De SET van WilliamB

Gestart door WilliamB, januari 29, 2011, 16:58:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Marantz 81

Opzich vindt ik het niet vreemd dat je geen garantie krijgt of eventueel een paar maanden voor 1250 euro ,wat ik wel raar vindt (en zou ik er ook geen vertrouwen meer in hebben ) dat je na het afzeggen ineens 5 jaar garantie kunt krijgen  :roll:

Succes bij Hobo goede zaak waar ik ook netjes en goed geholpen ben  :yes: zijn al een dik jaar beschikbaar die ex demo modellen van de Focus 220 II misschien kun je nog wat korting krijgen  shutup

Welke kleur wordt het ? Zwart denk ik  8-)

Cornelis1921

Gefeliciteerd William! hello pompom
...en Without pics wordt het niks.
Gr. Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

WilliamB

#287
Citaat van: Marantz 81 op september 10, 2012, 22:13:29
Opzich vindt ik het niet vreemd dat je geen garantie krijgt of eventueel een paar maanden voor 1250 euro ,wat ik wel raar vindt (en zou ik er ook geen vertrouwen meer in hebben ) dat je na het afzeggen ineens 5 jaar garantie kunt krijgen  :roll:

Succes bij Hobo goede zaak waar ik ook netjes en goed geholpen ben  :yes: zijn al een dik jaar beschikbaar die ex demo modellen van de Focus 220 II misschien kun je nog wat korting krijgen  shutup

Welke kleur wordt het ? Zwart denk ik  8-)
Op de site staat een Palissande kleur, is dit de zelfde kleur als die van jou ?
Maar mijn voorkeur is inderdaad zwart.

@ Cor bedankt, laat zeker een aantal foto`s zie van mijn nieuwe meubel.
Het mooie is dat mijn zwager deze heeft gemaakt ( heeft namelijk ook het gehele interieur van mijn ht ruimte gemaakt )
Moet deze alleen zelf nog verven, dus nog zat werk deze week pompom
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

WilliamB

Helaas gaat mijn bezoek aan HOBO niet door., de reden is dat ze geen Dynaudio focus 220II in het zwat hebben, maar wel in bruin.

Pffff zijn toch nog moeilijk aan te komen, maar met veel zoekwerk heb ik toch een audio zaak gevonden die deze nog in het zwart hebben.
En ze hebben ook nog de KEFQ90 staan ( mijn huidige luidsprekers ) dus kan ik deze mooi vergelijken.
Donderdag heb ik een luisterbezoek.

Ik neem gelijk ook mijn versterker mee, dus het gaat DENK IK helemaal goed komen.

Tja op een ding na, namelijk mijn versterker heeft een output van 8ohm en de Dynaudio`s hebben een waarde van 4ohm.

Mijn vraag is, kan dit wel ? of heb ik nu een probleem.
En mijn Lux wordt erg warm omdat dit een klasse A versterker is, wordt deze straks nog warmer als ik 4ohm luidsprekers aansluit ?
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

jowa

Gaaf dat je toch nog deze in je gewenste kleur heb kunnen vinden.  pompom
De Focus 220-II loopt ook uit zag ik, is nu vervangen door de 260.

Mijn inziens zal die Lux het best aankunnen  :yes:

Wat betreft Class A, als er niet wordt gespeeld zal de versterker zelf het vermogen dissiperen en dus heel warm worden. Als er wel wordt gespeeld zal het vermogen worden voor max 50% door de luidsprekers worden gedissipeerd. De versterker zal dus eigenlijk koeler moeten worden.

Die 4 Ohm kan problemen geven als de voeding niet voldoende is voor de versterker om de gevraagde stroom te leveren bij dezelfde spanning als bij 8 Ohm. Lijkt me bij deze Luxman echter geen probleem.

Marantz 81

Ik heb ze in de kleur Rosewood

WilliamB

#291
@ Marantz81 , Oke vind die kleur ook erg mooi, is ongeveer de zelfde kleur als mijn Lux.
Dus die kleur was ook een goede keus geweest voor mij.

@ Jowa, Fijn om te horen, Kan met een gerust hart naar het luisterbezoek. hello
Ik ben wel een leek op dit gebied, maar kan jou verhaal goed volgen.
De Focus 260 is voor mij een beetje te duur.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

WilliamB

#292
Mijn zwager heeft vandaag mijn nieuw meubel gebracht.Llinks het boven blad, rechts het onder meubel.
Word later in het zwart geschilderd. HB

Morgen mijn luisterbezoek, KEFQ90 en Dynaudio focus 220II
Plus een aantal ander vloerstaanders.

Wordt vervolgd....
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

lo

Goed bezig William.
Leuke dag morgen, geniet ze!

PS: heel benieuwd naar je bevindingen.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Citaat van: lo op september 12, 2012, 21:38:40
Goed bezig William.
Leuke dag morgen, geniet ze!

PS: heel benieuwd naar je bevindingen.
Idem  :yes:.

Veel plezier!

WilliamB

#295
Ik ben net terug van een luisterbezoek, en heb hier een aantal luidsprekers mogen beluisteren.
Ik was zeer benieuwd hoe de vergelijking tussen de KEFQ90 en de Dynaudio focus 220II was.

Wat mij hier opviel was dat mijn KEF`s hier veel blikkeriger klonken,en bij de Dynaudio`s ging het laag een heel stuk verder, maar dat was voor mij geen verrassing. ( had deze al een keer gehoord bij Arjan )
Bij de Dynaudios was het laag een stuk dieper, en gecontroleerd.

Er was een luidspreker die ik niet kan, namelijk de Phonar veritas P4 ,de verkoper vertelde mij dat dit een gemodificeerde uitvoering was.
Een duitsmerk, de kast wordt gemaakt in china, en de speakers zijn van het merk Scanspeak, en gemodificeerd in Nederland

Deze luidspreker klonk er mooi,maar ik heb nog niets beslist, maar kan iemand het merk Phonar, en wat zijn jullie ervaringen ?

Hier onder een foto van de luistertest.
In het midden mijn LUX.


Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

jowa

Ik heb er zelf geen ervaringen mee, op hear.nl is er echter wel een hel topic aangewijd: linkje

WilliamB

Bedank Jowa, ik heb net zeer goede reaxties gelezen op het net.

Ik kon niet meer wachten, en heb ze net besteld.
Over twee a drie weken ben ik in het van twee vloerstaanders Phonar Veritas P4 EDMA . hello
Kleur mat-zwart.

Foto`s volgen.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

lo

Wow..... dat gaat snel!
Erg benieuwd hoe of ze bij jou gaan klinken.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

Gefeliciteerd met je nieuwe Speakers  pompom

Ben benieuwd hoe ze zullen klinken en eruit zien  :yes: