De SET van WilliamB

Gestart door WilliamB, januari 29, 2011, 16:58:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

WilliamB

#75
Vandaag zijn Stadium lll en Lo bij mij langs geweest.

Super gezellig en zeer leerzaam vond ik deze middag.
Mijn SR-7005 vergeleken met mijn Lux.L550.

Diverse CD`s en DVD`s beluisterd, en wij kamen tot de conclusie dat het stereobeeld niet erg klopte.
Zanggeluid was niet echt los, en het stereo was niet echt goed.

Hebben overal geluisterd, in de stoel, staand en achter de ht ruimte.
Rob en Leo hebben mijn luidsprekers iets naar voren gezet en het geluid was ineens veel beter!; meer los en beter stereo.
Heb nooit geweten dat dit veel uitmaakte!

Ook heeft Rob wat instellingen veranderd in mij SR7005, en mijn UD7006.
Wat precies weet ik niet, maar het geheel klonk gelijk een stuk beter.

Probleem was wel, dat mijn sub laag niet aanwezig was.
Mijn  twee Yamaha`s YTS-SW160 konden dit geluid niet produceren en zal een keer vervangen moeten worden, voor een andere sub.
Voor film prima, maar voor 5.1 SACD of muziek Blu-Ray komen ze toch wat tekort.
Ga dus binnenkort op zoek naar een nieuwe SUB.

Ik vond het echt een SUPER gezellige en LEERZAME middag.
Rob en Leo bedankt voor jullie gezelschap, deskundigheid, tot de volgende keer.

William
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Stadium III

Vandaag zijn we idd bij William binnen gevallen om zijn apparte HT ruimte te kunnen bewonderen
Ik ben gezellig door onze sociale taxi Leo BV opgehaald en we zijn naar William afgereisd !

Bij William aangekomen hebben we eerst wat bij geklest en wat thee op end voordat we naar de apparte ruimte gingen
Bij binnenkomst ruimte viel me wel op dat het zeer netjes was afgewerkt en alles in sfeer is met de rest van het huis !
De luidsprekers voor waren wat verder achter in de hoeken neer gezet en de surrounds om het 7.1 te maken staan wel heel dicht op de luisterplek
Naar wat beluisterd te hebben hebben Leo en ik onze stoute schoenen aangedaan en zijn we begonnen met de fronts te verzetten om ze het belangrijke stereobeeld te verbeteren
En dat lukte zeker tot een aangename verassing van William ! :-)
Toen we dit hadden berijkt ben ik ff verder gaan luisteren naar de surround weergave en heb de tip voor William gegeven om zijn surround back wat verder naar achter te zetten en uit elkaar wat zijn weergave zeker zal verbeteren
Naar nog wat stukje's film te hebben bekeken hebben we zijn subwoofers ook maar eens aangepakt
Volume even hard en fase's gelijk en crossovers helemaal open
Het resultaat wat we hiermee hadden is dat alles wat meer detail en rust gaf

Zijn subwoofers laten idd het echte sublaag niet horen en dat maakt in mijn ogen tov de rest van zijn installatie dat zijn subwoofers de zwakke plek zijn

Ik heb een gezellige middag gehad en ik weet zeker als William met zijn speakers end gaat schuiven luisteren en dan een Audyssey meting gaat doen nog meer kan genieten van een mooie installlatie in een zeer leuke en mooie ruimte !

Ow jah voor de subwoofer houden we wel ff contact !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

lo

Mooi omschreven Rob. Ik zal morgen ook nog een stukje posten. Zonet bij mijn dinertje net iets te veel wijn op om de zaken helder neer te schrijven :-P :schater:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

jrm

Leuke verslagen en de bevestiging wat een leuk en vooral leerzaam forum dit is!

