Hey iedereen. Hierbij weer een leuke update. Ik heb mijn setup flink aangepakt en daarbij ook het advies van Emiel77 gevolgd. Hier een overzicht van wat ik heb veranderd en waar ik nog mee bezig ben
Nieuwe aankopen
SR9200: Vervangt mijn oude AV9000. Het display is een beetje gedimd, dus daar moet ik misschien nog wat mee doen, maar verder werkt 'ie prima. Nu kan ik dus opzoek gaan naar mooie rear en center speakers. Het geld geven houdt niet op...
DV9500: Vervangt mijn DV6200. Deze is erg leuk, want hij heeft een extra stereo-uitgang. Die gaat direct naar de PM8000, zodat ik nu ook Super Audio CD's kan afspelen (oké, ik heb er nog maar één,
![redface](https://marantzforum.nl/forum/Smileys/default/icon_redface.gif)
maar toch).
DR6050: Mijn oude DR6000 is kapot, maar deze werkt perfect en ziet er zelfs net wat mooier uit.
SD4050: Ik vond het leuk om ook de cassettespeler te hebben. Ik heb nog wat oude bandjes van vroeger die ik nog eens wil terugluisteren. Wel erg jammer dat die niet geleverd is in Champagne, dus die staat achter een deurtje.
Cambridge DacMagic: Die gebruik ik nu als DAC voor zowel Lyrion (Streaming) als de CD speler. Want ik heb de indruk dat ik hem beter vindt klinken van de on-board DAC zelf.
Mijn PM8000 stuurt dus de frontspeakers aan, zowel voor muziek als home theater.
Voor home theater gaat het via de PRE-OUT van de SR9200.
Omdat de PM8000 geen HT-bypass heeft, moet dit nu via AUX, wat tricky is met het volume. Ik denk erover om een line-switch te kopen om dat makkelijker te maken.
Helaas nog wel een paar klusjes. Het display van de SR9200 moet misschien een keer gerepareerd worden, want die is iets gedimd. Ik zou alleen niet weten hoe. De DV9500 moet een nieuwe lens en riempje krijgen, maar dat is een kusje dat ik zelf wel aandurf.
Ik weet dat mijn Mission-speakers het verschil niet echt maken, maar ik vond het superleuk om alles uit te pluizen, uit te zoeken hoe het beter kon, en wat al die technische termen betekenen. En eerlijk is eerlijk: het voelt wel erg goed om bijna de hele champagnekleurige 00's-serie van Marantz compleet te hebben. Alleen die MiniDisc-speler ontbreekt nog!