Zoektocht naar een goede 4 disk NAS (is een 2 disk NAS geworden :-))

Gestart door jowa, juli 18, 2012, 22:01:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jowa

Doel is bij mij dat de NAS de storage over gaat nemen van de PC en o.a.:
- streamen van audio en video naar de verschillende devices in huis, waaronder een PC, een laptop, een iPhone, een SB en  een bluray speler
- foto albums
- downloaden

Doel is zo veel mogelijk te offloaden naar de NAS, dan kan de PC de deur uit voor een laptop.
Ook komt er nog een tablet bij rond de verjaardag van m'n vrouw clown1

xander32

Citaat van: jowa op juli 22, 2012, 22:28:16
...Ook komt er nog een tablet bij rond de verjaardag van m'n vrouw clown1

:-D


Prikt zij daar niet doorheen :roll:.

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jowa

Nee hoor. Ik ben er zelf niet over begonnen.
Ze meldde dat ze tablet wilde gaan kopen (in stilte  pompom pompom pompom)
Gevraagd wat voor type ze wilde gaan kopen. Wist ze nog niet.

Uiteindelijk kwam het er op neer dat ze een tablet wilde voor internetten, mailen en filmpjes kijken en muziek luisteren en zo nu en dan een docje maken.

Dus na haar verjaardag gaan we er één bestellen. Wordt zo goed als zeker een Android tablet  hello


Cornelis1921

Citaat van: jowa op juli 23, 2012, 16:43:31
Nee hoor. Ik ben er zelf niet over begonnen.
Ze meldde dat ze tablet wilde gaan kopen (in stilte  pompom pompom pompom)
Gevraagd wat voor type ze wilde gaan kopen. Wist ze nog niet.

Uiteindelijk kwam het er op neer dat ze een tablet wilde voor internetten, mailen en filmpjes kijken en muziek luisteren en zo nu en dan een docje maken.

Dus na haar verjaardag gaan we er één bestellen. Wordt zo goed als zeker een Android tablet  hello
Zo te lezen heeft de vrouwenemancipatie in huize jowa ook eindelijk zijn beslag gekregen: de vierde femistische golf - women goes electronic and digital. :-) clown1
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Slashhead

#35
Citaat van: jowa op juli 23, 2012, 16:43:31
knip.... Wordt zo goed als zeker een Android tablet  hello

Omdat je ook aan het streamen bent, zou ik van tevoren wel even goed bekijken welke TABLET apps beschikbaar zijn voor Android. Ik weet niet welk component je daarvoor gebruikt. Sommige fabrikanten hebben alleen maar (tablet) apps voor iOS.

jowa

Logitech heeft al een Android app.
Daarnaast worden er tegenwoordig meer Android telefoons en tablets verkocht dan Apple, zie het probleem daardoor niet zo snel.

Slashhead

#37
Squeezepad is een hele goede controller voor de Logitech, helaas alleen beschikbaar op iOS.

Squeezepad heeft een veel betere interface en heeft ook snelkoppelingen naar zoek opdrachten via internet links van de muziek waar je naar luistert. Je kunt dan in-app allerlei informatie opvragen.

http://www.squeezepad.com/

Kost iets van 8 euro in de App-store maar zeker de aanschaf waard als je een Logitech Squeezebox hebt.