Marantz KI Ruby set getest in Stereo van 11-2018 en i-fidelity.net van 22-1-2019

Gestart door MarantzRuby, oktober 13, 2018, 11:46:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

xander32

Dat werkt voor mij ook niet, te weinig opslagcapaciteit en het ding steekt er zo'n eind uit dat de kast niet meer dicht kan. Een nas is voor nu een prima oplossing; oneindig veel opslagcapaciteit en lekker uit het zicht in de meterkast. Dat alles dankzij CZ79 die jaren terug geheel belangeloos hier twee netwerkkabels heeft getrokken  notworthy.
Daar heb ik al die tijd al volop plezier en gemak van.

In de toekomst verwacht ik een keer over te gaan naar een alles in een streamoplossing, al heeft dat ook altijd weer iets kwetsbaars in zich 🤔.

Citaat van: joep op februari 06, 2019, 23:01:54
Nu er betaalbare usb sticks zijn van 256 en 512 GB komt een NAS helemaal niet binnen.

joep



Met een muziek bibliotheek van 60 GB is voor mij een USB stick de ideale oplossing.
En als ik de stick in de auto stop heb ik alle muziek daar.  HB
Maar alles staat ook op mijn iPhone en die leest de auto ook uit en dan heb ik nog een HD in de auto.
Of ik haal het uit iCloud. Gemak dient de mens.

TurboMarco

Tja met een prijs van om en nabij 15,- voor een 128GB usb stick hoef je het iig niet te laten .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

DansaN

Citaat van: joep op februari 07, 2019, 10:33:40
Of ik haal het uit iCloud. Gemak dient de mens.
Oftewel van een NAS die wordt beheerd door Apple...

De "cloud" is niet veel meer dan een NAS beheerd door derden.
Die derden vrijwaren zich vervolgens van alle verantwoordelijkheid ten aanzien van misbruik, verlies, e.d. van hetgeen je opslaat.
Het materiaal is niet meer van jou; bij overlijden heeft niemand recht op het materiaal dat je hebt opgeslagen.

Om die redenen is een eigen NAS (of in ieder geval back-up) naar mijn idee toch wel aan te raden.

xander32

... in mijn youngtimer kan ik enkel genieten van fm of cd ... kan er natuurlijk een nieuwe unit inzetten, maar dat doet afbreuk aan de originaliteit van het dashboard.


Citaat van: joep op februari 07, 2019, 10:33:40


Met een muziek bibliotheek van 60 GB is voor mij een USB stick de ideale oplossing.
En als ik de stick in de auto stop heb ik alle muziek daar.  HB
Maar alles staat ook op mijn iPhone en die leest de auto ook uit en dan heb ik nog een HD in de auto.
Of ik haal het uit iCloud. Gemak dient de mens.

joep

Volvo van mijn echtgenote Xander.

Maar ik heb zelf een fiets met wel acht versnellingen.  HB HB HB

xander32

https://www.hifinews.com/content/marantz-sa-kipm-ki-ruby-sacd-playeramplifier


Een review jonger dan 1 jaar van nog enigszins relevante Marantz apparatuur.  Ze zijn er haast niet meer te vinden, wat niet helpt is dat het lijkt alsof ze bij Marantz de stekker uit het stereo gebeuren hebben getrokken ...

Rob46

Het is inderdaad erg rustig op het front bij Marantz.....  :yes: Binnenkort maar weer eens contacten voor een M&G. Eens kijken of de kelder gereed is voor een luistersessie met...???? :|

xander32

Ben benieuwd  :yes:. Zou leuk zijn 👍🏻.

Citaat van: Rob46 op juli 21, 2019, 10:17:17
Het is inderdaad erg rustig op het front bij Marantz.....  :yes: Binnenkort maar weer eens contacten voor een M&G. Eens kijken of de kelder gereed is voor een luistersessie met...???? :|