De set van Marvin

Gestart door Marvin, maart 05, 2009, 23:08:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

sjoek

Citaat van: marvin op maart 10, 2018, 17:14:57


Hier is nog net een stukje te zien, dat is een hoek van de woofer.
Ja ik wilde er wel foto's van maken, maar het was nogal een gekloot de dingen er onder te krijgen in mn eentje. Laat staan het voor de gemeenschap vast te leggen.

Ik snap hem nu helemaal.. en heel herkenbaar de spikes van mijn tannoy staan op 1 eurocent muntjes.. dat is ook een kunst om neer te plaatsen :-P
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Marvin

Wat plaatjes van de bouw van de nieuwe sluis.  Zijn van Facebook gepikt, de pagina van RWS.








Marvin


Marvin


Marvin


Marvin

Er staat bij de Noordersluis, momenteel grootste sluis hier, geen verkeerstoren meer voor de bediening. Aangezien die op een plek stond waar de nieuwe sluis gebouwd wordt. Dus heb helaas geen werkplek met goed uitzicht op de bouwput.
Zie de Noordersluis ook enkel op camera's, aangezien we al een tijdje op afstand de sluis bedienen, dat terzijde.
Maar ik werk ook buiten op de sluis zelf en hier zie je goed hoe dicht er op de huidige sluis gebouwd wordt. Dit terwijl de scheepvaart gewoon door gaat.  Best apart hoor.



Ze komen steeds dichterbij, nog even en ik kan de auto niet meer kwijt. [emoji23]
Dit is een foto die ik zelf heb gemaakt, nou ja.... M'n iPhone dan.

RHK

Mooie foto's ! Ben er ook pas langsgereden, imposante bouwput. Zal dat ook Hoogovenstaal zijn, al dat betonijzer in die bak? 
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Cornelis1921

Mooie reportage, Marvin. :yes: En natuurlijk is het Hoogovenstaal, what else? notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jrm


sjoek

Mooi project zo te zien.. wanneer moet het klaar zijn?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Marvin

Het zou 2020 klaar moeten zijn en in 2022 operationeel. Dus dan is de testfase voorbij.  Maar het laatste nieuws is dat er wat tegenslag is, dus is er anderhalf jaar aan vast geplakt.
Het is nogal een verrassing wat voor troep er bij de bouw van de noordersluis, zo'n 100 jaar geleden, allemaal in de grond verdwenen is. Ook is het een terrein met veel bunkers en dus monumentaal.
Denk dat 2025 een reële schatting is, dan zal ik de schepen daar wel doorheen halen. 

Het staal komt niet van Tata.
Ik meen te herinneren dat dat uit Zuid Korea komt. Daar worden de 3 deuren ook gefabriceerd. Het casco wordt hier op lokatie verder afgewerkt.

Ook het beton komt niet van de ENCI. Dat is een beton fabriek hier aan het kanaal, die uitkijkt op de bouwput.
Voor het beton zijn er 2 centrales bij de bouwput zelf geplaatst.
Het zand wat hiervoor gebruikt wordt komt wel gewoon van de Noordzee.  [emoji4]

sjoek

Citaat van: marvin op maart 14, 2018, 15:53:03
Het zou 2020 klaar moeten zijn en in 2022 operationeel. Dus dan is de testfase voorbij.  Maar het laatste nieuws is dat er wat tegenslag is, dus is er anderhalf jaar aan vast geplakt.
Het is nogal een verrassing wat voor troep er bij de bouw van de noordersluis, zo'n 100 jaar geleden, allemaal in de grond verdwenen is. Ook is het een terrein met veel bunkers en dus monumentaal.
Denk dat 2025 een reële schatting is, dan zal ik de schepen daar wel doorheen halen. 

Het staal komt niet van Tata.
Ik meen te herinneren dat dat uit Zuid Korea komt. Daar worden de 3 deuren ook gefabriceerd. Het casco wordt hier op lokatie verder afgewerkt.

Ook het beton komt niet van de ENCI. Dat is een beton fabriek hier aan het kanaal, die uitkijkt op de bouwput.
Voor het beton zijn er 2 centrales bij de bouwput zelf geplaatst.
Het zand wat hiervoor gebruikt wordt komt wel gewoon van de Noordzee.  [emoji4]

Er is altijd wel vertraging bij zulke projecten. Maar wel zeer interressant :yes:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Faxe

Kost dat zo'n sluis?

Marvin

Iets van 500 miljoen,
maar daar zijn de werkzaamheden vooraf heel handig niet in meegenomen. 
Verleggen van kabels en leidingen, omleggen van wegen en dergelijke.  Maar die hebben ook zo'n drie jaar in beslag genomen. Ook zijn de werkzaamheden achteraf hierbij niet opgenomen. 

xander32

... nu drie maanden verder met de SR: is die alweer helemaal de oude?