welke cd speler ?

Gestart door Marantz 81, januari 22, 2009, 20:48:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marantz 81

hallo

ik heb nu een SR5002 met DV4001  Hoofdspeakers KEF Q5 en ben er heel tevreden mee  :-)

alleen helemaal niet  :no: als ik cd,s luister  nopompom

nou vraag ik me af of het nut heeft om een hele goede cd speler tweedehands aan te schaffen omdat de versterker op gegeven moment ook de zwakke schakel wordt

ik zit wel eens op marktplaats te kijken maar wordt niet wijs uit die oudere type,s ,wat de kwaliteit ervan is

kunnen jullie mij daarbij helpen ??

groeten Arjan

Totofan

Ik heb zelf de SA7001, en ik ben er heel tevreden mee, en doet het altijd.
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Maurice

Citaat van: Marantz 81 op januari 22, 2009, 20:48:06
hallo

ik heb nu een SR5002 met DV4001  Hoofdspeakers KEF Q5 en ben er heel tevreden mee  :-)

alleen helemaal niet  :no: als ik cd,s luister  nopompom

nou vraag ik me af of het nut heeft om een hele goede cd speler tweedehands aan te schaffen omdat de versterker op gegeven moment ook de zwakke schakel wordt

ik zit wel eens op marktplaats te kijken maar wordt niet wijs uit die oudere type,s ,wat de kwaliteit ervan is

kunnen jullie mij daarbij helpen ??

groeten Arjan
Ja, dat heeft wel degelijk nut!
Ik denk dat het zinvol is om vanuit een budget te werken, dan wordt het wat makkelijker om advies te geven.
Afhankelijk van leeftijd, kun je kijken naar bijv een cd5001 (recent model), CD6000 OSE (ca 10 jaar oud) of CD67 SE (voorloper van 6000), of nog ouder bijv een CD72 wat een dijk van een cd-speler moet zijn (Marco, help ff).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

bramdg

#3
Ik persoonlijk opteren voor een CD5001 of een CD6000ose (heerlijke speler !!!!)
voor een CD6000KI zou ik niet gaan, daar die zeker wel iets te hoog in prijs nog gaan denk ik.

Denk dat deze modellen uiterlijk nog nog mooi zouden passen bij je SR5002

Of misschien zelfs al een 2ndhand cd6002 ?
(weet wel niet als deze regelmatig worden aangeboden en wat zo de richtprijs is dan),
maar deze speelt zelf al mp3 (en heel goed ook !!!)

Ja maar zoals Maurice zegt een max budget zou handig zijn :-) anders een SA-7S1 ???
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

cheese

ik heb een cd 6002 die binnenkort te koop komt.

gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

bramdg

Dus cheese de koop is al rond ? of nog steeds op zoek ?
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

SB_Marantz

De speakers en de akoestiek zijn altijd de zwakste schakel.

Wat valt je tegen tijdens stereo weergave?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

cheese

nee bram mijn beslissing is genomen alleen geen tijd gehad deze week.

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Marantz 81

#8
bedankt voor de info tot nu toe  :-)

budget ligt rond 150/200 euro daar kun je nu een cd5001 voor kopen

maar wil het liefst nog beter daarom zat ik te denken aan een 2de hands wat oudere betere cd speler  aan de andere kant heb ik ook zoiets van heeft het wel nut om een cd speler van een hogere kwaliteit als versterker te nemen  :roll:

speakers ligt het niet aan ,klonken helemaal naar men zin (ja beter kan en wil je het altijd  HLP)op vorige versterker SR4021 met harmon kardon DV31 en nog steed in dezelfde ruimte , nu mis ik de defenitie totaal op die dv4001 en schelle hoge tonen lage tonen lopen niet door en het geluid komt niet naar voren zo klinkt het   :gaap:

omdat ik hem toch nog niet verkocht heb heb ik die HK DV31 ook weer even aangesloten om verschil te horen dat klinkt al stuk beter , ga niet hetzelfde stereo niveau halen met de SR5002 dat wist ik al toen ik hem kocht ,maar ja luister en kijk graag dvd,s  :yes:

wordt nu alleen beetje verdrietig  :cry:  als ik cd,s luister  frusty

Maurice

Citaat van: SB_Marantz op januari 23, 2009, 11:08:14
De speakers en de akoestiek zijn altijd de zwakste schakel.
Ben ik niet met je eens. Dit impliceert namelijk dat je met budget cd-speler en versterker oneindig het geluid kan verbeteren door akoestische verbeteringen en steeds betere luidsprekers er aan koppelen. Zolang de versterker maar voldoende vermogen heeft.
Mijn ervaring is duidelijk anders, en namelijk dat de meeste mensen veel te dure speakers op de rest van de set hebben aangesloten. Ik denk dat 90% van de mensen nog geen 50% van de mogelijkheden uit de speaker haalt.
Ik heb daarom ook grote upgrades gehoord, door enkel een betere voorversterker of een andere cd-speler.
De zwakste schakel bepaalt in hoeverre je kunt upgraden, maar in de praktijk is dit zelden de luidspreker.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

SB_Marantz

#10
Klopt helemaal wat je zegt.
De speakers zijn altijd de beperkende factor.
En ja,met een budget CD speler en versterker kun je tot grote hoogte komen.

Let wel dat je er een beetje kwaliteit aan hangt dus geen yokohama ding ofzo.

Ik las straks ook iets over meer controle met meer vermogen.
Het enige verschil tussen versterkers met meer vermogen is inderdaad het vermogen.
De zwaardere versterker zal meer clipvrij vermogen kunnen leveren, that's it.

Ik heb ondertussen meer dan 100 versterkers van uiteenlopende merken over de vloer gehad van een simpele Akai tot een peperdure Krell en Mark Levinson.
Ook kwam er een KR enterprise aan de beurt.

Het leuke is, een Marantz 1060 ''klinkt'' oftewel versterkt net zo goed wat ook de functie van een versterker is.
Niet meer en niet minder.
Wel gereviseerd uiteraard zodat er geen ouderdomsverschijnselen kunnen meespelen.

Natuurlijk zijn er verschillen te horen maar deze vallen reuze mee.
Ik blijf het nuance verschillen vinden en zou het soms willen omschrijven als timbre verschillen.

Dit uiteraard op verschillende speakers getest en binnenkort organiseer ik ook weer een vergelijkende test.
De uitslag zal op audiofreaks te lezen zijn.
Ik maak ook een lijst waarop de luisteraar de versterker op verschillende punten kan beoordelen.
Verder gaat mijn 1060 zich meten met oa een Accuphase welke een factor 10 meer gekost heeft.
Gaat het ding 10 x beter klinken?
We zullen zien.  :-D :-D
Ook gaat het beest model 500 mee.
De test zal blind gedaan worden.

Voor mij is deze ''materie'' zo helder als het maar zijn kan.

Op het hififorum hebben ze dit soort testjes ook meerdere malen gedaan en de uitslag van één test was dat er geen verschil te bespeuren was tussen een ASR emitter van duizenden Euro's en een simpele Sony van een paar honderd Euro.

Bizar heh?!

Ga maar eens een keer direct schakelen met het volume binnen 1 db afgesteld, je zult versteld staan wat onze hersenen tijdens het af en aan koppelen met je doen. :wink:






Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

TurboMarco

Citaat van: SB_Marantz op januari 24, 2009, 00:11:58
Op het hififorum hebben ze dit soort testjes ook meerdere malen gedaan en de uitslag van één test was dat er geen verschil te bespeuren was tussen een ASR emitter van duizenden Euro's en een simpele Sony van een paar honderd Euro.

Bizar heh?!






hier hebben alle mensen gehoord wat een groot verschil een voorversterker kan betekenen,ook het blind switchen van dac's merkte de luisteraars op.

ook wel bizar eigenlijk  :roll:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

SB_Marantz

#12
Was het uitgangssignaal binnen 0,5 db gelijk van beide spelers?
Dit fluctueerd namelijk nogal en kan de vergelijking aardig verwarrend maken.

De ene speler / DAC heeft een output van 1,8 V en bij de andere kan dit makkelijk 2,3V of zelfs hoger zijn.

Van te voren afstellen mbv een scope is de juiste weg.
Mits je een var. output hebt anders moet je andere ingrepen toe gaan passen.

Dit geld uiteraard ook voor versterkers.  :wink:

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

TurboMarco

Nee niet gemeten,wel beluisterd.

maar idd het verschil in output zou er wel degelijk mee te maken kunnen hebben evenals de compleet verschillende componenten en bouwwijze.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

SB_Marantz

Ik ben er ook mee op mn plaat gegaan in het verleden hoor.
Vooral met versterkers vergelijken.

Ook leuk wanneer de ''andere'' eindversterker een andere ingangs impedantie heeft en de output dus 1 db'tje lager wordt.

''Ja, deze eind of pre klinkt alsof er meer rust in het beeld zit''

Logisch!  :wink:

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM