De SET van WilliamB

Gestart door WilliamB, januari 29, 2011, 16:58:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

WilliamB

@ john Wx je kan alltijd een keer komen luisteren.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

JohnWx

Citaat van: wbrands op februari 03, 2012, 14:02:22
@ john Wx je kan alltijd een keer komen luisteren.

hou het in gedachte je uitnodiging


mooie versterker
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WilliamB

stuur maar een keer een PM
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

WilliamB

Vandaag mijn Interlink Van den Hul " The Waterfall"opgehaald bij Hobo hifi.
Super,
Geluid is helemaal top.

Ook vandaag mijn Sub opnieuw ingesteld, en dit is ook erg goed gelukt.
Net de film gekeken "World invasion Battelos Angelos "
Geluid was erg goed en voelbaar. :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

still life

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

WilliamB

O ja, vandaag mijn VDH interlink aangesloten op mijn SET.
Deze interlink is richtingsgevoelig.

Heb op het internet gezien dat `Ground End `op mijn UD kant moet.

Prima geluid,
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

cz79

Normaal gesproken zou de leesrichting van de tekst de signaalkant moeten zijn, en Vd Hul raadt idd zelf al aan de aardekant aan de 'source' zijde te houden

Marantz 81

Nee de kabel is niet richting gevoelig ,maar de afscherming is aan 1 zijde aangesloten

VDH geeft het aan als ground end

Ik heb dezelfde kabel en bij mij zit die verkeerd om dat ik de veronderstelling was dat aan die zijde de afscherming niet aangesloten was omdat ze praten over een END

http://www.vandenhul.com/userfiles/docs/Ground-End_Marking_Stickers.pdf

WilliamB

dan ben ik eigenlijk best benieuwd, hoe het zal klinken als je deze hebt omgedraaid.
Vond het toen al goed klinken toen je deze interlink op mijn SET had aangesloten.

Het lijkt nu met mijn nieuwe interlink of het hoog wat meer te horen is.
Erg mooi  hello
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

cz79

Citaat van: Marantz 81 op februari 12, 2012, 09:19:33
Nee de kabel is niet richting gevoelig ,maar de afscherming is aan 1 zijde aangesloten

VDH geeft het aan als ground end

Ik heb dezelfde kabel en bij mij zit die verkeerd om dat ik de veronderstelling was dat aan die zijde de afscherming niet aangesloten was omdat ze praten over een END

http://www.vandenhul.com/userfiles/docs/Ground-End_Marking_Stickers.pdf
ik zeg ook niet dat de kabel richtingsgevoelig is maar de tekstrichting is doorgaans de richting van het signaal OF in dit geval de richting van aansluiten in verband met de 'ground'

Marantz 81

Nee dat klopt want dat zei william over richting gevoelig

Zoals vdh het aangeeft vindt ik het verwarrend komt door men technische achtergrond ,maar weet nu hoe het zit

Ga hem eens omdraaien  :yes:

cz79

OK  :angel:
Maar wel aardig om te weten is dat bij nagenoeg iedere kabel de richting van de tekst aangehouden kan worden om hem goed aan te sluiten, of het nu gaat om signaalrichting of 'ground' of anders.

Stadium III

Vandaag bij William op bezoek geweest ! :-D

Naar ontvangst wat gedronken en door gegaan naar de HT ruimte
Ben er al eerder geweest en zoals al eerder gezegd heeft ie het mooi gemaakt

Bij binnenkomst eerst de opstelling eens bekeken en hij had de backrears wat naar achteren gehaald,dit was al wel goed en zo ook de plaatsing van de subwoofer bekeken apparte plek maar wie weet pakt het goed uit !
Nou eerst de Luxman gehoord die nu met de revisie en plaatsing speakers zeer lekker klinkt en die hij zeker niet weg moet doen
Maar goed we zijn voor HT gekomen en dat zullen we dan maar eens doen ! :evil:

Eerst ff een stukje transformers opgezet deel 2, William was bang dat er wat met zijn sub zou zijn maar goed volume gezocht en maar eens bij de sub gaan luisteren
Wat is het : poortruis dus niks ergs !

Goed dus op naar de 7005 en alles uit gezet kwa audyssey end !
De calibrator erin en de sub maar eens sweepen van 120 naar 20 hz
Goed 120 tot uhhh 40 hz en het was op nee dat kan niet, het moet lager kunnen !!!
Dus goed maar eens met de fase end gespeeld maar bracht geen suc6 dus back tot basic en sub verplaasten
De subwoofer staat nu achter in zijn ruimte waar hij ineens tot een 25 hz op de luisterplek doorging !
Kijk dit is beter !
Verder ff met de PEQ gestoeid op de sub zelfde alf subsonic flter en zo zijn we eruit gekomen
Naar dit gedaan te hebbn de Audyssey los gelaten en 6 meetpunten gedaan
William deed dit altijd anders en nu dus op mijn manier gemeten zeker wel dikke suc 6 !

Alles is meer in balans en het laag is nu rustiger maar meer aanwezig !
Dus dit maakt William een gelukkiger mens !
Nog wat muziek en films bekeken en tot de conclusie gekomen dat de XT versie goed zijn werk doet !

William bedankt voor food en drinks en tot weerziens !! :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marantz 81

Leuk luisterverslag  :yes: en mooi dat er weer eens winst is geboekt  pompom met de HT Dokter  :-D

lo

Kijk weer een mooi verslag van een interessante dag en werkzaamheden. Goed gedaan en hopelijk is William tevreden!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.