De SET van WilliamB

Gestart door WilliamB, januari 29, 2011, 16:58:45

Vorige topic - Volgende topic

WilliamB en 5 gasten bekijken dit topic.

WilliamB

Citaat van: 211 op september 14, 2012, 11:37:30
In het verleden deden ze bij stassen niet moeilijk over inruil als het thuis toch minder klonk....

Ja gelukkig heb ik 30 dagen de tijd.

Mocht iemand op dit forum nog meer positieve of negatieve reacties hebben over deze luidsprekers stuur mij dan even een PM of schrijf iets in mijn SET topic.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

SB_Marantz

Citaat van: wbrands op september 14, 2012, 11:19:34

Hopelijk komen ze op hun recht in mijn ht ruimte, en heb ik hopelijk een goede keuze gemaakt.

Testen zeggen weinig tot niets.
Het gaat er om wat jij er van vindt en hoe ze het in jou ruimte doen.

Akoestiek maakt of breekt een speaker............of ergens tussenin.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

WilliamB

Ja dat klopt, de beste test is, als je luidsprekers een tijdje kan lenen.
Mijn ( beetje ) ervaring is, dat je ook moet wennen aan een klankkleur van een speaker.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

lo

Citaat van: 211 op september 14, 2012, 11:37:30
In het verleden deden ze bij stassen niet moeilijk over inruil als het thuis toch minder klonk....

Ik dacht dat ze bij Stassen altijd een soort van "klank garantie" hadden? Indien de klank thuis niet goed is, helpen ze je verder omdat wel voor elkaar te krijgen dacht ik.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WilliamB

Dat zou goed kunnen Leo, ik wacht gewoon af en moet mij verder niet meer zo druk maken.
We gaan gewoon weer schuiven met de luidsprekers. :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

lo

Hahaha...... dat is zo William, maar mocht je onverhoopt toch niet 100%tjes tevreden zijn is het wel lekker dat je een vangnet hebt.
Veel plezier met beluisteren!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

#321
Was even op vakantie  :-D vandaar dat ik nu pas reageer

Vroeg me dat of omdat er nogal grote verschillen zitten kwa afstanden tussen de speakers /hoe ze ingedraaid staan / ook met zoveel speakers naast elkaar kun je eigenlijk niet geheel horen hoe de de plaatsing diepte in het geluid stereo beeld is eigenlijk zouden ze de speakers die je luistert een halve meter naar voren moeten halen en zelfde afstand luisterdriehoek ,maar je kunt zo wel een goede indruk krijgen en je eigen persoonlijke smaak ontdekken ,thuis luisteren is nog het belangrijkste  byebye

Marantz 81


WilliamB

#323
Ik heb een hele tijd geluisterd naar diverse luidsprekers, en kwam er eigenlijk niet goed uit.
Bij de een miste ik het laag, de andere het hoog.

De Dynaudio`s waren van het type focusII en raar maar waar, deze klonken niet zo laag als die van jou.
Misschien lag het inderdaad wel aan de opstelling, of was mijn versterker niet krachtig genoeg.
Ook zagen de Dynaudio`s er niet zo goed meer uit, want ik zag erg veel beschadigingen.

Later kwam de verkoper terug, en adviseerde mij om mijn KEF`s te vergelijken met de Phonar`s.
De Phonar`s klonken echt een stuk beter.

De luidsprekers stonden vrij dicht tegen elkaar,
Helaas ben ik geen plaatsing expert, en hopelijk heb ik een goede keus gemaakt, en klinken ze straks super in mijn ht ruimte.
Ik heb straks nog 30 dagen de tijd om ze goed te beluisteren, en kan ze altijd kosteloos weer terug brengen.

Als ik ze binnen heb, kom dan een keer luisteren.

Ik ben er trouwens achter gekomen dat ik geen goede schilder ben, want ik kan mijn nieuwe audiorek opnieuw schilderen.
Ik had zijdeglans zwart gebruikt, maar dat ziet er echt niet mooi uit.

Ga dit weekeind opnieuw schuren, en het rek matzwart schilderen.


Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Marantz 81

Lijkt me wel dat je een goede keus hebt gemaakt ander kan niet voor jou bepalen wat je het beste vindt  :-)

m.b.t het laag van die dynaudio,s  zijn zoveel dingen van belang oppervlakte van de ruimte/opstelling/acoustiek/ bron/versterker

WilliamB

Als het goed is, dan zijn ze volgende week binnen, en kan ik gaan experimenteren met de plaatsing. hello
Ik wil ze zeker een meter uit de achterwand plaatsen.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Marvin

Een overdaad aan komma's....  :-D

Gefeliciteerd met je aankoop hoor!

Marantz 81

Het moet wel overzichtelijk blijven  clown1

Veel plezier volgende week  pompom en ben beniewd  :yes:

WilliamB

Hier heb je een punt....
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Marvin

Citaat van: Marantz 81 op september 18, 2012, 22:43:22
Het moet wel overzichtelijk blijven  clown1

Het is geen telegram....  :-D

Als het goed is - Stop -  Komen ze volgende week binnnen - Stop - En kan ik gaan experimenteren met de plaatsing - Stop -

:-D