Verschil tussen CD 17 MK2 en CD 17 MK2 KI ???

Gestart door mariantz, december 14, 2008, 18:01:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mariantz

 :? :?
:? :?

Hallo forumleden.

Is het verschil tussen de CD 17 MK2 en de KI versie erg groot of wordt het vaak overdreven???

Graag zou ik van de forumleden,die de spelers heben of kennen wat meer informatie krijgen aub.

Mvg  byebye byebye

JohnWx

er is op google zeer veel te vinden over deze 2
alleen jij bepaalt het prijsverschil tussen de 2 spelers


de een vind de cd 17 al helemaal top en andere vinden de ki veel beter ?


succes



Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

HiFi gek

Citaat van: jwx op december 18, 2008, 12:17:53
er is op google zeer veel te vinden over deze 2
alleen jij bepaalt het prijsverschil tussen de 2 spelers


de een vind de cd 17 al helemaal top en andere vinden de ki veel beter ?


succes


Ik heb al diverse keren gelezen dat een hoop mensen totaal geen verschil konden waarnemen .
Zelf weet ik het niet omdat ik nooit vergeleken heb .
Ik heb vroeger de CD17-Ki gehad , het was een prima apparaat en functioneerde naar volle tevredenheid .

Groeten  EDWIN  B




Maurice

Er zijn mensen die geen enkel verschil horen tussen welke cd-spelers dan ook. Ik denk zelf dat de verschillen niet zo groot zullen zijn (niet zo groot als met de cd-14). Zelf echter nooit beluisterd, dus kan er niet over oordelen. De meeste klankverschillen zitten op mijn gehoor in DAC's en die zal niet wezenlijk anders zijn.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Bearke65

Citaat van: Maurice op december 20, 2008, 12:01:35
Er zijn mensen die geen enkel verschil horen tussen welke cd-spelers dan ook. Ik denk zelf dat de verschillen niet zo groot zullen zijn (niet zo groot als met de cd-14). Zelf echter nooit beluisterd, dus kan er niet over oordelen. De meeste klankverschillen zitten op mijn gehoor in DAC's en die zal niet wezenlijk anders zijn.

Ik heb in het verleden diverse Marantz CD spelers met elkaar kunnen vergelijken. De verschillen tussen die twee zijn niet zo heel groot, de CD 17 MK2KI lost wat fijner op in het hoog is wat transparanter. De "normale" CD17 is iets wolliger en kleurt iets meer (moeilijk te omschrijven maar het is een typische, enigszins kunstmatige kleuring) .

De verschillen tussen de CD 17 MK2KI en een standaard CD14 zijn daarentegen weer veel groter. De Cd14 is, direct waarneembaar, een heel stuk stiller en klinkt, zeker vergeleken met de CD 17 MK2 veel natuurlijker. Het laag is van een andere orde (veel dynamischer en dieper) en het hoog is natuurlijker.

Veel luisterplezier,

AJ
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

MadVillain

 stupid Ik heb precies hetzelfde ervaren met de cd17ki en de cd14  stupid

cheese

ik heb een cd6002 en een echte upgrade zou dus naar de cd 14 zijn.....


gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Bearke65

Citaat van: cheese op januari 09, 2009, 22:14:32
ik heb een cd6002 en een echte upgrade zou dus naar de cd 14 zijn.....


gr cheese

Dat zal inderdaad een behoorlijke upgrade zijn ... de CD14 is van een totaal andere kwaliteitsklasse als de cd6002
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

scanspeakman

je gaat dan ook naar een gebalanceerd ontwerp. erg mooi als de rest van je apparatuur dat ook accepteerd. ik vind de cd14 één van de mooiste spelers uit het verleden van marantz maar de prijzen vind ik een beetje "wat de gek er voor geeft". zelf hou ik het toch bij mijn cd6002 en ga tzt voor een andere zelfbouw dac.

Scanspeakman

cheese

ja ik weet het ookniet helemaal......heb de 6002 en mis toch wat ruimtelijk geluid en had er op dit gebied meer van verwacht.....

ga eens rustig denken wat ik wil.....en ondertussen alle kleine verbeteringen die ik nog kan doen doen....ander stekkerblok bv....

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Sander

lekker zelf gaan luisteren en kijken of het klankverschil ook het prijsverschil goed maakt
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink