De SET van WilliamB

Gestart door WilliamB, januari 29, 2011, 16:58:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Marantz 81

Het gaat hier over Stereo muziek luisteren ,niet de speakers begrenzen met software  byebye

WilliamB

@ Ron ik heb de luidsprekers aangesloten op mijn LUX, en heb de klankregeling uitgeschakeld.

@ Arjan, het is de CD MDNA van Madonna, maar het zijn meer cd`s met datprobleem.
Ik denk zelf ook dat het met de ruimte te maken heeft, maar weet niet zo 123 de oplossing.
Misschien een leuk project in november ?
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Marantz 81

#392
Heb je trouwens ruil/retour recht op de speakers ?

Als ik het zo lees heb je eigenlijk teveel van het goede in het laag , niet zomaar op te lossen  :no: soms vindt ik mijn focussen ook teveel van het goede in het laag dat ligt ook aan mijn Acoustiek 

Sommige cd,s hebben overdadig laag en als het dan al wordt aangezet in je ruimte van zichzelf door de reproductie van je speakers krijg je wat jezelf omschrijft

Misschien een raar idee maar ik zou eens omkijken naar een set monitor speakers als je retour/ruil recht hebt

Voor HT heb je een dikke Sub staan

En heb je onder de 45 hz niet nodig

WilliamB

Ja ik heb dat recht, dus omruilen kan ik alltijd nog binnen 30 dagen.

Ik ga er nog even over nadenken, en nog wat uittesten.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Marantz 81

Het zijn werkelijk prachtige speakers die je gekocht hebt ,je moet er zelf naar luisteren en beoordelen  :wink:

Een beetje verschuiven kan wel helpen maar niet veel ,kwa opstelling in je ruimte kun je ook niet veel wijzigen

WilliamB

Ja klopt Arjan, ik kan natuurlijk altijd de toonregeling gebruiken.
Op mijn LUX kan ik ook de kantelfrequentie`s gebruiken.

Het is nu een beetje uitzoeken verschuiven en beluisteren.
Zeker moeilijk omdat er ook veel CD`s wel goed klinken.

Helpt het ook om deze op spikes te zetten ?
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Marantz 81

Spikes , beetje verschuiven enzv kan wel verschil maken maar is minimaal meer de finetuning van het geheel  :-)

Ik zou als je er op lange termijn niet mee kan leven er niet te lang overnadenken  8-)

Perfect_audio

Citaat van: wbrands op oktober 12, 2012, 23:50:47
@ Ron ik heb de luidsprekers aangesloten op mijn LUX, en heb de klankregeling uitgeschakeld.


Aha. Ook daarvoor bestaat een goede oplossing om het laag onder controle te krijgen. Op de jongsleden audioshow in Veldhoven hebben we daar zeer veel belangstelling voor gehad: de Anti-Mode 2.0 dual core. Een gegarandeerd einde aan de door jouw geschetste problemen.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

WilliamB

Misschien een rare vraag omdat ik mij hier nog niet in verdiept heb.

Kan ik deze gebruiken in combinatie met mijn LUX.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Perfect_audio

Citaat van: wbrands op oktober 13, 2012, 00:21:03
Misschien een rare vraag omdat ik mij hier nog niet in verdiept heb.

Kan ik deze gebruiken in combinatie met mijn LUX.

Hmmm, ik ken de Lux niet en de aansluitingen.
Maar kijk eens hier: http://www.anti-mode.info/AM/index.php/support/aansluitvoorbeelden-am20dc.html

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

WilliamB

Bedankt Ron, ga ik zeker naar kijken.

Heb dus de gehele tijd zitten luisteren naar, Adele 19, Maria Mena, Robbie Williams en de SACD van Norah Jones.
Ik heb de luidsprekers iets ingedraaid, en het klinkt nu een stuk beter. Ik ga dit weekeind nog wat meer experimenteren met de opstelling.

En natuurlijk moet ik nog wat wenen aan de klankkleur van deze vloerstaanders.
Klinkt absoluut niet slecht, maar het klinkt wat donkerder dan mijn KEF`s

Wordt vervolgd.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Zoldar

klinkt inderdaad als een bass room mode die je midden wat verdrinkt.
lekker spelen met positie
mischien toch wat kabeltjes als je die toch hebt liggen
room eq doet prima zijn werk in dit geval.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WilliamB

Citaat van: Zoldar op oktober 13, 2012, 11:02:34
klinkt inderdaad als een bass room mode die je midden wat verdrinkt.
lekker spelen met positie
mischien toch wat kabeltjes als je die toch hebt liggen
room eq doet prima zijn werk in dit geval.
Bass room mode ? weer wat geleerd. Maar het klopt wel hoe je dit omschrijft.

Ik ga volgende week wat schuiven met mijn luidsprekers, en ik ga eens wat houten platen plaatsen aan de zijkant van mijn muren.
Deze muren zijn nu zacht, en dat is misschien ook het probleem dat het nu wat droog klinkt.
Ik ga deze plaatsen met behulp van een spiegel.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

still life

Citaat van: Marantz 81 op oktober 12, 2012, 23:45:10
Het gaat hier over Stereo muziek luisteren ,niet de speakers begrenzen met software  byebye

naah, het is eerder je speakers een hoger podium geven, zodat ze kunnen zingen..

Citaat van: Marantz 81 op oktober 12, 2012, 23:53:53
Als ik het zo lees heb je eigenlijk teveel van het goede in het laag , niet zomaar op te lossen  :no: soms vindt ik mijn focussen ook teveel van het goede in het laag dat ligt ook aan mijn Acoustiek 

gewoon de kef's terugzetten  :-D

CiteerSommige cd,s hebben overdadig laag en als het dan al wordt aangezet in je ruimte van zichzelf door de reproductie van je speakers krijg je wat jezelf omschrijft

maar die kunnen evengoed hemels klinken, als ze correct weergegeven worden..  :evil:

Citaat van: wbrands op oktober 13, 2012, 13:05:54
Bass room mode ? weer wat geleerd. Maar het klopt wel hoe je dit omschrijft.

staande golven will, no mysteries there..
als het erger is met deze nieuwe speakers, ligt de oplossing voor de hand  :angel:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

lo

Citaat van: wbrands op oktober 13, 2012, 00:01:23
Ja ik heb dat recht, dus omruilen kan ik alltijd nog binnen 30 dagen.

Ik ga er nog even over nadenken, en nog wat uittesten.

Is dat trouwens geen 14 dagen William? Zie luistergarantie: http://www.stassen.nl/service-garantie
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.