gebalanceerd of ongebalanceerd

Gestart door cheese, februari 19, 2009, 13:18:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cheese

Hallo heren,


Je kan een cd speler op deze manieren aansluiten heb ik gelezen...maar wat betekend het precies en wat zijn de verschillen en voordelen?

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

joep

Tegen de verwachtingen in heb ik altijd ongebalanceerd beter gevonden dan gebalanceerd. De soort interlink had meer invloed.

HiFi gek

Ik gebruik zelf de ongebalanceerde cinch in en uitgangen terwijl ik ook volledig gebalanceerde XLR in en uitgangen heb .

De reden hiervoor is dat via de gebalanceerde XLR in en uitgangen ook het geluidsniveau in decibellen flink toeneemd .
En aangezien mijn boxen een gevoeligheid hebben van 93 db bij 1 watt valt dan de volumemeter niet naukeurig genoeg meer te regelen .
Een kleine verdraaiing van de volumemeter geeft dan meteen een forse geluidstoename en dat vind ik genoeg reden om te kiezen voor de ongebalanceerde cinch versie .


Groeten  EDWIN  B

MadVillain

Maar waarom zou je voor xlr kiezen? Zelf heeft mijn cd14 ook de mogelijkheid. Maar ik zou echt niet weten waarom ik die zou moeten gebruiken.

Wat zijn de voor- nadelen?

HiFi gek

Bekent van XLR is dat je over grote afstanden het audiosignaal kan transporteren zonder enig signaal verlies .
Daarom wordt het vooral in opname studio's veel gebruikt .
Op huiskamer installaties is dit uiteraard niet van toepassing met die grote afstanden .
Tevens wordt er gezegt door diverse audiowinkels dat XLR beter klinkt dan Cinch op huis installaties , maar sommige winkeliers zeggen weer van niet .

Een moeilijk verhaal dus naar mijn iedee .



Groeten  EDWIN  B


Wijnand

Ik denk,dat je oren de beste raadgevers zullen zijn. Soms kan geball. goed klinken, vaak ook niet. In mijn geval met een Accuphase E 308 en de CD 14 vind ik ongebalanceerd toch mooier. Ik gebruik de Kimber KS 1021 cinch.