig  en ik ben ook erg benieuwd naar jou bevindingen.

Als het goed is dan zie ik jou in januari. Neem dan maar gelijk je agenda mee. hello
Klopt ja, zal dan m`n HTC meebrengen :-).

WilliamB

Gisteren had ik een beetje een baaldag (avond). Ik wilde een draadlampje vervangen van mijn Lux, maar mijn bestelde lampje was veel te groot. @#$%^
Ik heb nu via eBay 3 originele Luxman lampjes besteld, en hopelijk zijn deze snel binnen.
Het probleem is omdat ik de toonregeling uit heb staan, dit ook het enige lampje is wat aanstaat. Nu is het niet zichtbaar of deze Lux aan of uit staat.

Mijn Phonar`s beginnen steeds beter los te komen, alleen hoor ik nu ook wat mindere dingen die ik vroeger nooit heb gehoord namelijk fouten in Cd's.
Zelfs op mijn Dali CD hoor ik bij sommige opnames, ruis op de achtergrond. En ja, ik zal de vraag alvast beantwoorden. "Het ligt niet aan mijn oren".

Verder ga ik morgen met mijn vrouw weer op luisterbezoek bij Leo, en ik weet nu al dat het een gezellige middag gaat worden.

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

Citaat van: wbrands op oktober 26, 2012, 09:42:21
Gisteren had ik een beetje een baaldag (avond). Ik wilde een draadlampje vervangen van mijn Lux, maar mijn bestelde lampje was veel te groot. @#$%^
Ik heb nu via eBay 3 originele Luxman lampjes besteld, en hopelijk zijn deze snel binnen.
Het probleem is omdat ik de toonregeling uit heb staan, dit ook het enige lampje is wat aanstaat. Nu is het niet zichtbaar of deze Lux aan of uit staat.

Mijn Phonar`s beginnen steeds beter los te komen, alleen hoor ik nu ook wat mindere dingen die ik vroeger nooit heb gehoord namelijk fouten in Cd's.
Zelfs op mijn Dali CD hoor ik bij sommige opnames, ruis op de achtergrond. En ja, ik zal de vraag alvast beantwoorden. "Het ligt niet aan mijn oren".

Verder ga ik morgen met mijn vrouw weer op luisterbezoek bij Leo, en ik weet nu al dat het een gezellige middag gaat worden.
Veel plezier bij Lo, doe hem de groeten :yes:.
Tip; geef hem een kompliment over z`n mooie glimmende nieuwe auto, daar is ie heeeel gevoelig voor :-D.

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

WilliamB

waarschijnlijk ben ik eind van de week de eigenaar van een" Marantz sa15s1 cd speler uit de premium lijn"

Ik ga donderdagavond luisteren. HB
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

JohnWx

Citaat van: wbrands op oktober 28, 2012, 18:28:02
waarschijnlijk ben ik eind van de week de eigenaar van een" Marantz sa15s1 cd speler uit de premium lijn"

Ik ga donderdagavond luisteren. HB

overloper uit de gewone "prima" lijn naar de bling bling  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Heel mooi William, succes met luisteren!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.