Marantz ST 15 S1

Gestart door Wijnand, maart 04, 2009, 01:31:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wijnand

Ik overweeg een nieuwe tuner. Is de Marantz ST 15 S1 iets? Hij heeft ook DAB ,voor mij wel interessant.

gerard

Ha, nog een radio liefhebber?

Wat ik er zoal over lees is dit een prima tuner, ook lekker veel voorkeuze zenders.
Een goede tuner is net als een goede cd speler , z'n geld meer dan waard.

Zelf heb ik een half jaar geleden een nieuwe rega tuner gekocht voor € 700,-
Ik luister gewoon via de kabel.
Bij een aantal zenders is de geluidskwaliteit / ruimtelijkheid zeer goed, beter dan met mijn sacd/dvd speler!!!

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

joep

Het is alleen stom dat er geen afstandsbediening bij zit. Je hebt er dus de afstandsbediening van een Pm-15 of Pm-11 bij nodig. Verder is het een goede tuner. Ben wel bang dat DAB hier in Nederland helaas geen toekomst heeft.

audiofreak1

Citaat van: joep op maart 04, 2009, 15:36:32
Het is alleen stom dat er geen afstandsbediening bij zit. Je hebt er dus de afstandsbediening van een Pm-15 of Pm-11 bij nodig. Verder is het een goede tuner. Ben wel bang dat DAB hier in Nederland helaas geen toekomst heeft.

Perfecte tuner die ook te bedienen is met iedere universele AB die Philips/Marantz codes ondersteund.
DAB werkt goed, alleen aanbod is slecht. Geluidskwaliteit van DAB is niet bijster goed, FM klinkt erg fris.
Ben zeer tevreden met de combi.
Marantz PM15, SA15, ST15, Sony RDRHX900, Mission M53, Audioquest Diamondline and Sidewinder interlinks, Hyperwire silverline speakercable

Wijnand

Bedankt voor de reacties. Ik weet ook wel,dat DAB  niet echt doorbreekt, maar op de plek waar hij komt te staan, heb ik geen kabel en ik luister vnl klassiek. Boven op mijn luisterkamer heb ik een Onkyo T 9090II. Die gaat echt nooit meer weg.