SR-4002 en DV-4001 in combi met B&W-601 S2 geen vol geluidsbeeld ?

Gestart door Alfa75qv, maart 03, 2009, 01:12:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alfa75qv

Beste mede forum leden,

Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een marantz set.
SR-4002 en DV-4001
Nu ben ik enkel nog opzoek naar boxen voor deze set. In eerste instantie enkel
voor stereo weergave en na beetje sparen surround.
Ik vond B&W-601 S2 wel mooie combinatie om mee te beginnen echt viel mij het
geluid erg tegen. Het leek wel of de boxen niet los kwamen en de versterker vermogen tekort kwam. Normaal horen B&W boxen redelijk donker en met aanwezige bass te klinken, maar hier was totaal geen spraken van. Was zelfs zo erg dan ik het volume van de versterker tot -20 dB moest draaien om nog enig geluid te produceren. Daarnaast werd in de versterker regelmatig het symbool "peak" aangegeven. Ik heb het gevoel dat mijn versterker niet optimaal functioneert of dat ik iets over het hoofd zie. Luidspreker-kabel zowel bi-wired als single-wired geprobeerd en met andere dvd-speler zelfde probleem.

Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen. Versterker is net nieuw en heeft max 3uur gespeeld.

Stadium III

Hallo en welkom

Het zou wel eens kunnen zijn dat je er teveel van verwacht van je nieuwe combenatie
Meschien andere speakers ?

Heb je de dv analoog aangesloten op sr?

Zo jah kan er wel eens een PEAK indicator gaan branden
Dit heeft niks te maken met de aangesloten speakers !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Maurice

Heb je de speakers wel goed aangesloten? Indien ze uit-fase worden aangesloten valt het geluid ook weg qua weergave.
De 601's zijn compact, en kunnen daardoor ook niet in een grote ruimte gebruikt worden. Hoe groot is je luisterruimte?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Alfa75qv

Bedankt voor het welkom en de reacties.

@Stadium III: Ik heb de DV inderdaad analoog aangesloten.

@Maurice : Ik heb ze wel goed aangesloten - van versterker naar - van speaker en + van versterker naar + van speaker. En ook goeie kabels gebruikt. Luister ruimte was klein.

Kan het niet een aan een instelling liggen op versterker. Bij het kopen van de versterker heb ik hem gehoord in combinatie met Dali vloer staande speakers en dat klonk echt super, exacte type Dali weet ik niet meer. En naar mijn mening moet versterker toch genoeg vermogen hebben om 601's aan te sturen. En het is toch niet normaal dat je volume op -20 dB kan zetten en op 1 meter van boxen nog normaal met elkaar kan praten. Ik heb nog niet erg veel verstand van audio apparatuur maar het lijkt mij niet helemaal oke.

thepioneer

Ik weet dat dit een oud topic is maar wil toch even reageren in verband met het feit dat er misschien meer van deze problemen zijn bij andere mensen.

Ik had dit probleem ook nadat ik van mijn pioneer overgestapt ben marantz. Ik heb de afstand nu allemaal ingesteld op 9meter en alles op +10db. Nu heb ik wel volume. Ik moet wel zeggen dat ik beter een dikkere versterker had kunne kopen want had 5x100 en nu 5x80 watt en dat valt me toch tegen. Misschien straks meer succes als ik een blue ray heb en 7x80 watt heb. (sr4003)

Groeten Ronald
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Stadium III

Alles op +10 hoeft eigenlijk niet

En verder afstenden houden zoals ze ook werkelijk zijn
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marvin

lijkt me inderdaad niet de bedoeling om alles op 9 meter en +10db te forceren om wat geluid uit de speakers te rommelen.

denk dat de ham vraag is, wat voor gevoeligheid hebben de aangesloten speakers?
als dat erg laag is, dan kan je kracht te kort komen om loeihard te spelen...

er zou in mijn optiek iets anders niet helemaal goed zijn ingeregeld.
speaker menu in de dvd speler bv...

xander32

Citaat van: Stadium III op maart 03, 2009, 07:27:16
Hallo en welkom

Het zou wel eens kunnen zijn dat je er teveel van verwacht van je nieuwe combenatie
Meschien andere speakers ?

Heb je de dv analoog aangesloten op sr?

Zo jah kan er wel eens een PEAK indicator gaan branden
Dit heeft niks te maken met de aangesloten speakers !
Hey Rob, jouw toestenbord niet in orde :-D.

@ Alfa75 QV: is jouw nick ook jouw daadwerkelijke auto notworthy. In mijn verleden een 75 met 3l. 6 cylinder gehad, erg veel plezier van gehad (totdat ik het carter op een drempel kapot reed  :-P).

Sander.

drees62

Citaat van: xander32 op oktober 15, 2009, 20:00:56
Hey Rob, jouw toestenbord niet in orde :-D.

@ Alfa75 QV: is jouw nick ook jouw daadwerkelijke auto notworthy. In mijn verleden een 75 met 3l. 6 cylinder gehad, erg veel plezier van gehad (totdat ik het carter op een drempel kapot reed  :-P).

Sander.

Mooie bak, ik heb nog zo'n 6 cylinder maar dan een 2,5 V6. Deze huist in het vooronder van een 156.
Naast het audiogebeuren is dat mijn andere hobby  :-D :yes: :yes:

Stadium III

Citaat van: xander32 op oktober 15, 2009, 20:00:56
Hey Rob, jouw toestenbord niet in orde :-D.

@ Alfa75 QV: is jouw nick ook jouw daadwerkelijke auto notworthy. In mijn verleden een 75 met 3l. 6 cylinder gehad, erg veel plezier van gehad (totdat ik het carter op een drempel kapot reed  :-P).

Sander.

Laten we het erop houden dat er een beetje dialect tussen zit kwa typ werk  :-P

Maar de i en de e doen het goed  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4