Set van Wim (nieuwe woning)

Gestart door WimPeu, februari 09, 2009, 17:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

WimPeu

Citaat van: Niber op april 06, 2012, 15:47:27
Maar Mark Knopfler speelt wel met Fender (Stratocaster) toch?
Daar heb je het dan al....Probleem in de eerste audiofiele bui ontstaan.  clown1

Maar mooi zuur, hoop dat jullie er uit komen Wim!! 
Gezien jouw positieve ervaringen met W&W komt dat vast in orde. :yes:

Ga ik ook van uit hoor, als ik maar met Karel praat.

Citaat van: marvin op april 06, 2012, 15:38:49
Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat je iets aan gort speelt wanneer je oorlogssterkte aan het evenaren bent, één verkeerde uithaal op een gitaar en je bent er al.
Zijn geen fenders die Ushers....

Lijkt me sterk hoor maar goed als dat het geval is waarom dan nooit geen problemen gehad met de 'eenvoudiger' 6371 set? Geloof mij maar daar heb ik vaak genoeg het cement mee uit de muren gespeeld.  HB
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marvin

http://link.marktplaats.nl/546473082

byebye


Komt vast wel goed Wim.
Ben het met je eens dat het niet zou moeten mogen hoor, maar helaas heeft een tweeter niet zoveel adem ruimte als een woofer en kan het vrij snel gebeurd zijn.
Uiteraard geen ervaring met die BE dingen, maar het blijven tweeters.

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marvin


WimPeu

Nou ik ben weer terug uit Enschede hoor. Een heel gedoe maar het is weer klaar. Ben door Karel prima geholpen. Er werdt vanuit gegaan dat de tweeter opgeblazen was en dat dat te repareren was door er een nieuw diafragma (zeg maar het BE gedeelte) op te zetten. Karel had van een andere BE tweeter dit diafragma gehaald en dat op mijn magneet gezet. Tot onze beide verbazing was het probleem niet opgelost zo niet erger zelfs. Nog maar een BE tweeter gepakt maar nog steeds het probleem.  Dan maar een orginele tweeter compleet erin en toen was het goed. We hebben zelfs nog de IC links en rechts omgedraaid om uit te sluiten dat het in de opnama zou zitten. Voor mij was dit alles een bevestiging dat het niet puur een kwestie van opgeblazen tweeter was. Eigenlijk zijn we er niet achter gekomen wat er nou precies mee aan de hand was. Uiteindelijk heb ik twee ingeruilde BE tweeters mee terug gekregen tegen een schappelijke prijs.

Wat mij betreft is het zo klaar en kan ik eindelijk 100% gaan genieten.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

still life

 8-)

verder enkel redbook draaien wim,
komt dat vleermuis-hoog niet op je tweeters te staan..  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

lo

Mooi dat het naar tevredenheid is opgelost. Veel plezier weer d'r van.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Mooie opgelost zo Wim en nu maar weer blazen met die Ushers HB.

Marvin

Even testen met 'Dr Lektroluv' Live@Lowlands....  8-)
Weet jij vast wel te vinden op dit tijdstip...  :-o

Goed opgelost dus!

Marantz 81

Mooi dat het opgelost is  :yes: je gaat je dan toch wel afvragen waar het nou inzat maar ja ach wat maakt het verder ook uit gewoon genieten nu van die Prachtige zuilen   notworthy pompom

TurboMarco

Misschien zit er wel een afwijking in de ruimte waar de spoeldrager zit ?

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cornelis1921

Citaat van: Niber op april 06, 2012, 15:47:27
Maar Mark Knopfler speelt wel met Fender (Stratocaster) toch?
Daar heb je het dan al....Probleem in de eerste audiofiele bui ontstaan.  clown1

Maar mooi zuur, hoop dat jullie er uit komen Wim!! 
Gezien jouw positieve ervaringen met W&W komt dat vast in orde. :yes:
@Niber: wat heb jij toch een mooie signature!
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

WimPeu

#1977
In huize Peu gaat de boel ook weer op de schop nopompom. Gisteravond de Metrum Dac verkocht en vanmorgen is met pijn in het hart de SA11 vetrokken. De Pm11 staat te koop. Ga weer over op dedicated surround. Twee sets naast elkaar in de kamer lijkt mooi maar in de praktijk werdt de 11 set nauwelijks gebruikt. Had dat al eerder vastgesteld maar nu maar knopen door gehakt. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik prima kan leven met de stereo kwaliteiten van een goede receiver. Voor stereo heb ik voor de wat langere termijn hele mooie plannen. Daar gaat een dedicated luistereruimte voor komen. Ik heb boven nog een kamer van 35 vierkantemeter. De bedoeling is dat die geluidsarm gemaakt gaat worden en akoestich optimaal. Daarna ga ik daar weer een stereo set op bouwen.

Toekomst muziek allemaal. Eerst in de kamer een top surround set bouwen. Mijn plan is als volgt:

EV - Arcam FMJ P777
Pre - Marantz AV-7005
Bronnen - Oppo 95 - Dune HD - Squeezebox Touch en de PS3

Speakers blijven natuurlijk staan.

Daar gaan we weer... :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

PM11 zul je ook wel kwijtraken  :yes: zoveel zijn er niet van

Ik dacht dat je zo in je nopjes was met de Onkyo en losse pre en eind maar weinig meerwaarde vondt geven  :roll:

Je hebt weer wat te doen  :schater:

WimPeu

Losse pre-pro zal geen wereld van verschil gaan geven alhoewel je kwa controle er met de Arcam wel flink op vooruit gaat. in de bi-amp mode meer dan 400watts bij 4Ohm. De Arcam is ook super stabiel voor een multichannel EV. Als ik toch voor puur surround kies wil ik wel een top setje bouwen. Maar je hebt gelijk dat de Onkyo in principe meer dan genoeg heeft. Zelfde verhaal geld ook voor stereo boys natuurlijk. Ook daar wordt met regelm,aat van de klok een versterker upgrade gedaan terwijl de ouwe vaak ook al ruim voldoende was...bv switch van PM14 naar een PM11 oid. Zo moet je dit ook gaan zien. Liefst had ik de Onkyo Pre gekocht maar die is dubbel zo duur als de Marantz. En dan ga je heel erg veel afschrijven komend jaar terwijl de Marantz tegenwoordig goedkoop wordt aangeboden zodat je bij een evt switch niet meteen aan kapitaal vernietiging doet.

Ach het is nou eenmaal leuk om met een (bijna) dichte geldbuidel te switchen.. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES