modificatie

Gestart door beginner, november 01, 2009, 17:59:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin

gewoon een hele dikke speaker neerzetten en je blaasd al die problemen de spouwmuur in ...  :-D

Mexicaanse Hond

Citaat van: MadVillain op november 04, 2009, 22:46:15
Hele interessante info! Waar heb je dat vandaan?
Van de Erato Hifi Test, een dubbelelpee met veel informatie en luister- en testmateriaal, samengesteld door Jan Kool.

Mexicaanse Hond

Citaat van: marvin op november 04, 2009, 23:20:37
gewoon een hele dikke speaker neerzetten en je blaasd al die problemen de spouwmuur in ...  :-D
Dat zeg ik, een beest van een subwoofer.  :-D Kom er maar in, Stadium III.  :wink:

Gouden Kabeltjes

Hoi,

Ik heb mijn CD speler laten modificeren, Marantz SA-15S1 (nieuwe klok, nieuwe uitgangstrappen, additionele voedingen, etc; in totaal ca. 1000 euro).
Ben niet ontevreden met het resultaat. Er zijn echter wel een paar kanttekeningen bij te plaatsen:

- Garantie (vervalt)
- Ga er van uit dat je elke euro die je in modificatie steekt nooit meer terugziet in re-sale value; sterker nog, ik vermoed dat de restwaarde ervan achteruit gaat (vergelijk het maar met auto tuning)
- Het effect wat je ermee kan bereiken kan de moeite waard zijn, maar doe het in verhouding tot het startpunt (ik zou zeggen maximaal tot zo'n 40% van de nieuwprijs van het apparaat - heb ik me zelf dus niet aan gehouden, inzicht achteraf), want anders kun je beter doorsparen voor the next level zeg maar, of inruilen

Stefan
Aurender N100H
Holo Audio May KTE DAC
Accuphase e5000
B&W804D3 + Gaia II
Townshend Isolda DCT interconnect + speaker kabel
Audioquest Carbon USB
Siltech SPX-20 + Octopus
Denon AH-D9200
Rega Planar 8 + Aphetta 2 MC
Rega Aria