De SET van WilliamB

Gestart door WilliamB, januari 29, 2011, 16:58:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: lo op januari 28, 2012, 18:20:09
Morgen op bezoek bij William, wordt de 2e keer dat ik naar hem toe ga. Zijn gereviseerde Lux beluisteren en bekijken of er nog verbetering valt te behalen tav stereoweergave.
Waarschijnlijk ook nog wel even naar het HT materiaal luisteren en kijken denk ik zo maar.... :-D

Die Lux mag net zoals een Accu gewoon uitstaan en is al mooi
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WilliamB

Leo en ik zijn er ook erg blij mee.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

lo

 :yes:

Morgen breng ik ook de CD "dark side of the moon" mee. 5.1 CD-tje, ben benieuwd hoe of dat klinkt bij jou.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WilliamB

Erg leuk, ben benieuwd hoe die is.

Heb ook een aantal CD`s opnieuw beluisterd, en was weer zeer verrast.
Zal deze morgen ook laten horen.

En Arjan neemt morgen ook een aantal VDH interlinks mee, om op mijn SET te vergelijken.

Ben bang dat onze tijd morgen weer te kort is. :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Marantz 81

Ja ik heb er zin in hoor  pompom

Zoek een CD uit die je goed kent en vaak beluisterd hebt om de interlinks te verglijken  :-) neem ook wat cd,s en dvd,s mee 

Das meestal dat de tijd tekort is vorige week toen Lo en Zoldar hier waren was dat ook zo  :yes:

WilliamB

Ik heb mijn CD al klaar liggen. HB

Tot morgen.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Marantz 81


Whisper.nl

Citaat van: Marantz 81 op januari 28, 2012, 23:37:49
:-D HB

Veel plezier vandaag jongens. pompom

Lees graag de luister-verslagen  :yes:

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

WilliamB

Leo en Arjan zijn net de deur uit.
Was weer een gezellige middag, die uiteraard weer te kort was.

Arjan had een aantal interlinks meegenomen, en deze vergeleken op mijn SET.
Wouw, wat was dat een verrassing. Heb nooit geweten dat dit zo`n verschil was in diverse interlinks.

Leo en Arjan hebben ook mijn luidsprekers iets meer ingedraaid, wat direct een verbetering is in het stereo gebied.

Leo en Arjan, nog erg bedankt voor jullie bezoek.
Tot de volgende keer.

Groet William en Riet.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

Citaat van: wbrands op januari 29, 2012, 18:44:09
Leo en Arjan zijn net de deur uit.
Was weer een gezellige middag, die uiteraard weer te kort was.

Arjan had een aantal interlinks meegenomen, en deze vergeleken op mijn SET.
Wouw, wat was dat een verrassing. Heb nooit geweten dat dit zo`n verschil was in diverse interlinks.

Leo en Arjan hebben ook mijn luidsprekers iets meer ingedraaid, wat direct een verbetering is in het stereo gebied.

Leo en Arjan, nog erg bedankt voor jullie bezoek.
Tot de volgende keer.

Groet William en Riet.
Gaaf he die M&G`s, zeker ook als het naast leuke contacten ook nog een verbetering in het geluid geeft :yes:.

lo

Graag gedaan hoor.  :yes:
De tijd vloog  om idd, voordat ik er erg in had was het bij mijn vertrek alweer rond 17.45u. Dat krijg je d'r van hè als het leuk en gezellig is.

Zoals misschien bekend ben ik vorig jaar al een keer bij William en zijn vrouw te gast geweest samen met "onze Rob". Toen hebben we voornamelijk op HT gefocust in tegenstelling tot nu. Nu zijn we, Arjan william en ik, feitelijk de hele middag bezig geweest om zijn luxman in combi met zijn fronts te beluisteren.
Optisch is het plaatje in ieder geval veel beter in balans naar mijn smaak dan voorheen en het ziet er heel erg mooi uit zoals ook de recente foto's van William laten zien. Audiomeubel mooi in het midden tussen de front speakers en parmantig daar boven op de klasse A luxman versterker met zijn erg robuuste uiterlijk en dito knoppen.

Het eerste plaatje van William in de mulitspeler, secret garden waar William eigenlijk best wel hoog van op gaf. Hmmmmmm...... Tsja........ klinkt leuk maar om te zeggen...... WOW wat gebeurt daar..... nee, nog geen juich stemming dus. Zoals te zien is op de foto's heeft William twee heerlijke fauteuils staan om optimaal te genieten van het HT gebeuren, echter deze zit posities zijn natuurlijk niet ideaal om ten volle stereo te beluisteren. Dan maar eens achter de stoelen gaan staan....... hmmm....... wordt wel wat beter maar moet nog beter kunnen. Speakers verder ingedraait...... hééé dat begint de goede kant op te gaan. Stereobeeld wordt stabieler en beter aanwijsbaar. Instrumenten en performers hebben nu een eigen plekkie maar staan nog wel heel erg kort op elkaar. Dan maar eens op de knieën voor de twee zetels gaan zitten....... jawel hoor daar komt ie dan...... Heerlijk breed stereobeeld met veel meer ruimte tussen performers en instrumenten. Advies aan William is dus om de "luister driehoek" te optimaliseren met als voorlopig 1e schot voor de boeg voor stereo beluisteren een apparte stoel voor de twee fauteuils te plaatsen. Maar experimenteren hiermee en ook nog met de "speaker toe-in" gaat naar alle waarschijnlijkheid nog meer resultaat opleveren.

Arjan had nog wat interlinks meegenomen. (jullie weten inmiddels dat Ajan een echte verzamelaar is geworden en hij had een hele tas vol meegenomen.  :-D). Het waren drie vd Hull interlinks waarvan 1-tje door Arjan zelf in elkaar gezet. Met open monden van verbazing hebben we zitten luisteren. Jeminee wat knapt dat op zeg, heerlijk. Alle drie getest zoals William al even aangaf en er was een voorkeur voor twee stuks. Uiteindelijk langdurig geluisterd naar "the waterfall". Ongeloofelijk zei William, vanuit zijn vakgebied reagerend, dat dit kan!
Diverse CD's beluisterd, heerlijk strak laag, mooi midden en erg mooi hoog. Ik denk dat de Kef's op dat moment optimaal presteerden en een plaatje neerzetten en lieten horen wat erg veel verbeterd was tov toen we begonnen. Eigenlijk weer een erg leerzame ervaring.

Op zijn laatst nog even het HT gebeuren mogen "beleven" want dat is het daadwerkelijk met de sub die William heeft staan. Helaas zat ik ernstig op hete kolen en moest vlug naar huis. Ik ben bang dat ik nog een keer terug moet om alles echt helemaal ten volle te beleven :-D

Ik wil William en zijn vrouw hartelijk danken voor hun gastvrijheid en gezelligheid. Het was weer een meer dan leuke middag.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WilliamB

Leo, een mooi verslag van een geslaagde middag.
En natuurlijk ben je hier alltijd welkom.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Marantz 81

#178
Vandaag afgereisd naar William was lekker rustig op de weg en die 80 km zaten er zo op  :-)

Eenmaal aangekomen staat Leo ze,n wagen gewoon op de oprit  :? die is echt kind aan huis daar  :-P

Naar binnen werd hartelijk ontvangen door william even met hem en zijn vrouw en leo  :-D kennis gemaakt onder het genot van een bakkie koffie ,daarna was het tijd om naar zijn aparte luisterruimte te gaan wat mooi zeg helemaal afgewerkt met de hand van zijn vrouw en voorzien van alle luxe en comfort  :yes: toch wel stiekum heel erg jaloers zeker omdat hij geen buren heeft en maar aan die volume knop kan draaien wanneer die wil en zo lang als die wil wel een wens van mij om in de toekomst dit ook te hebben en geen zeikende buurman als ik eens een gezzelige avond heb , na tijdje te hebben gepraat de muziek opgezet en viel het toch wel beperkte stereo beeld op ,na de speakers flink te hebben ingedraaid werd het al een stuk beter en omdat de ruimte niet zo breed is en speakers vrij dicht op de muur staan is het wel van belang om in het midden te zitten we hebben diverse cd,s gedraaid secret garden , emma shapplin , dali cd , Blof ,trijntje oosterhuis

Tijdens de cd,s door hebben we de interlinks uitgewisseld en versterker op zelfde niveau laten staan eerst die van william zelf Profi gold >vdh the waterfall>vdh the bay C5>vdh The name>vdh The waterfall

Leuke vondt ik ook wel dat william zo enthausiast was over de grote verschillen in de muzikale weergave , met The waterfall gingen de speakers echt zingen hoor  notworthy the bay c5 was wat helderder in het hoog maar niet zo mooi strak in het laag en instrumenten meer achterwege ,the name klink het niet slecht en is opzich een prima kabel maar echt bijzonder is het niet ,toen daarna the waterfall er weer tussen ja daar was het weer  pompom toen haalde william zijn vrouw er ook even bij om van emma shapplin  :kwijl: te genieten ,verder is die Luxman echt een prachtige versterker

Hierna nog even HT we moesten eigenlijk al naar huis maar ja nog even smullen ,erg mooi zo,n sacd in 5.1  notworthy daarna nog een stukje Transformers  HB

Bedankt voor de gastvrijheid en hapjes drankjes ,tot binnenkort bij mij thuis  byebye

WilliamB

 Arjan het was erg leerzaam en gezellig.

Door jullie tips en ervaring klinkt mijn SET een stuk beter.
Ik ga eerst een interlink kopen, en later misschien een nieuwe of gebruikte CD speler.

Ben ook erg benieuwd naar jouw SET, en maak binnenkort een keer een afspraak.

Gr.William
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3