cd 6002 of cd 17

Gestart door cheese, november 12, 2008, 09:13:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cheese

hallo allemaal,



Ik dacht er helemaal uit te zijn, geen nieuwe dvd speler maar eerst een cd 6002 er bij en dan een nieuwe dvd en/of blu ray speler...........maar......

ik natuurlijk weer lezen en lezen op het net en ik lees dan heel veel goede recencies over de cd 17.....wat is nu wijsheid een nieuwe cd 6002 nemen of een 2e hands cd 17.....want ze kosten ongeveer hetzelfde.

groeten Cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

TurboMarco

Afgaande van het uiterlijk zou ik voor de CD-17 gaan,ik vind de premium lijn van Marantz nu eenmaal mooier dan de range lijn,welke van de twee technisch beter is weet ik niet ,ook zou ik niet weten welke mooier klinkt,het voordeel van een nieuwe speler is wel dat er garantie op zit en bij een gebruikte speler kan er natuurlijk ook wel wat stuk gaan,dus houd er wel rekening mee dat  wanneer je een gebruikte speler koopt je wat geld achter de hand houd voor evt reparaties .

grtz Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Jantje

Zonder enige twijfel de CD17. De CD6002, alhoewel die niet slecht klinkt, klinkt echter minder dan de cd17, de bass van de 17 is beter en dieper en het hoog is een stuk rustiger.
Marantz PM17
Marantz CD17MKII
Focal JMLab 714V
Oehlbach NF214, Supra Ply 3.4/S

Voor surround:
Denon AVR-3802, via pre-outs op PM17 en PM66SE-KI.

scanspeakman

Citaat van: Jantje op november 12, 2008, 10:50:33
Zonder enige twijfel de CD17. De CD6002, alhoewel die niet slecht klinkt, klinkt echter minder dan de cd17, de bass van de 17 is beter en dieper en het hoog is een stuk rustiger.

Naast elkaar gehoord?

Scanspeakman

cheese

ja daar ben ikmook wel benieuwd naar nu je het zo zegt.

groetjes Cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

HiFi gek

Neem de cd17

Groeten  EDWIN  B

scanspeakman

Citaat van: HiFi gek op november 16, 2008, 18:49:48
Neem de cd17

Groeten  EDWIN  B

Neem de SA7-S1  :roll:

Scanspeakman

cheese

ja dat wil ik wel....maar wat kost dat?


Groeten Cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

scanspeakman

Citaat van: cheese op november 17, 2008, 11:53:50
ja dat wil ik wel....maar wat kost dat?


Groeten Cheese

duizendje of 7.....bijna zelfde prijsklasse.....

Scanspeakman

cheese

is mij toch wat te veel van het goede.....kan bruintje niet trekken.....denk dat mij vrouw gek word als mijn hobby dergelijke bedragen gaat kosten.

groeten Cheese.
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

cheese

nou het is eindelijk zo ver......heb vandaag een zwarte cd 17 mkII opgehaald en ik moet zeggen dat jantje gelijk had.....

Hij klinkt echt een stuk beter dan de cd 6002 en dan vooral de bas is veel strakker en het geluid is ruimteijker/gedetailleerder.....ben er erg blij mee en zit de hele avond al heerijk te luisteren.

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

bramdg

Proficiat met deze MEGAAAAAAAAAAAAAA Aankoop  hello  hello  hello

Was zeker geen makkie om een zwarte mkII op de kop te tikken ?

Ja zeg wel zo een cd17mkII klinkt heerlijk hé  :-D
vond het ook niet te geloven hoe hij klonk tov men cd6000ose (en die vond ik dan vroeger ook zo lekker klinken  :|)

Geniet er nog ontelbare avonden/dagen van  pompom

PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

MadVillain

Citaat van: cheese op februari 24, 2009, 23:01:38
nou het is eindelijk zo ver......heb vandaag een zwarte cd 17 mkII opgehaald en ik moet zeggen dat jantje gelijk had.....

Hij klinkt echt een stuk beter dan de cd 6002 en dan vooral de bas is veel strakker en het geluid is ruimteijker/gedetailleerder.....ben er erg blij mee en zit de hele avond al heerijk te luisteren.

gr cheese

De sa7001 is veeeeeel beter....... :roll:




Veel plezier met je cd17! Nu ben je zeker weten je complete cd collectie aan het herontdekken.
Toen ik ging upgraden van de sa7001 naar de cd17 deed ik dat iig wel! Heb ik bij deze dan ook antwoord gegeven op je pm ;)

Zwaar en degelijke speler. Maar heb je geen problemen met cdr's?

cheese

weet ik nog niet nog niet geprobeerd............maar inderdaad wat is een cd 17 mk II een verbetering t.o.v van mijn 6002......en ja ben cd's opnieuw aan het ontdekken.

vooral de bas is echt superstrak.

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

bramdg

Citaat van: MadVillain op februari 25, 2009, 00:33:08
Zwaar en degelijke speler. Maar heb je geen problemen met cdr's?

Is dat een gekent probleem dan ? ik heb er allesinds nog geen ondervonden met men cd17mkII.

Had er wel soms last van vroeger met men cd6000ose, vooral als ik skipte naar een volgend of vorig nummer gaf hij een error.
Maar dat lag dan meestal wel aan het feit als iemand voor mij een cdr gebrand had tegen veel te hoge snelheid.
(ik gebruik alleen men laagste brandsnelheid om muziek cdr's te maken).
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart