Verschil SACD/CD deel twee......

Gestart door Ad58, november 09, 2009, 09:32:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Harmonie


"Ik ervaar precies hetzelfde! Hoe beter mijn set wordt hoe beter ik ook het verschil tussen kabels ed kan horen"

Het kunnen horen van verschillen tussen kabels is dus een criterium voor de kwaliteit van de set?

Wellicht kunnen goede kabels ook de verschillen tussen de componenten en bronnen (SACD) laten horen....
Mijn criterium voor een goede kabel....

Mexicaanse Hond

Ik hoor trouwens wel verschillen tussen SACD en CD, maar niet zoveel dat ik er het verschil in prijs voor over heb.

Sander

#17
Bah! wat een nare berichten allemaal over en weer.
Dat is niks voor dit forum. nonono

*on topic*

Ik hoor op mijn niet al te dure set toch wel verschil tussen SACD en gewone CD opname.
Mijn sr5002 is niet echt een ster in audio maar toch zijn de verschillen mij duidelijk in het voordeel van SACD.

Ik vind het wel jammer dat er zo weinig SACD's worden gemaakt.
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

HiFi gek

Ik heb gisteren Patricia Barber gedraaid op SACD , het album COMPANION .

Heb vergeleken tussen de cd en sacd opname .
SACD is op dit album veel beter dan de cd versie , zelfs aanzienlijk beter nog dan ik had verwacht .
De cd versie klinkt iel en klapt gewoon dicht qua informatie en luchtigheid , de sacd versie is een verademing op deze schijf .



Groeten  EDWIN  B

lo

Ben het volledig eens met de stelling hoe beter de set des te meer verschil in hardware en muziek mediums waarneembaar is. (eigenlijk een soort sneeuwbal effect) Sinds ik de SA-7 bezit heb ik al mijn CD's opnieuw ontdekt. De verschillen met mijn CD17MK3KI waren enorm groot en voorheen was ik hier ook erg sceptisch over :yes:

Misschien niet op zijn plaats in dit topic, maar heeft iemand al een mening over de CD's uitgebracht door STS digital met het "MW coding" process? (dit is overigens geen SACD)

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

MadVillain

valt daar de kharma test cd ook onder? want het is een cd wat door sts digital is gefixt

Maurice

Zojuist wat postings opgeruimd, om te voorkomen dat we een naar forum worden!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Harmonie

#22
"Ben het volledig eens met de stelling hoe beter de set des te meer verschil in hardware en muziek mediums waarneembaar is. (eigenlijk een soort sneeuwbal effect) Sinds ik de SA-7 bezit heb ik al mijn CD's opnieuw ontdekt."

Alle apparaten van de geluidsketen zijn verantwoordelijk voor het uiteindelijke resultaat.

Het begint bij de bron: de opname en de weergever van deze opname; de CD speler.
Ik beschik thans ook over de SA-7; tevens over de SA 7001 KI en 2 Sony's (SACD's) uit de ES serie!
Mij valt vooral ook op dat de 'gewone' CD's heel erg meeprofiteren van de SACD converter waardoor het verschil tussen SACD en CD vaak beperkt blijft!
Een fijn aspect is dat heden ten dage de kwaliteit van m.n. de goedkopere SACD spelers enorm is toegenomen, terwijl de prijs laag is te noemen.
Bij Correct in Rotterdam is momenteel de SA 7001 voor €349.- te koop.
En dit apparaat is natuurlijk niet 15 maal slechter dan de SA-7.... :-)

lo

Citaat van: MadVillain op november 11, 2009, 19:02:29
valt daar de kharma test cd ook onder? want het is een cd wat door sts digital is gefixt

Dat durf ik niet te zeggen omdat ik die niet heb maar als er "MW coding process" op staat wel.
Afgelopen VAD show de 12th edition van de audiophile test demo SACD gekocht bij Fritz de With van STS digital. Hierbij een aantal toegift CD's gekregen oa de marantz "because music matters, the very best of STS digital" en hierop staat dat die met MW coding process tot stand is gekomen. Ik moet zeggen dit klinkt erg goed  pompom.
In dit zelfde pakketje zat ook een CD van circle percussion, en hierop staat de volgende toevoeging: KHARMA AKASH recording technology. Misschien dat je dit ook op de door jou genoemde CD kunt vinden.

Groet,

lo

PS. Fritz is een veelzijdig man :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Citaat van: Harmonie op november 11, 2009, 19:55:59
Mij valt vooral ook op dat de 'gewone' CD's heel erg meeprofiteren van de SACD converter waardoor het verschil tussen SACD en CD vaak beperkt blijft!

Dat bedoel ik HB
CD weergave is er enorm op vooruit gegaan. Mbt verschil CD / SACD is het natuurlijk ook weer afhankelijk van alle wetenswaardigheden en feiten wat al een ander draadje loopt.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Sander

Citaat van: lo op november 11, 2009, 20:17:07
Dat durf ik niet te zeggen omdat ik die niet heb maar als er "MW coding process" op staat wel.
Afgelopen VAD show de 12th edition van de audiophile test demo SACD gekocht bij Fritz de With van STS digital. Hierbij een aantal toegift CD's gekregen oa de marantz "because music matters, the very best of STS digital" en hierop staat dat die met MW coding process tot stand is gekomen. Ik moet zeggen dit klinkt erg goed  pompom.
In dit zelfde pakketje zat ook een CD van circle percussion, en hierop staat de volgende toevoeging: KHARMA AKASH recording technology. Misschien dat je dit ook op de door jou genoemde CD kunt vinden.

Groet,

lo

PS. Fritz is een veelzijdig man :yes:

Wat is het MW coding proces?
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

lo

Citaat van: Sander Nolden op november 11, 2009, 22:09:48
Wat is het MW coding proces?

Ik zou het niet precies weten. Maar het zal wel een process stap zijn tussen opname en de uiteindelijke muziek op CD. Lekker duidelijk he :|. Helaas weet ik er niet meer van :no:
Misschien als iemand dit leest (Fritz bijvoorbeeld) en het weet we de info krijgen.

groet,

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Mexicaanse Hond

Citaat van: Sander Nolden op november 11, 2009, 16:23:45
Bah! wat een nare berichten allemaal over en weer.
Dat is niks voor dit forum. nonono
Mijn oprechte verontschuldigingen. Normaal ben ik een rustig en zachtmoedig mens, maar soms dan sla ik aan. Ik ben niet voor niets Mexicaanse Hond.  :wink:

HiFi gek

Citaat van: Sander Nolden op november 11, 2009, 22:09:48
Wat is het MW coding proces?


Ik heb geen flauw idee , maar gezien mijn erg goede band met Fritz de With van STS-Digital zal ik hem vandeweek bellen hierover wat het precies inhoud .



Groeten  EDWIN  B

lo

Citaat van: HiFi gek op november 12, 2009, 17:39:44

Ik heb geen flauw idee , maar gezien mijn erg goede band met Fritz de With van STS-Digital zal ik hem vandeweek bellen hierover wat het precies inhoud .



Groeten  EDWIN  B

Dank je Edwin HB

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.