Uw Favoriete Bron!

Gestart door Zoldar, december 07, 2011, 14:08:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Keuzes zat. Kies en licht toe waarom

(SA)CD speler
15 (37.5%)
Platenspeler
7 (17.5%)
Streamen (of PC Audio)
12 (30%)
Radio/DAB/internetradio
5 (12.5%)
Ipod
1 (2.5%)

Totaal aantal stemmen: 39

Cornelis1921

#30
Citaat van: Marco op december 09, 2011, 11:58:44
Streamen  :yes: ,het gemak dient de mens  8-)
:wink: Lazer op! Gemak richt de mensheid juist ten gronde! Zie maar eens wat de invoering van de CD teweeg heeft gebracht... juistem, niets meer dan nóg meer gemak! :wink:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Citaat van: Cornelis1921 op december 09, 2011, 12:08:14
Citaat van: Marco op december 09, 2011, 11:58:44
Streamen  :yes: ,het gemak dient de mens  8-)
:wink: Lazer op! Gemak richt de mensheid ten gronde! Zie maar eens wat de invoering van de CD teweeg heeft gebracht... juistem, niets meer dan nóg meer gemak! :wink:
Dat zei m`n opa ook over z`n lp`s  :-D.


Sander.

pg


[/quote]

Hoe hou je zoiets schoon? Dagelijks afstoffen? Of heb je toch een kap?
Ik vind de Pro-ject één van de mooiere spelers maar als ik zie hoeveel stof mijn kap opvangt  shutup
[/quote]

Hij sta gewoon zoals o de foto.
Lig een lp op die ik niet draai.
Stof het 1 keer per week af.

merlin

Citaat van: cz79 op december 07, 2011, 19:13:58
Mijn (SA)CD speler (SA15S1 vM) doet het uitstekend en geeft zeker met SACD een mooi plaatje, maar ik wil in de toekomst nog wel eens wat uit proberen met een mooie DAC en mijn Popcorn Hour C200.
Voorlopig blijft de CD speler nummer één

.. ben erg benieuwd naar je luister-vergelijking ! ...
op wat voor formaat staat je muziek op de popcorn? en wat voor interlinks vandaar naar je ... ? amp?
mvg
merlin
Amp.   Marantz PM-80
CD      Ph CD624
Box     Driade
LS       Monitor Cobra OFC
Tu       Pioneer F-303RDS
DVD    Ph 728
TV       Samsung
Mobiel  Bentley (grapje)

cz79

Nog geen interlinks tussen de PCH-C200 en enkel Flac (veel Highres).
Voordeel (wellicht) is dat de C200 ooit getest is door de ViFi en dat dit één van de spelers is met nagenoeg geen jitter (althans heel erg weinig jitter).

Een Metrum NOS Dac staat nog op het verlanglijstje.



Janver

Ik Wil mijn metrum DAC best wel eens uitlenen voor een dagje om te testen op je set :angel:
Hier kan uw reclame staan!

cz79

Lijkt me een geod plan, kom maar langs!

schieper

Heb nu sinds 2 weken een oude platenspeler aangesloten en ondanks de knak en piepjes is het toch heerlijk om te luisteren. Bevalt mij persoonlijk beter als de CD. Alhoewel die ook niet slecht is. Het meeste luister ik overigens naar de radio
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

QuattroNL

Ik ben al tijden een echte streamer man  HB
Gewoon het gemak. Alle muziek onder 1 knop (en 1 ab, ook voor volume).
Heb onlangs wel een Oppo gekocht maar blijf toch streamen.
Squeezebox Duet, coaxiaal naar de SR welke een beduidend mooiere DAC heeft dan de Duet.
Een mooie DAC staat nog wel op m'n lijstje (bijv. Metrum), al moet ik eerst het verschil (thuis) nog horen. In de winkel klonk het leuk maar ik moet het echt eerst thuis proberen. Komt volgend jaar wel.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

cz79

Citaat van: Janver op december 19, 2011, 10:17:15
Ik Wil mijn metrum DAC best wel eens uitlenen voor een dagje om te testen op je set :angel:
Lijkt het je dan leuk om eens langs te komen?

Janver

Citaat van: cz79 op december 19, 2011, 22:06:13
Citaat van: Janver op december 19, 2011, 10:17:15
Ik Wil mijn metrum DAC best wel eens uitlenen voor een dagje om te testen op je set :angel:
Lijkt het je dan leuk om eens langs te komen?

:yes:

Heb net al een pm gestuurd zonder dit bericht te lezen!
Hier kan uw reclame staan!

cz79

PM terug en de vraag waar j woont ....weet ik al dus gezellig een vergelijkje met een Metrum NOS dac en de standaard PCH-C200 en de Marantz SA15s1

QuattroNL

Citaat van: cz79 op december 19, 2011, 22:48:36
PM terug en de vraag waar j woont ....weet ik al dus gezellig een vergelijkje met een Metrum NOS dac en de standaard PCH-C200 en de Marantz SA15s1
Hmm...heb ook meer dan gemiddelde interesse in die M&G!  :yes:
(PM onderweg)
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Zoldar

Moon 300D DAC schuift graag aan  :lol:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

cz79

Allemaal helemaal leuk, maar ik moet dan wel echt thuis even overleggen.
Het begon namelijk met een klein testje met de Metrum, een 'officiele' M&G met meerdere mensen had ik eigenlijk voor later in gedachten en zal ik even in de groep moeten gooien.