Citaat van: lo op juli 03, 2011, 22:38:48
Mooi omschreven Rob. Ik zal morgen ook nog een stukje posten. Zonet bij mijn dinertje net iets te veel wijn op om de zaken helder neer te schrijven :-P :schater:

groet,

lo

Wordt echt tijd dat die keuken van je gereed komt!

lo

Zoals Rob al heeft om schreven gisteren gezamelijk naar William getogen om zijn HT set te zien en te beluisteren. Natuurlijk helemaal mooi als die in een apparte ruimte staat opgesteld samen met een Luxman stereo versterker.
Na een hartelijke ontvangst toch maar besloten om de HT ruimte op te zoeken. Ziet er heel erg netjes en verzorgt uit. Is een heleboel huisvlijt in gaan zitten waarvan het resultaat absoluut gezien mag worden. Zwevend plafond, gedempte muren, speciale vloer met dik tapijt. Niets is aan het toeval overgelaten. Zelfs de verlichting is "bioscoop waardig" pompom
Tsja en dan de zaken maar eens aan de gang slingeren. SACD (5.1) van Norah Jones verdwijnt in de speler. Klinkt zeer zeker niet verkeerd. Vervolgens............ (shit welke was dat nu ook al weer redface)......... stereo CD in de speler. Tsja....... euhhhh.......stereobeeld....... :no:. Dat moet beter kunnen. Front speakers een stukkie verder van de voorwand en een stuk ingedraaid. Warempel de performer staat nu keurig in het midden een 75 cm boven de speakers. Wat een minieme ingreep al niet voor resultaat kan hebben. De luxman versterker aangesloten en die laat een nog mooier plaatje horen, ook al is ie 27 jaar oud. notworthy William helemaal blij want in het begin begon hij zijn betoog dat het stereo gebeuren eigenlijk een deceptie was voor hem. Daarna natuurlijk het filmgeweld d'r op los gelaten in 7.1. Opvallend was dat wanneer de rear speakers in actie kwamen het geluid heel erg duidelijk tussen de twee riante zetels bleef hangen (midden van de ruimte). Op zich niet verwonderlijk daar deze speakers direct achter de stoelen zijn opgesteld. Dmv een veranderde plaatsing van deze speakers moet hier in de toekomst ook veel meer uit te halen zijn. Hebben we nu niet kunnen testen vanwege het feit dat William zijn kabels allemaal netjes onder de vloerbedekking heeft weggewerkt. En we willen natuurlijk geen "naam krijgen" in de trent van "daar heb je de Bob de (ver)bouwers weer :schater:.
Rob is nog een tijdje bezig geweest om een aantal instellingen te wijzigen waardoor de totale instalatie meer rust en detail weer begon te geven. Kan ie wel hoor, ons Robke. :yes:
We zijn er inmiddels van overtuigd geraakt dat William hele mooi spullen heeft, die opgesteld staan in een schitterende ruimte, en waar met aandacht voor plaatsing van de speakers en het "verankeren" van deze op de vloer. De set naar nog een veeeeeeeel hoger plan getild kan worden zonder noemenswaardige kosten. Wat hebben we toch een mooie hobby. :kwijl:
Als slotstuk mochten we nog eigen werk van William bekijken, filmpjes maken van zijn vakanties. Je zou bijna zeggen dat hij zijn roeping heeft gemist, hij zou zo in de wereld van documentaire makers kunnen stappen. Knap hoor pompom

Het is een gezellige middag geworden die voor William misschien wel meer heeft gebracht dan hij in 1e instantie verwacht had.

Ik wil William en zijn vrouw nogmaals danken voor de hartelijke ontvangst en de gezellige, goed verzorgde, middag.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WilliamB

Nou Leo, ik moest er even voor gaan zitten!
Superleuk verslag van onze middag. Heb het mijn vrouw ook laten lezen en die was ook net zoals ik onder de indruk.
Een verslag schrijven is niet mijn sterkste kant, maar die van jou zeer zeker!

Rob, ik ben al aan het kijken voor een andere SUB. Misschien een REL storm 3, of je moet een beter idee hebben.
Als het zo ver is, dan laat ik dit zeker horen. Moet wel eerst mijn ander twee subs verkopen.
Ga ook binnenkort mijn fronts op spikes plaatsen, en plaats deze op twee granieten platen.
Misschien ook iets voor mijn back speakers.

Mijn zieke Luxman vertrekt morgen naar HAL9000, gaat zeker goed komen.

Rob en Leo; jullie krijgen zeker van mij een tweede uitnodiging, als alles klaar is.

Groet, William
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Stadium III

Gaat helemaal goedkomen !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

joep

Haal je Lo in huis dan heb je al snel het idee dat de verhuizers bezig zijn.

lo

Volgens mij was het Rob die als eerste de speakers in zijn handen had..... :schater: :schater:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Musicman

Citaat van: wbrands op juli 04, 2011, 20:09:34
Nou Leo, ik moest er even voor gaan zitten!
Superleuk verslag van onze middag. Heb het mijn vrouw ook laten lezen en die was ook net zoals ik onder de indruk.
Een verslag schrijven is niet mijn sterkste kant, maar die van jou zeer zeker!

Rob, ik ben al aan het kijken voor een andere SUB. Misschien een REL storm 3, of je moet een beter idee hebben.
Als het zo ver is, dan laat ik dit zeker horen. Moet wel eerst mijn ander twee subs verkopen.
Ga ook binnenkort mijn fronts op spikes plaatsen, en plaats deze op twee granieten platen.
Misschien ook iets voor mijn back speakers.

Mijn zieke Luxman vertrekt morgen naar HAL9000, gaat zeker goed komen.

Rob en Leo; jullie krijgen zeker van mij een tweede uitnodiging, als alles klaar is.

Groet, William

HAL9000..........ff een vraagje aan jou.

Zou jij hier een Topic van willen maken, als jij deze amp onder handen neemt?
Ben benieuwd wat jij ermee gaat doen..... :wink:

Sorry voor deze Of Topic vraag.
(maar hieruit ontstaat weer een mooie, en vooral leerzame Topic!! notworthy)

Gr, Pat
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

WilliamB

#85
Hallo Pat

Ik zie HAL9000 vanavond, geef het wel even door.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Musicman

Citaat van: wbrands op juli 05, 2011, 11:44:53
Hallo Pat

Ik zie HAL9000 vanavond, geef het wel even door.


HAL maakt altijd wel een verslag van zijn projecten.
Maar als jij je goedkeuring hieraan geeft (en het hem vraagt), komt het zeker goed.

Toch wel spannend he......jouw amp uit handen te geven.
Maar HAL kennende komt dit helemaal goed.
Ik wens jullie beiden veel succes!!

Gr, pat
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

WilliamB

Gisteren mijn Lux weggebracht voor totale revisie.

Werd ontvangen door een zeer enthousiasten HAL9000, hello
Toen ik wat vragen had over techniek,kon ik daar bijna niet meer wegkomen.
Hij kan niet alleen goed repareren, maar ook dingen goed uitleggen.

Was begrijpelijk, zelfs voor mij ( leek in elektronica ) :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

WilliamB

Komt binnenkort weer een kleine update.

Heb advies gekregen van Stadium lll en Lo om te gaan kijken naar een andere Sub, en later een keer mijn ruimte opnieuw te laten inregelen.
Ik luister en kijk ongeveer 20% naar muziek, en 80% films.
Voor het luisteren naar CD`s gebruik ik mijn LUX.

Wil een sub hebben die goed is in het weergeven van muziek, maar zeker goed is in filmgeluid.
De Sub moet een goed laag weergeven,maar moet zeker in films voelbaar zijn.( als het nodig is )

Zit te kijken naar:

Rel r328 of r528
MJ Acoustics Reference l MK lll
BK Monolith ( gaat het waarschijnlijk niet worden )
Velodyne SPL-1200 Ultra ( heeft iemand deze staan ? )
SVS PC13 Ultra ( ga binnenkort naar luisteren, maar kan deze waarschijnlijk niet plaatsen ivm afmeting )

Heb nog even de tijd voor het bestuderen van diverse subs., en heb al diverse PM advies gehad van Stadiumlll

Laat wel hier iets weten wat het is geworden.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

drees62

Ben zelf heel tevreden over de REL Storm III. Speelt bij mij ook mee in stereo en laat bij films horen wat ie echt in huis heeft. Zijn voor rond de € 500 op de kop te tikken als occasionnetje  :wink: