cd6002 of sa7001

Gestart door sierrra, november 01, 2008, 16:12:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cheese

heb vanmiddag een zwarte cd 6002 gekocht voor 289 euro......de laatste en ik haal hem volgende week donderdag op.....deze winkel zit in de buurt van Venray en kom er niet eerder in de buurt......duurt wel lang nog...... violent1


groetjes Cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

gerard

Mooie aankoop, alleen duurt dat wachten altijd zo lang.. :-D :-D

Ik ben wel benieuwd of je thuis ook veel verschil zal horen met de dv6600.

groet gerard
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

cheese

ja dat hoop ik wel..............voor mijn gevoel klinken mijn  boxen beter dan de boxen waar ik op geluisterd heb....dat waren monitor audio rs 6...... en dan kan het alleen maar mooier worden thuis.....ga ze op mijn gemak vergelijken met elkaar met een paar heerlijke cd's   Nirvana en Eric Clapton unplugged.

als het tegen valt ruil ik hem in voor een dv 7001


groeten cheese.....en ja wachten duurt lang
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

sierrra

Gefeliciteerd met je aankoop!
Hoe heet de winkel waar je de cd6002 gekocht hebt. 289 euro is geen verkeerde prijs.

cheese

Hallo Sierra,

dat klopt is een goede prijs....ik zal de link toevoegen.......

www.marktplaza.nl/winkel.php?shop_nr=66685

groeten Kees


Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

gerard

Citaat van: cheese op november 19, 2008, 23:28:43
ja dat hoop ik wel..............voor mijn gevoel klinken mijn  boxen beter dan de boxen waar ik op geluisterd heb....dat waren monitor audio rs 6...... en dan kan het alleen maar mooier worden thuis.....

:-D :-D  jaja
Maar goed ik heb jouw canton's nog nooit gehoord dus het is mogelijk  :roll:

Ik ben nog steeds erg benieuwd naar een rechtstreeks vergelijk.

Groet gerard
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

cheese

Hallo Gerard,


aLS Ik hem donderdag heb gehaald ga ik dat natuurlijk gelijk doen.....en hier melden wat mijn bevindigen zijn....en ik denk dat er al verschil zit tussen mijn dv 6600 en die van jou met een VM  er voor.


je hoort van mij.

groeten Cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

gerard

Hee Cheese,

heb je nou al eens geluisterd, of ben je de gebruiksaanwijzing nog aan het lezen...  :roll: :-D

of hoor je geen verschil met de 6600 :angel:

Ben wel benieuwd.

Groet gerard

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

cheese

Hallo Gerard,


Ja maar nog niet vergeleken met elkaar................ik vond thuis het verschil de eerste dag best wel tegen vallen zeg ik eerlijk....balen dacht ik toen nog.

Ik heb altijd begrepen dat je een cd speler een week de tijd moet geven en dat heb ik dus gedaan.....hij klinkt nu inderdaad mooier.........en ga komende week er een avond voor zitten om te vergelijken.

Ik vind het detail mooi met deze cd speler maar had van mij nog wel iets ruimtelijker gemogen.

groetjes cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

cheese

Hallo Gerard,


Om op een eerder vraag van jou terug te komen...hoor ik thuis minder verschil dan in de winkel....althans toen ik hem net had...kom hier van de week op terug naar de lusiteravond.

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

gerard

 Rustig aan , was gewoon benieuwd  :-D
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

scanspeakman

Citaat van: cheese op december 11, 2008, 22:19:59

ik vond thuis het verschil de eerste dag best wel tegen vallen zeg ik eerlijk....balen dacht ik toen nog.


Dit had ik ook. In eerste instantie was het verschil tussen de cd6002 en mijn oude elektuur zelfbouw cd-speler niet zo groot voor mijn gevoel. Na een paar weken was dat verschil een stuk groter. Laatst had ik de cd6002 even weg moeten sturen voor een irritant defectje (het probleem met laatje dat gelijk weer dicht gaat). De elektuur cd-speler weer op zijn oude plek gezet en al vrij snel verlangde ik weer terug naar de cd6002.

Citaat van: cheese op december 11, 2008, 22:19:59

Ik vind het detail mooi met deze cd speler maar had van mij nog wel iets ruimtelijker gemogen.


Dat komt onder andere door de cheapo muting. Laatst heb ik als testje de muting transistoren en de uitgangselco's gebypassed en dat kwam de ruimtelijk ten goede. Die upgrade ga ik over een jaar (als de garantie verlopen is) definitief maken.

Scanspeakman

gerard

Citaat van: scanspeakman op december 12, 2008, 10:52:53

Dat komt onder andere door de cheapo muting. Laatst heb ik als testje de muting transistoren en de uitgangselco's gebypassed en dat kwam de ruimtelijk ten goede. Die upgrade ga ik over een jaar (als de garantie verlopen is) definitief maken.

Scanspeakman

Klinkt interessant! Is dat gemakkelijk (zelf) te doen?

Wat is de functie van deze onderdelen?
Heeft het bypassen van de muting/elco's bepaalde gevolgen voor bijvoorbeeld de uitgangsspanning?
Of gaan er dan "plopgeluiden" oid ontstaan?

Zelf ben ik geen elektronica expert maar wel handig :-P

Groet gerard
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

cheese

halle heren,

heb de luisteravond achter de rug en moet zeggen dat de verschillen al groter zijn dan in het begin en gelukkig klinkthij nu al echt beter dan de dv 6600, maar nog steeds is het verschil niet zo groot als in de winkel.

gr cheese

Hey Scanspeakman.....klinkt interessant die upgrade
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

scanspeakman

Citaat van: gerard op december 14, 2008, 20:06:06
Klinkt interessant! Is dat gemakkelijk (zelf) te doen?

Wat is de functie van deze onderdelen?
Heeft het bypassen van de muting/elco's bepaalde gevolgen voor bijvoorbeeld de uitgangsspanning?
Of gaan er dan "plopgeluiden" oid ontstaan?

Zelf ben ik geen elektronica expert maar wel handig :-P

Groet gerard

Is zeker makkelijk te doen. Op de onderstaande pagina kan je de service manual van de SA8400 vinden.

http://home.quicknet.nl/qn/prive/ra.vdsteen/index.html

Op deze site staat sowieso erg veel over het modificeren van Marantz-apparatuur; zeker het lezen waard.

De schema's voor de uitgangs-sectie van de SA8400 zijn identiek aan de SA7001 en de CD6002. Alleen zijn sommige onderdelen in de CD6002 in smd uitgevoerd. Waarden e.d. zijn helemaal gelijk.

De elco's is alleen maar om er voor te zorgen dat er geen DC op uitgang komt te staan. Alleen zijn elco's geluidsmatig nou niet bepaald de beste oplossing; wel de goedkoopste. Beter is een MKP-condensator te gebruiken maar die zijn duurder en vooral ook groter.

Die muting torren zijn om er voor te zorgen dat er geen plopjes en tikjes te horen zijn bij in/uitschakelen en/of stop/pauzestand. probleem is alleen dat die dingen als een soort filter werken en je hoogweergave beinvloeden. Wederom; niet de beste maar een cheapo oplossing. Beter is op het met een relais te doen en alle marantz cd-spelers vanaf de SA15S1 hebben dat dan ook terwijl bij de SA15S1 de uitgangstrap verder nog steeds praktisch identiek is. Om daar nou 3x zoveel (399 tov 1199) voor te betalen..........

Als experiment had ik een paar RCA's aan de + van de eerste uitgangselco en de gnd van de normale uitgangs-RCA's gemonteerd. Met mijn by-pass experimentje heb ik het even zonder muting geprobeerd en je hoort een heel zacht tikje; mag naar mijn mening geen naam hebben. Wel heb ik er voor de zekerheid een MKP van 4,7 uF tussengezet om eventuele DC af te vangen. Heel simpel dus maar het werkt wel (en nog goedkoop ook; ik was iets van 20 euro kwijt). Verschil zat hem in de details (galmpjes, ruimtelijkheid etc).

Scanspeakman