Geen uitvoer geluid meer bij gebruik HDMI?

Gestart door drees62, januari 19, 2009, 11:56:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

drees62

Het blijkt dat, indien ik mijn DVD-speler (DV6600) via HDMI op de receiver (SR8001) aan sluit en de receiver het signaal via HDMI output 1 naar mijn beamer uit laat sturen, ik helaas (zodra de DVD een HDMI signaal afgeeft) geen signaal meer krijg uit de COAX-aansluiting.

In de oude situatie had ik voor het geluid een coaxiale interlink tussen de receiver en de DVD-speler en een HDMI-kabel voor het beeld. Ik had dan in het menu van de DVD de optie HDMI-audio op "off" staan. Dit werkte dus prima!

Het enige wat ik veranderd heb is nu de receiver als switch gebruiken omdat ik maar één (HDMI-) kabel naar de beamer wil gebruiken. Het werkt ook wel, maar dan moet ik het menu van de DVD-speler de optie HDMI-audio weer op "on" zetten anders geeft ie geen geluid weer.

Heeft iemand hiervoor een verklaring en is het mogelijk het geluid toch via de coax. uitgang weer te geven. Of is HDMI net zo goed? (ik ben er nog niet mee aan het testen geweest).






Stadium III

Het is zo dat als je audio via HDMI laat gaan dat je eventueel over de coax 2.0 krijgt of igg helemaal niks

In princiepe als je alles naar de 8001 laat gaan zou ik alles via hdmi laten doen
Dus de coax niet meer gebruiken

Heb je verder DRC en DOWNSAMPLING afstaan ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

drees62

Citaat van: Stadium III op januari 19, 2009, 17:35:28

Heb je verder DRC en DOWNSAMPLING afstaan ?

Deze optie zitten in het menu van de DVD neem ik aan? Volgens mij staat alles op bitstream, zal het even nakijken.

Stadium III

Idd in de dvd speler

Verder kun je die het beste uitzetten en als het kan op bitstream

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4