cd-5003

Gestart door THX-UltraII, september 19, 2008, 19:37:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

THX-UltraII

vanmiddag de cd-5003 opgehaald bij Smits Arnhem.

Review komt nog maar eerst meteen een vraag:

Je kunt in het menu instellen dat de digitale uitgang uitgeschakeld wordt voor een nog betere SQ. Tevens zit er knop op de AB genaamd Sound Mode. Hiermee kun je Pitch ed. uitschakelen door m op EX2 te zetten wat voor een nog verdere verbetering van het geluid zou moeten zorgen.

Beide opties worden NIET onthouden door de 5003 na het uitschakelen en opnieuw inschakelen. Zou dit normaal zijn? Vreemd dat je het dan telkens opnieuw in zou moeten stellen......
Sony VPL-VW1000ES | Image Screens Imasque CIH system | D-Box Motion Code system | Starline Cinema | Presidential Recliner | Teufel Theater 8

cheese

hallo THX,


ben je tevreden over het geluid van de 5003???....wil naast mijn dv 6600 toch weer een aparte cd speler kopen en ben benieuwd naar je ervaringen tot nu toe.


groetjes Cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

sattie

Wanneer verander je deze instellingen ? Als je een cd geladen hebt ?

sattie

weet je al wat meer ?

HiFi gek

Het uitschakelen van de digitale uitgang als deze uiteraard niet in gebruik is kan ik je ook aanraden .

Het geeft inderdaad klankmatig een beter resultaat .
Op mijn vorige SA11-S1 kon dit ook en op mijn huidige SA7-S1 kan dit ook , op bijde cd spelers hoor ik duidelijk de gehoormatige winst als je die digitale uitgang uitschakeld .
Alleen hebben deze bijde cd spelers gelukkig wel een geheugen die deze verandering opslaat en vasthoud .

Groeten  EDWIN  B

Niels


Niels

Citaat van: cheese op oktober 19, 2008, 09:02:34
hallo THX,


ben je tevreden over het geluid van de 5003???....wil naast mijn dv 6600 toch weer een aparte cd speler kopen en ben benieuwd naar je ervaringen tot nu toe.


groetjes Cheese


Ik heb hem ook en ik ben ZEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER tevreden over het geluid haha. Maar hoe kunnen ze het maken voor dat geld? Echt een ontzettend goeie speler!

gerard

Citaat van: cheese op oktober 19, 2008, 09:02:34

ben je tevreden over het geluid van de 5003???....wil naast mijn dv 6600 toch weer een aparte cd speler kopen en ben benieuwd naar je ervaringen tot nu toe.

groetjes Cheese

stupid

Net even op de marantz site vergeleken: de 5003 is technisch bijna identiek aan de 6002.
Dus... klinkt ie ook hetzelfde? voor minder geld :wink:
De nieuwe looks kan ik trouwens wel waarderen :yes:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Niels

Citaat van: THX-UltraII op september 19, 2008, 19:37:00
vanmiddag de cd-5003 opgehaald bij Smits Arnhem.

Review komt nog maar eerst meteen een vraag:

Je kunt in het menu instellen dat de digitale uitgang uitgeschakeld wordt voor een nog betere SQ. Tevens zit er knop op de AB genaamd Sound Mode. Hiermee kun je Pitch ed. uitschakelen door m op EX2 te zetten wat voor een nog verdere verbetering van het geluid zou moeten zorgen.

Beide opties worden NIET onthouden door de 5003 na het uitschakelen en opnieuw inschakelen. Zou dit normaal zijn? Vreemd dat je het dan telkens opnieuw in zou moeten stellen......

Ik heb het even nagekeken en mijn speler onthoud het wel dat hij op EX2 staat.

scanspeakman

Citaat van: gerard op januari 27, 2009, 22:17:19
stupid

Net even op de marantz site vergeleken: de 5003 is technisch bijna identiek aan de 6002.
Dus... klinkt ie ook hetzelfde? voor minder geld :wink:

Of de CD6002 hetzelfde klinkt weet ik niet. Niet naast elkaar gehoord. Belangrijkste verschil is de dac; in de 6002 zit dezelfde (duurdere) dac als de 7003 en 8003.

Persoonlijk vind ik in het zwart de oudere modellen mooier. bij de nieuwe serie ziet het er wel erg plastic uit. bij de zilverkleurige versie valt dat niet zo op en vind ik juist  nieuwe serie mooier.

Scanspeakman