cd11 le

Gestart door rudolf, augustus 04, 2011, 10:55:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rudolf

Omdat de cd17ki wel eens vreemde dingen doet eens gekeken naar een opvolger.
Een sa11s2 is mooi,nieuw voor 3200 euro of een 2e hands sa7,ook 3200 euro.
Ik heb echter beide niet beluisterd en heb iets anders gedaan,namelijk voor weinig een cd11 le aangeschaft.

In vergelijking met de 17 ki is voor mij de cd11 muzikaler.
De bas is meer aanwezig,maar ook strakker,dat is duidelijk.in het midden en hoog is er verschil maar moeilijker te beschrijven,in het hoog zijn er even veel details,in het middengebied,stemmen ed is er bij de 11 meer beleving,waarom? klank is anders?of meer details in de stemmen?

Als ik ga luisteren voel ik niet de behoefte om de cd17 te gebruiken,de voorkeur gaat uit naar de cd11,dus het experiment is in mijn ogen geslaagd.
Zou het niet bevallen dan zou ik hem verkopen om een van bovengenoemde spelers te kopen.
Ik ga er wel van uit dat deze nog mooier spelen?of is het anders en daarmee niet beter??

Als ik zie wat een cd11 klaarspeelt vraag ik me af wat de vooruitgang is?

Het is niet dat iets nieuws voor mij beter is,ofterwijl dat dit nu het beste is,de cd 17 is al erg goed.
Ik hoor soms ook dingen waarvan ik niet weet of het een detail op de cd is of een foutje van de speler,de 11 dus.
Maar al met al erg tevreden.

JohnWx

Citaat van: rudolf op augustus 04, 2011, 10:55:59
Omdat de cd17ki wel eens vreemde dingen doet eens gekeken naar een opvolger.
Een sa11s2 is mooi,nieuw voor 3200 euro of een 2e hands sa7,ook 3200 euro.
Ik heb echter beide niet beluisterd en heb iets anders gedaan,namelijk voor weinig een cd11 le aangeschaft.

In vergelijking met de 17 ki is voor mij de cd11 muzikaler.
De bas is meer aanwezig,maar ook strakker,dat is duidelijk.in het midden en hoog is er verschil maar moeilijker te beschrijven,in het hoog zijn er even veel details,in het middengebied,stemmen ed is er bij de 11 meer beleving,waarom? klank is anders?of meer details in de stemmen?

Als ik ga luisteren voel ik niet de behoefte om de cd17 te gebruiken,de voorkeur gaat uit naar de cd11,dus het experiment is in mijn ogen geslaagd.
Zou het niet bevallen dan zou ik hem verkopen om een van bovengenoemde spelers te kopen.
Ik ga er wel van uit dat deze nog mooier spelen?of is het anders en daarmee niet beter??

Als ik zie wat een cd11 klaarspeelt vraag ik me af wat de vooruitgang is?

Het is niet dat iets nieuws voor mij beter is,ofterwijl dat dit nu het beste is,de cd 17 is al erg goed.
Ik hoor soms ook dingen waarvan ik niet weet of het een detail op de cd is of een foutje van de speler,de 11 dus.
Maar al met al erg tevreden.

antwoord op je vraag van wat is er nou vooruit gegaan ik denk zelf niks

vroeguuhhhh werden spelers ontwikkeld op gehoor nu op specificaties  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

rudolf

Tja ik denk inmiddels hetzelfde,hij speelt de cd17 ki compleet weg,hoe meer ik luister en verschillende cd,s hoor hoe duidelijker het is.
Vandaar ook het experiment,alhoewel een weldenkend mens me voor gek verklaart,een speler van18 jaar voor de prijs van een nieuwe speler,instapper tenminste..

TurboMarco

De CD11le is gewoon een hele mooie en goede speler .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Whisper.nl

#4
Citaat van: Marco op augustus 04, 2011, 19:32:57
De CD11le is gewoon een hele mooie en goede speler .


stupid

Ik sluit me hier bij aan.

Groet Whisper

ps die speler koste toen fl. 9.000,--
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

TurboMarco

nwprijs sept 1992   8499 gulden ,en niet veel later gingen ze voor de helft over toonbank .

Voor de DAC7 moest toen veel betaald worden ,de CD10 was daarom ook een hele goede keuze met vrijwel dezelfde techniek maar toch een heel stuk goedkoper .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Whisper.nl

Hi  Marco,

Correct de cd10 is een hele mooie speler.

m.i. is de cd11le is ff een klasse beter.

http://marantzforum.nl/forum/index.php?topic=835.30

Er is hier reeds uitgebreid over nagedacht.

groet Whisper .
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

TurboMarco

Hi Hans ,

Ik heb zelf ook de 11le gehad en vond die net wat fraaier klinken dan de cd10 ,maar het grote prijsverschil vd cd11le tov de cd10 kan die niet  mi waarmaken .

Beiden zijn overigs erg netjes gebouwd .....voor het leven zeg maar  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Whisper.nl

Citaat van: Marco op augustus 05, 2011, 14:46:07
Hi Hans ,

Ik heb zelf ook de 11le gehad en vond die net wat fraaier klinken dan de cd10 ,maar het grote prijsverschil vd cd11le tov de cd10 kan die niet  mi waarmaken .

Beiden zijn overigs erg netjes gebouwd .....voor het leven zeg maar  :yes:

stupid

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

rudolf

Ik ben er blij mee in ieder geval.
Ik heb de lade en alle bewegende delen met sylecone olie gesmeerd,hoge viscociteit en alle stekkerverbindingen met contactspray behandeld.
Heerlijk,een apparaat waar nog wat aan te doen is ha ha,de lade loopt  erg mooi.

Is het toestel misschien van iemand van het forum geweest? ik heb hem gekocht in Delden en er zit een ander netsnoer op.
De binnezijde lijkt me ongewijzigd,lijkt me ook het beste??

Paul

Citaat van: rudolf op augustus 06, 2011, 07:49:16
Ik ben er blij mee in ieder geval.
Ik heb de lade en alle bewegende delen met sylecone olie gesmeerd,hoge viscociteit en alle stekkerverbindingen met contactspray behandeld.
Heerlijk,een apparaat waar nog wat aan te doen is ha ha,de lade loopt  erg mooi.

Is het toestel misschien van iemand van het forum geweest? ik heb hem gekocht in Delden en er zit een ander netsnoer op.
De binnezijde lijkt me ongewijzigd,lijkt me ook het beste??
Dan heb je hem waarschijnlijk bij Jan gekocht, die heeft veel mooie spullen staan.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

rudolf

Hij komt inderdaad bij Jan weg,niets mis mee.

TurboMarco

Volgens mij heeft Jan die van mij gekocht  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

rudolf

Oeps ik hoopte op een oud vrouwtje en weinig gebruikt en zo..
Wel altijd binnen gestaan zeker? HLP

JohnWx

Citaat van: Marco op augustus 06, 2011, 11:45:14
Volgens mij heeft Jan die van mij gekocht  :-)

Dan is ze er weer bij ons op het forum onze portiek snol de CD11le  pompom pompom pompom
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.