"Staande golven".

Gestart door Cornelis1921, augustus 21, 2011, 12:10:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

Citaat van: Cornelis1921 op april 11, 2012, 12:40:31
hello Hans, hartelijk dank notworthy voor je advies, maar met de plaatsing van vierde CD-rek (tegen de achterwand) zijn de akoestische eigenschappen van de (woonkamer) alweer veel beter. In september wordt een klein rek vervangen door een groot en op korter termijn kan ik ook mijn luidsprekers beter gaan plaatsen omdat de CRT er tussen de set uit verdwijnt.
Goed bezig Cor. Maarre, ik ben ondertussen wel heel benieuwd geworden; hoeveel cd`s heb jij ondertussen bij elkander gesprokkeld?

Whisper.nl

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

Ik gok op een paar duizend  :-o

MadVillain


cz79

Is ook eigenlijk geen gok, ben er geweest afgelopen weekend en zijn verzameling is IMPRESSIVE en HUGE :kwijl:

HansBeekhuyzen

Staande golven zijn het gevolg van kamermodi en zijn het directe gevolg van de vier muren, plafond en vloer. De makkelijkste oplossing is plafond en twee aangrenzende muren weg te halen  frusty Staande golven zijn vooral een probleem als zich clusters binnen een tertsband zitten en dit komt alleen voor als de kamerafmetingen ongelukkig gekozen zijn. Zie ook: http://tinyurl.com/9j85xdf.
Hans Beekhuyzen
theHBproject

still life

Citaat van: HansBeekhuyzen op oktober 03, 2012, 11:29:43dit komt alleen voor als de kamerafmetingen ongelukkig gekozen zijn. Zie ook: http://tinyurl.com/9j85xdf.

zeg maar: de modale huiskamer (ook bij menig audiofiel)..  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Whisper.nl

ik ken iemand die heeft nog een paar bastrapjes in de hoek staan waar ie niks mee doet.

Misschien is dat wat. ??

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79


Whisper.nl

Citaat van: cz79 op oktober 05, 2012, 21:41:12
Wie is die iemand dan?

Volgens mij heeft ene Chris uit Almere nog een setje van die overbodige dingen ergens in de hoek staan. HLP

Tegen een leuke prijs wil ie vast wel van de hand doen.  :yes:

Groet Whisper  byebye



De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

Overbodig  :-o Nou ja voor de goede prijs zijn ze vast wel overbodig :-D

Dempen slechts vanaf 110Hz dus voor een echt laag basprobleem heb je er niet veel aan