SA7001 KI of de CD-16....

Gestart door MO, juli 15, 2010, 23:40:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sander

Het is het tweaken niet waard als je huidige speler zonder tweaks naar jou gevoel al beter speelt in ieder geval.
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

mars

Citaat van: Sander Nolden op juli 16, 2010, 18:07:49
Het is het tweaken niet waard als je huidige speler zonder tweaks naar jou gevoel al beter speelt in ieder geval.


yeps!!!
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Zoldar

Citaat van: MO op juli 16, 2010, 13:45:41
Dusssss....

Een uurtje geleden met de CD-16 thuis gekomen.
Ik mocht de speler thuis proberen, aardig toch!
Zo heb ik beide spelers aangesloten en een paar nummers van een paar verschillende CD's beluisterd.
Gelijktijdig afgespeeld (duplicaatjes)

Mijn indruk op mijn setje (Densen, Hyperion):

De SA7001 KI vind ik beter.
Meer detail, beter in het hoog en in het laag.
De CD-16 komt hier een beetje sloom over en heeft niet zoveel diepte.

Nog even verder luisteren...  :-)

Eindelijk een vergelijking. Ik kom met de SA8003 vs een oudere CD52 mkII SE tot ongeveer dezelfde conclusies. Meer detail in het hoog. Ja eigenlijk gewoon veel meer detail. Ik hoor dingen die ik eerst niet hoorde in opnames. Meer punch in de bass en meer detail in de sub bass. (dark knight ost is erg goed hiervoor). De SA8003 is wel een stuk softer qua klank. Ik heb voor de SA8003 een andere interconnect gekocht om wat van de "bite" in de treble terug te krijgen. De CD-52 is wat rommeliger in het sublaag en dat is soms ook wel leuker dan het ultra strakke van de SA8003.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

TurboMarco

Meer punch in de bass zou bij mij geen welkome aanvulling zijn,ik zou liever het tegenovergestelde willen .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Maar welke geeft nu de meeste realiteit weer ? zoals het bedoeld is !
Als je met kabels moet gaan bij sturen klopt er iets niet volgens mij

En is een EQ geen optie voor je

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

 stupid

Een jr geleden hebben Mars en ik iets soortgelijks in zijn set toegepast,deze was dan van Philips maar het effect was duidelijk hoorbaar en bracht bij bepaalde opnames een kleine verbetering.
En bedenk dat de optie van EQ gewoon erg goedkoop is tov experimenteren met kabels en bovendien tig x doeltreffender is  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zoldar

Ken Ishiwata denkt daar anders over. Zie filmpje van enkele froum leden hier van een bezoek.

Nee. De SilverQab interconnects, met veel zilver, hadden het effect om het hoog nogal wat in te dammen. In combinatie met de wat schel klinkende CD-52 mkII SE was dat prima. Het balanceerde elkaar mooi. Maar de SA8003 is alles behalve shel of sherp en dan wordt het geheel te donker. Vandaar de switch naar de neutralere van den hul the Wave.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marvin

Citaat van: Marco op juli 20, 2010, 21:46:42
stupid

Een jr geleden hebben Mars en ik iets soortgelijks in zijn set toegepast,deze was dan van Philips maar het effect was duidelijk hoorbaar en bracht bij bepaalde opnames een kleine verbetering.
En bedenk dat de optie van EQ gewoon erg goedkoop is tov experimenteren met kabels en bovendien tig x doeltreffender is  :yes:

Helemaal mee eens....

JohnWx

Citaat van: Zoldar op juli 20, 2010, 22:31:16
Ken Ishiwata denkt daar anders over. Zie filmpje van enkele froum leden hier van een bezoek.

Nee. De SilverQab interconnects, met veel zilver, hadden het effect om het hoog nogal wat in te dammen. In combinatie met de wat schel klinkende CD-52 mkII SE was dat prima. Het balanceerde elkaar mooi. Maar de SA8003 is alles behalve shel of sherp en dan wordt het geheel te donker. Vandaar de switch naar de neutralere van den hul the Wave.


o natuurlijk sorry

wat Ken zegt is waar stom van me  frusty


ik leer het ook nooit
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

renes59

Kabels als toonregeling gaan gebruiken, het moet niet veel gekker worden.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

WimPeu

Citaat van: renes59 op juli 20, 2010, 22:52:58
Kabels als toonregeling gaan gebruiken, het moet niet veel gekker worden.

Kom op Rene, dat doe jij toch ook. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

renes59

Citaat van: WimPeu op juli 20, 2010, 23:05:27
Kom op Rene, dat doe jij toch ook. :-D
Ben de hele avond aan het wisselen. :-D
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

lo

Dat jij dat ook nog eens weer zou gaan doen notworthy notworthy :-o

groet,

lo

:wink:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Zoldar

Natuurlijk. Ik heb hier een heel rijtje hangen. Je moet wat als geen sansui 15 bands EQ hebt.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WimPeu

Citaat van: Zoldar op juli 20, 2010, 23:13:30
Natuurlijk. Ik heb hier een heel rijtje hangen. Je moet wat als geen sansui 15 bands EQ hebt.

Ik weet dat dit niet toerijkend is maar om mee te beginnen...

http://link.marktplaats.nl/361955409
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES