Marantz CD5001 vs Sony X202ES

Gestart door MO, januari 29, 2009, 18:50:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MO

Heb hier een Sony X202ES staan en ben benieuwd wat jullie hiervan vinden. (zonder AB helaas...)
Ben nu wat CD's aan het beluisteren en klinkt lang niet slecht!

Iemand ervaring met deze speler? (JWX???)

Groetjes,

Marc
bla

MO

Na wat vergelijken ed besluid ik toch de Marantz te houden en de Sony staat nu op MP.

Groetjes,

Marc
bla

JohnWx

Is zou voor de ES gaan maar dat is persoonlijk en puur gezien naar de voeding de componenten en de bouw

maar ja ik ben jwx


succes met jouw juiste keuze
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

MO

#3
Bedankt voor je reactie (had ik vroeg of laat wel verwacht).
Je zal gelijk hebben ivm de voeding etc. maar daar heb ik geen verstand van (hij voelt in ieder geval wel een stuk steviger aan). Echter is het geluid in mijn oren niet veel beter/slechter tov de marantz....

Wat doet de voeding eigenlijk met het geluid? of hoe belangrijk is dit?

Bedankt weer!
bla

SB_Marantz

Een voeding (de naam zegt het eigenlijk al) voorziet de diverse circuitjes van spanning in VDC. (gelijkstroom)
Uit de wandcontactdoos komt 230 VAC (wisselstroom) zodra je de versterker of cd speler inplugt en aanzet komt er spanning op de primaire wikkeling van de transformator te staan.
De diverse wikkelingen converteren of beter gezegt transformeren (TRANSFORMATOR) dit naar een lagere spanning, 2 x 50 VAC bv.
Dan heb je nog de zogenaamde hulpspanningen om bv lampjes of een ander circuit van de juiste spanning te voorzien.

Nadat de spanning naar een lagere spanning getransformeerd is wordt deze gelijkgericht naar VDC.
Van wissel naar gelijkstroom dus, daar apparaten op gelijkstroom werken.

Daar deze getransformeerde spanning nog wat rimpels vertoont wordt deze bv in versterkers gelijkgetrokken door de voedings elco's ( die dikke knollen in je versterker) waarmee de spanning geschikt is gemaakt om de diverse circuitjes van schone en een constante stroom te kunnen voorzien.

Simpel maar duidelijke uitleg dacht ik zo?  pompom

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

MO

Mijnheer Marantz.... duidelijk, cheers!

Nu ben ik er eigenlijk nog steeds niet uit welke speler te houden (en dus welke te verkopen)....
Luxe probleem dacht ik zo!

Heb dus de twee spelers aangesloten op m'n pm7001; 1 op de cd en de ander op de dvd/aux uitgang en met 2 identieke CD's gelijktijdig beluisterd en gelijke draadjes gebruikt.... ik hoor het niet of amper (lijkt of de ES wat feller in t hoog is en de 5001 wat meer bazzz geeft)

Kijk wel wat er MP gebeurt ( http://link.marktplaats.nl/225334764 ) met deze "high end" speler....

Bedankt voor de heldere uitleg!
bla